• mimi02

Juni-barn

Hej tjejer!

Plussade igår på BIM-4. Trodde knappt det var sant, hade testat negativt på BIM-6 och BIM-5 (ja...jag är lite av en testnarkoman....) och sen plötsligt igår så var där ett svagt svagt streck. Mannen såg det ocksåSkrattande.  Kunde inte hålla mig så tog ett CB Digital på eftermiddagen och då kom det upp - det magiska "Gravid 1-2 veckor"....herregud!

Fick MA i januari i v. 10 och sen dess har inget hänt. Fick Pergotime nu efter sommaren av min gynekolog som tyckte att det kanske kunde hjälpa till lite - och visst, det verkar ju ha hjälpt!

Nu kommer ju bara den här extremt jobbiga perioden... och läskigt som sjutton är det ju, har ju inte passerat BIM-dagen än faktiskt.... Efter MA så sa BM att när jag blev gravid igen så kunde jag komma tillbaka i v 8 för VUL...oj vad långt bort det känns. Men man får väl bara ta en dag i taget och hoppas att det här lilla plusset stannar kvar....GRATTIS till er alla andra som också har fått plus och jag håller verkligen tummarna att vi alla blir kvar!!

BF förresten 10 juni (enligt FL uträkning) om det går vägen.....

• mimi02

Hej! Grattis alla plussare! 

Tesssi: grattis till bröllop, spännande!!

Själv är jag nu 4+1 (BIM var igår..) och jag känner inte så mkt illamående. Brösten spänner och gör ont och jag blir yr när jag ställer mig upp eller rör mig för snabbt. Det kommer jag ihåg från förra gången också. Ska ringa till mvc idag och se om jag kan få komma på tidigt vul...skulle bli så mkt lugnare om jag kunde se ett hjärta slå om några veckor.
    Ha en bra dag alla! 

• mimi02

Hej alla.

4+4 idag....guud vad tiden går långsamt! Men glad varje dag som går. Har ont i bröstvårtorna och rätt mycket molvärk, framför allt på kvällarna och nätterna. Inte så illamående men blir väldigt yr och snurrig så snart jag reser mig eller rör mig för fort. 

Har fått inskrivningstid den 25 oktober och borde få göra vul antingen precis före eller samtidigt. Då är det 7+1. Här får man göra tidiga vul om man haft missfall tidigare. Åh vad jag hoppas att det inte blir så den här gången... Fast jag har en helt annan känsla den här gången - som om att det kanske går vägen....

• mimi02
    Ntme skrev 2011-10-13 09:07:24 följande:
    Hej allihopa!
    Tycker det är jätte kul att fler o fler hittat hit.. Men jag har en liten fundering, läser om er som råkat ut för mf och det beklagar jag verkligen. Men kan vi inte undvika fraser som ex: Om allt går bra...

Kan vi itne försöka utgå från att allt är ok? Det är ju barn vi väntar och inte missfall

hoppas jag inte trampat någon på tårna     
    Önskar det vore så lätt... med mf i baggaget så finns det inget i mig som utgår från att det går bra, därav "Om allt går bra....". Självklart väntar vi barn....men än så länge så är det så tidigt så mycket kan hända.

Förlåt, menar inte att låta negativ..., men det är bara så jag känner.

Har fått VUL bokat till om två veckor, då är jag i vecka 8 (7+2), nu är det vecka 6 (5+3)....så längtar dit otroligt mycket!
  • mimi02
    Moa Li skrev 2011-10-13 17:38:48 följande:
    mimi02: med ett missfall i bagaget ökar ju chanserna procentuellt att ni lyckas denna gången. Kommer gå toppen! Kram
    Tack snälla! Jag hoppas verkligen det :)
  • mimi02

34 år är väl absolut inte för gammalt- tänk hur många som är äldre än det och fortfarande inte skaffat barn. själv kommer jag vara 34 ifall det går vägen den här gången, när första föds....och jag hoppas verkligen inte att folk anser att man är för gammal för att skaffa barn då.

• mimi02

En till här som inte skrivit så flitigt men läst tråden desto flitigare:) Så skönt att läsa och höra att många av er har samma symptom och känslor som man själv. 

Själv går jag in i vecka 9 idag, och ska på inskrivning och VUL. Lite nervös över VUL, försöker förbereda mig på att det kan vara dåliga nyheter. Förra gången blev det ma konstaterat på VUL i vecka 10, fast då hade jag börjat blöda ca 9+5, så så länge som jag inte blöder så är hoppet uppe!

Tröttheten kommer och går, igår sov jag hela dagen i princip och illamåendet kommer som en våg över en flera gånger varje dag. Annars väldigt mkt finnar, ont i brösten, EXTREMT blödig haha, helt sjukt, börjar lipa till nyheterna på tv typ. Och ganska hormonstinn......maken fick sig en utskällning igårkväll....

Men, alla tecken får mig att hoppas att det kommer se bra ut idag, håll tummarna! Och samma för alla er alla, det här kommer gå bra. Tiden går fort :) Kram alla och ha en bra måndag! 

• mimi02

sjukt roligt missförstånd förresten med entrecoten haha, garvade länge :) vad sköna ni är!

• mimi02

Tillbaka från inskrivning och vul - som faktiskt visade ett litet tickande hjärta!!!!

VIlken konstig men fantastisk känsla, läkaren sa att jag sken som en sol :) 15 mm vilket visade sig vara helt normalt och hon bekräftade att jag är 8+0, precis som jag själv räknat på. 

Shit, nu kanske man kan börja tro på att det faktiskt finns nåt därinne och att det kommer gå vägen. För visst minskar missfallsrisken rätt mycket om man sett levande hjärta??
    KRAM på er alla!! 

• mimi02

80 % låter bra! Läkaren sa det också, att det var klart större chans att det gick bra än att det inte gjorde det, så det känns väldigt bra. Håller tummarna att det går bra för dig med!!

Svar på tråden Juni-barn