• mimi02

Juni-barn

VUL för att jag var orolig, för att jag ville se att det finns ett litet liv i mig, för att BM erbjöd det. För att få bekräftat att jag verkligen är gravid. Och inte känna mig så genomlurad som när jag fick ma i vecka 10 då den lilla redan dött i vecka 6. 

• mimi02

Jag går in i vecka 10 idag (9+0) och jag har kännt mig mindre illamående de senaste dagarna. Tröttheten har blivit lite mindre också, så jag hoppas att det här är normalt och inte tecken på att det håller på att gå illa. Men alla som jag pratar med säger att har man sett hjärtat slå och framför allt så sent som i vecka 9 så kan man vara rätt trygg. Åh vad jag hoppas på det:) Ska boka kub-idag!

• mimi02

Gravid på ca 3e försöket förra gången men det blev MA i vecka 10. Sen dröjde det 9 månader plus en pergotimekur för att det skulle lyckas igen.

• mimi02

Blir tokig på alla oroliga tankar hela tiden, känner hela tiden efter hur jag känner mig och om symptomen avtar och om det är tecken på att bebisen inte lever längre. Såg ju ett hjärtslag för drygt två veckor sen (8+0) och är idag på 10+1.....men jag kan inte sluta oroa mig ändå....suck. Ni andra som är i vecka 11, hur känner ni er? Min trötthet är inte lika illa längre och har måste mindre illa de sista dagarna och brösten ömmar mindre. Jag är fortfarande ûberkänslig och börjar gråta för typ ingenting, blir otroligt lätt irriterad, blir yr när jag reser mig upp.... Molvärken har också blivit mindre sista dagarna....

Åh suck, jag skulle så gärna vilja veta. UL om två veckor.... 

• mimi02

Visst fanns det en bildtråd till den här tråden? Nån som har länken till den...hittar inte?

• mimi02

Tack! Vad fina magar alla har! Är i vecka 12 nu (11+4) så längtar verkligen till måndag när det blir 12+0. Sen blir det KUB-ultraljud på onsdag, åh vad jag längtar efter att få se om det fortfarande är nåt där inne. Känns verkligen konstigt att tänka sig - mina symptom är mkt bättre, inte alls lika illamående, fortfarande ganska trött i och för sig men brösten ömmar mindre. Så hoppas verkligen att det inte är dåliga tecken....

• mimi02

Precis som många andra här så var jag på KUB i veckan, och det var en otrolig lättnad. Bebis kvar och är 6 cm stor. Den låg väldigt stilla dock, så det var inget vilt liv som vissa har sett....den kanske sov:) I alla fall så fick vi jättelågt resultat så det var skönt. 

Annars mår jag rätt bra nu, tröttheten är inte alls lika jobbig och illamåendet har lagt sig också. Brösten ömmar mindre, nu försöker jag mest hålla in magen så att inte folk börjar undra för mkt. Berättade för chefen i onsdags men ska nog vänta lite med att berätta för alla andra, känns läskigt....

Har ont i magen från och till, men det är väl växtvärk antar jag fortfarande. Främst på natten faktiskt. Dessutom får jag ont ibland i underlivet, typ som nåt slags tryck nedåt eller mot underlivet. Känns jättekonstigt och jag undrar verkligen vad det är och om det är normalt. Nån annan som kännt det?

Är i vecka 13 nu (12+4) 

• mimi02

Hej alla. En fråga till er som gjort RUL och sett kön - kunde man se det tydligt? Vi ska göra RUL på tisdag (jippiii) och vi har bestämt att vi inte ska ta reda på könet, däremot om jag känner mig själv rätt så kommer jag säkert försöka kolla hehe...., så frågan är, hur lätt brukar det vara att se själv? Framför allt om det är en kille då antar jag....

Annars rullar allt på bra, jag läser tråden rätt mkt och det är jättekul att följa med alla men skriver inte så mkt. Vecka 19 (18+4) idag och det känns ibland som det är nåt som rullar runt eller puffar lite i magen, bara jättelite - men jag hoppas att det är bebisen:) Ska bli så spännande med RUL, kan knappt vänta!!

Har ni andra fortfarande mycket molvärk och så? Jag känner av ibland och ofta känns det också som ilningar/tryck mot underlivet. Nån annan som har så, är det nåt att oroa sig över?

Kram på er alla blivande mammor!

• mimi02

Hej alla! Längesen jag skrev här i tråden, men läser regelbundet. Så kul att så många redan har fått små bebisar - gör ju inte att man längtar mindre tills det är dags för en själv. BF den 13 juni, så en dryg vecka kvar. Har ställt in mig på att den inte kommer komma före BF, men nog vore det rätt skönt om den inte väntar jättelänge. 

Överlag mår jag rätt bra, har svullna fötter och fingrarna är halvt bortdomnade och sticker nästan hela dagarna inklusive att det gör ont i lederna. Fick tipset från BM att sova med handledsskydd och det har faktiskt funkat lite, men jag hoppas verkligen att det går över efter förlossningen, det gör ju jätteont och är skitjobbigt. 

Sweet life: Du skrev att du varit på besök på Danderyds förlossning, jag ska också föda där. Sa dom nåt om platser och sånt nu? Läste längre upp i tråden att det verkar knökfullt överallt och det känns ju inte så lockande att behöva skickas runt halva stan eller ännu värre mälarområdet för att föda....:(

Och en annan fråga, är det nån som vet om de har tens-apparater på Danderyds förlossning till utlåning? Min kompis födde nyligen på BB Sthlm och där hade de ett par stycken.

Och hur är det med badkar på Danderyd, nån som vet det? Finns det några rum med badkar?

• mimi02
    Sweet life skrev 2012-06-05 15:49:15 följande:
    Just nu var det inte fullt, men det är högtryck men dom hoppas på att det ska lätta snart. Det är inte lika många som ska föda i Juni i år jämfört med hur det brukar vara.

TENS har dom inte till utlåning på Danderyd. Det var någon som ställde den frågan på den förberedande föreläsningen och svaret var nej.. Badkar finns det ett rum som har. Eller ja, det är ett badrum med badkar och det ligger inte i något förlossningsrum. Det brukar vara ledigt.
    Tack! Då får man väl hålla tummarna att det inte är fullt......  

Vet nån var man kan hyra bra tens-apparater i sthlms-området?  
  • mimi02
    Havsjungfrun skrev 2012-06-05 17:25:44 följande:
    Om du har tänkt att använda TENS som verkligen är superbra tycker jag att den största vitsen med den är att man kan starta med den hemma så jag rekommenderar verkligen att du hyr eller köper en innan det är dax.
    Bra tips, ska höra mig för med BM om jag kan hyra en. 
  • mimi02
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-11 09:59:18 följande:
    Kikar bara in lite snabbt och meddelar att vår älskade lilla Harry kom till världen igår! :)
    Grattis vad roligt, äntligen!
  • mimi02

2 dagar kvar till BF och inte mkt tecken på att nåt är på g än..... molvärk från och till och lite ilningar och tryck nedåt, men inget som inte går över efter ett tag. Så det är nog lika bra att ställa in sig på att gå över tiden. 

Men har så ont i mina händer, fingrarna på högerhanden är i princip bortdomnade konstant nu och nästan likadant på vänsterhanden. Försöker hitta olika tips och saker man kan göra för att det ska bli bättre men INGET verkar funka. Suck.....dessutom orolig att det inte ska gå över efter förlossningen, känns läskigt om man inte har känsel i händerna och ska hålla i sitt barn...... 

• mimi02
    RocketQueen skrev 2012-06-11 10:28:08 följande:
    Jag har haft det i ett par  veckor nu. Och handledsskenor hjälper faktiskt. Det tar inte bort allt (inte på mig iaf) men visst blir det bättre. Inte direkt men när jag hade använt den en vecka så märkte jag klar skillnad. Är också lite rädd för att det inte ska försvinna eftersom jag har haft så mycket problem med mina handleder tidigare. Har redan opererat vänsterhanden 7 ggr...
    Har du handledsskenorna bara på nätterna eller även på dagen? Jag har bara testat med att linda händerna på nätterna så att jag inte ska böja handlederna, men jag tycker inte det funkar ändå. Kanske handledsskenor är bättre. Var har du köpt dom?
  • mimi02

Jag med är kvar. BF+1 idag, inte för att jag trodde att den skulle komma innan men nu hoppas jag den kommer snart. Har haft regelbundna förvärkar eller värkar sen i måndags/tisdags. Inte konstant, men ca en varje timme och jag tror att slemproppen (eller en del av den) kom häromdan..... Så det känns som det är nåt som händer, men samtidigt verkar det ju som att man kan hålla på rätt länge ändå. 

Fick tag på en TENS-apparat idag så ska se om den funkar på förvärkarna. Nån annan som använde sån under förlossningen nu och har några bra tips.

En annan fråga - amningsbh - nån som har tips på mjuka och sköna? Köpte en på HM för ett tag sen men kvaliten är värdelös tycker jag. Abecita har jag hört bra om - men de verkar vara slut överallt..... 

• mimi02

Tack för tips om bh, det är lite svårt att köpa nu innan för mina bröst har i princip inte förändrats alls under graviditeten men jag misstänker att det blir annorlunda när jag börjar amma. Men samtidigt vore det skönt att ha skaffat några redan från början. Sömlöst och mjukt låter bra. 

• mimi02

Tack, har beställt nu från Minimundus, sovtoppen ser jättebra ut. Bra pris dessutom!

• mimi02
    stjärnfrukt skrev 2012-06-15 07:10:37 följande:
    01.30 vaknade jag av att vattnet gick och 03.24 föddes min lilla prins i bilen när vi var på väg till fl. All rädsla inför fl var som bortblåst och jag lyssnade bara på kroppen och tillsammans med min älskade så tog vi emot vår skatt. Allt har hittills gått bra och jag sprack inget :) han väger 3895g och är 50cm lång!
    Men grattis!! Och oj, i bilen, vad skönt att allt gick bra. Wow.
Svar på tråden Juni-barn