• Nilee

Juni-barn

Hoppar också in här, började plussa den 21/9 gick in i v 6 idag :) 
    BF- 3 juni. Jag är 25 år, sambon och jag bor i kalmar och detta är vårat första barn. Har dock många mf i bagaget, så oron är på topp, men försöker njuta så gott det går. 

• Nilee

zenobie, har du gjort tidiga ul ? Bor också i kalmar och var inne och googlade lite på vart man kan göra tidiga, jag är i v 6 nu.
    har du någon aning om hur pass tidigt man göra det ?  

• Nilee

jag ska också göra ett tidigt, den 24/10 uppe på kk. jag går norrliden, familjecentrum. jag skrev till dom på larmgatan, men dom har inte svarat ännu. visserligen är det bara 3 veckor kvar tills jag ska få göra ett,men har många tidiga mf i ryggen så jag vill se allt nu och helst bli fet på en gång,haha. :) Hur långt har du gått ? 
    enligt kalendern här ska har jag bf 3 juni )( 

• Nilee
    zenoble skrev 2011-10-06 10:39:14 följande:
    Ok ja då har du ju inte länge kvar tills du får göra det tidiga! förstår att det skulle kännas tryggt för dig att göra det tidiga, skulle jag med känna, så det blir lite mer verkligt! Är också i v.6 BF 2 juni om det stämmer, men skulle tro att det blir i maj då sonen kom 2 v tidigare. Hur gammal är du? :)
    nä det är inte så länge kvar, och som tidigast kunde dom göra i v 8 på privatakliniken. Så ja håller nog mej och gör en 3d ultraljud senare och får en riktig bild :) jag har precis fyllt 25, 86:a. du då ? :) 
    Du ligger jag 1 dag efter dig då i tiden, om du inte får två veckor tidigt då förståss:) 
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-06 19:47:03 följande:
    Det kommer gå fort tills dess ska du se. barn sedan innan? Jag är 21 i år.. Japp gör jag, får väl se på första bm besöket hur det blir med datum, ska bara ta mig tiden att ringa å boka tid ;)
    Nej detta är vårat första :) Vårat datum kan ju också ändras, men de märks då. Du har ett barn sedan innan va ?
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-06 22:09:02 följande:
    Okej spännande! Japp en pojk, okt förra året så blir ganska tätt. =)
    Annledning till att jag får så tidigt vul är bara för att när jag ringde mvc, och berättade hur det låg till. För jag plussade redan i slutet på juli,men fick en blödning, och tror de var att det inte ville fästa riktigt. Och nu i augusti uteblev mensen helt, och ja fick jätte starka plus, så när jag ringde henne och berätta så tror hon jag vart gravid sedan i juli med blödning då. Men jag tog digitalt innan jag var på hälsosamtalet och de visade 1-2, precis när jag skulle haft mensen, men det sa jag aldrig till henne! haha. Hon sa att är det så att dina beräningar är rätt, så får vi ju veta det på första vul i så fall. Så hon var jätte go faktiskt. :) Och i förgår plussade jag 3+, så mina beräkningar stämmer mer än hennes. Kan vara skönt ändå med tidigt vul,eftersom jag har några mf i bagaget
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-07 08:24:07 följande:
    Okej, ja då förstår jag att du vill kolla läget.. men som sagt, låter som att du har mer rätt än henne. så då är vi säkert typ lika långt gågna. Ååh jag vill med se bebis! men ska försöka hålla mig till tidiga ul :)
    Ska du ta dig i kragen och ringa idag då :) ? hur känner du dig annars ? mår du illa och allt där till ?
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-07 08:28:32 följande:
    Är i polen, åker hem idag. Så får bli på måndag, bara skjuter upp det! ;) Ilamåendet har jag mest hela tiden. Inga ömma bröst, lite molvärk ibland. Humörsvängningar och känslig för viss sorts matos ;) hur mår du?
    Jasså, vad gör du i polen ? =) Har du börjat kräkas ännu ? 
    Jag känner typ tvärtom, brösten gör ont, sen avtar det några timmar och kommer tillbaka, idag har jag inte ont i brösten men mår lite illa.  
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-07 09:10:33 följande:
    semester typ, hehe. Jag har kräkts sedan 1 vecka innan bim, hm tidigt?
    Men det är jobbigt att ha ont i brösten, när de ömmar så fort man kommer emot, så glad att jag inte har det än :)
    Oj det var tidigt :) skönt att det gav med sig. jobbigt om det hade börjat så tidigt och fortsatt.  Brösten avtog idag, blev lite orolig, men nu har de kommit tillbaka igen. Men nu när jag kom hemifrån jobbet så började det igen.  vet inte om det är så bra om symptomen försvinner? har inga bra erfarenheter av när symptomen avtar. Men denna gången känns de på riktigt, att det verkligen kommer hända, att vi kommer få en bebis. Så de man känner kanske är olika från dag till dag och mer eller mindre. vart på ett ungefär bor du i kalmar :) ?
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-08 20:49:51 följande:
    Ja symptomen kan komma och gå, så du behöver nog inte oroa dig! Har haft lite ömma bröstvårtor nu men inget i brösten. Tänk positivt, det måste man! :) Bor i borgholm just nu men är i kalmar ganska mycket. du då? när skulle du till bm?
    Ja jag försöker, men de är så jäkla svårt. På jobbet är jag som en mes, bär inga fruktkartonger i onödan inte. Och sådan är jag inte, så dom börjar nog undra snart. Och förkyld, eller snorig konstant.  Jag ska dit den 24/10 på vul, den 18/10 ska jag på mitt sista inskrivningssamtal,har bara gjort ena delen. Vi har ju exakt samma datum du och jag, sista mensen 29/8, byter också veckor på måndagar, om det är så som jag räknat dvs. :D 
    Jaha, men är du mammaledig nu ?
    Vi bor i Norrliden. Men vi kikar lite efter hus nu, men känns som de rätta måste dyka upp, och att det ska kännas rätt på alla håll. Helt okej att bo här ute,än så länge. :) 
Svar på tråden Juni-barn