Inlägg från: nåtkonstigtfintnamn |Visa alla inlägg
  • nåtkonstigtfintnamn

Vågar inte duscha!

För att vara ärlig så har jag faktiskt samma problem. Jag är 12 år jag kan duscha hemma men inte på skolan. Jag tror de kan bero på att jag inte tyckte så värst mycket om det när jag var liten. Jag var så rädd att få vatten i ögonen så mamma fick göra duscha mig. När jag sen gick i skolan under er sons ålder så vart jag jätte rädd när jag fick höra om att vi skulle duscha utan någon hjälp och att vi skulle duscha med varandra. Jag kunde ju nämligen inte duscha själv  och jag ville inte visa min kropp för nån annan. Men sen upptäckte jag att de bara var att stå under en dusch men jag var fortfarande rädd för att dom såg min kropp så jag ville helst inte. Under de två första åren gick mini ettor ettor och tvåor i samma klass så dom äldre barnenförsökte ju vara så coola och släcka lampan och jag vart livrädd när dom släckte lampan för jag var jätte mörkrädd då. Jag försökte alltid vänta till att duscha sist. Nu förtiden går jag bara och väntar utanför klassrummet på dom andra. De funkade bra för dom brydde sig inte. Tills nu för nu har jag börjat i en ny klass. När jag gör som jag gjorde förut så säger dom alltid att jag är äcklig och säger åt en fröken. Nu låtsas jag vara sjuk nästan varje gympa dag för att jag inte vågar. Jag tror att problemet med dom flesta barn som inte duschar är att dom är rädda för att dom har blivit uppskrämda av något annat som dom kommer ihåg eller så tycker dom inte om att visa sig naken för andra 

Svar på tråden Vågar inte duscha!