• s07

Stokke Xplory

Jag byter nu ut min bugaboo cameleon för jag tror inte den är bra för mitt barn (11 mån) att sitta i, han hasar ner, glider ur selen, vill se mera osv - trots att jag gillar att köra denna smidiga vagn. Har ledsnat på att ständigt behöva böja mig o justera honom i sätet!!! Har börjat snegla på Stokke Xplory som jag tycker ser rätt plastig ut- å andra sidan fiffig med högt och till synes bekvämt sittläge och mjukt sele. Ska testa vad lillen tycker i affär. Är medveten om att den är ett helvete att montera ner, samt jobbig i snö. Jag har en bra ny resevagn, och joggingvagnen klarar vilken snöhög som helst. Dock vill jag fortfarande ha en bakåtvänd sittvagn som huvudvagn till våra stadspromenader. Därför undrar jag om någon stokkeägare kan svara på följande: 1) hur drar man / bär upp vagnen i trappor hemma - har sådana, och bugaboon har jag greppat under armen mha bygeln- inte lätt men funkar 2) busspå- och avstigning- hur funkar det? Har hört att det är problematiskt, på vilket sätt? 3) kan man tvätta textilierna i maskin? 4) känns den stötig?(den ser rätt plastig ut...?) Tacksam för svar.

• Svar på tråden Stokke Xplory
  • bubblan79

annars får du höra av dig och sälja den billigt till mig _:P

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • s07

Alltså otroligt vad folk hela tiden kommenterar stokken. Idag räknade jag 7 kommenterande personer på 3 tim. Tanterna är stormförtjusta och tycker det är kul att Lillen sitter på en "tron", och killarna gillar den spaciga designen och att den svävar på en pinne. Hursomhelst, den lämnar ingen oberörd. Tidigare hade jag en orange vagn som drog till sig mycket uppmärksamhet men denna tar priset.

• AllyZ

Hoppas min kommer snaaaaaart! De sade att den levereras senast torsdag. 

En fraga: passar alla akpasar i liggdelen? Forstar att man maste ha speciell Stokke senare eftersom "stangen" gar igenom, men i borjan borde val vilken som helst passa? 

• AllyZ

(Har kopt en Elodie details men passar den inte kan jag skicka tillbaka den...)

• s07

Tyvärr måste man hålla sig stokkes åkpåse om barnet är vänt mot en i sittdelen. Ska du ha barnet framvänt funkar alla påsar. Jag tycker stokkes är riktigt bra men vet ej hur länge den räcker storleksmässigt. Kanske till 2-3 år ?? Min son är 80 cm och det finns ca 20 cm till i fotdelen. Om du bor
    I Stockholm bli medlem på baby revolution så kan du handla m 20% rabatt

• s07

Aaaaaa ser nu att du pratar om liggdelen. Jamen där borde alla åkpåsar väl passa??

• AllyZ

Ja ok tack! Tankte att alla pasar borde passa. Sedan far vi val kopa den speciella tills nasta vinter nar bebisen anvander sittdelen.

Svar på tråden Stokke Xplory