Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

Igår fick jag ett fint plus, och har enligt mina uträkningar bf 10juni, och längtan dit är enorm!
    Jag är 22år bor i alingsås och har redan en dotter som är 1.5 som äääälskar små bebisar, så hon kommer bli en underbar storasyster!

Min syster väntar sitt första barn som är beräknat till april (samma månad som min dotter är född i) och det känns så speciellt att vi kommer få följas åt Hjärta

• stjärnfrukt
    Lärarstudenten skrev 2011-10-04 20:09:06 följande:
    Hej, hinner inte vara inne så mycket men kikar in ibland. Jag mår kanon, dock hungrig hela tiden vilket gör att jag äter hela tiden. Speciellt oliver!!! Denna graviditet kommer ja gå upp massor...Har bokat tid för vul den 17 oktober för att se om det är något därinne! Spännande! En fråga, visst kan man åka till Egypten när man är gravid, tänker på deras bakteriekultur....
    Det är bra, ät upp dig ordentligt om du ska till egypten, för du kan tappa MASSA kg av att åka dit!
    Har själv varit där med min sambo, vi var jätte noggranna med hygien och åt bara på hotell, var där 1 vecka, och vi blev såå dåliga, ett par som vi träffade där nere (som oxå bara stannade 1 vecka) fick salmonella och hade jättebesvär när de kom hem!!! (jag fick ingen salmonella men jag hade ont i magen och bajsade ca 7 gånger om dagen, fick sår och hade ont i många veckor efter att jag kom hem) Min syster & hennes familj, alla fick diaréer & kräkningar, 
    Jag kan sitta här och räkna upp över 20personer som åkt dit och blivit jättedåliga.
    DOCK vet jag 2 personer som INTE blev dåliga, och de åt BARA på en svensk restaurang (där bara svenskar jobbade) och de klarade sig, tror det var i Hurgada. 

Jag skulle verkligen inte åka dit igen, även om det är underbart att dyka & snorkla så är det inte värt att behöva tänka på att sprita händerna så fort man tagit i något, bara äta på hotell och få sådan magsjuka där (10ggr värre än vinterkräksjukan!) särskilt inte under en graviditet.

Jag brukar verkligen inte vara en negativ person, men eftersom du frågade så kände jag mig tvungen att svara dig!  
    Jag hoppas det finns andra som har trevligare erfarenhet än vad jag har{#emotions_dlg.flower}
  • stjärnfrukt

Berättade för svärmor igår, inte ett endaste positivt sa hon, inte ens grattis!!
    Hon gnällde till och med på att vi berättade så tidigt Rynkar på näsan 

Det var inte så att hon blev förvånad så hon inte fick fram något, utan massa negativa saker kunde hon allt få ur sig. Blev jätteledsen när hon inte tror vi kommer klara det, att vi var tokiga & galna, 
    jag sa att vi är inte galna, vi är GLADA!!! Sen förstår jag verkligen inte varför hon tycker & tror så, för vi har varit tillsammans iallafall 5år, har bra ekonomi, vår dotter är såå duktig & trygg flicka (svärmor kommenterade själv hur väluppfostrad Nova var) och vår dotter sover hela natten så vi är verkligen inte tröttna eller slitna, vi behöver egentligen aldrig barnvakt men vår dotter vår åka ut till sin farmor för deras skull, jag fattar ingenting!!! Gråter känns som hon tycker jag är en dålig mamma, eller att hon då känner att det är verkligen är mig som hon kommer dras med, eller jag vet inte. 

Önskar vi aldrig hade sagt något... 

• stjärnfrukt
    zenoble skrev 2011-10-07 09:08:31 följande:
    Åh vad tråkigt, lider med dig för det.. Inte kul när man får höra sånt när man själv är jätte glad. Klart ni kommer klara det galant, och eftersom att ni har en så fin dotter så klarar ni av ett barn till, den största omställningen är trots allt första barnet. Försök tänka bort de negativa tankarna och tänk på hur underbart det kommer bli för ER, för det är ju det som är det viktiga, hur ni känner.
    Hon kanske bara kläckte ur sig det där för att hon blev chockad egentligen, vissa reagerar ju så. Hon kanske vänder på det snart!
    Tack för dina fina ord{#emotions_dlg.flower}

Jo jag har tänkt lite så kanske, men ändå, vår dotter kommer vara 2år & 2 månader, och att ha den ålderskillnaden mellan sina ban är väl typ den vanligaste...jag vet hur mkt hon tycker om sitt barnbarn, så jag trodde att hon skulle bli glad för att vår familj ska bli större :(
  • stjärnfrukt
    Sweet life skrev 2011-10-07 09:53:20 följande:
    Oj, jag oroar mig lite över hur omvärlden ska reagera när vi berättar. Vi har nämligen bara träffats i 3 månader, vi är inte ens oficiella ännu då hans exfru(om typ 4 månader) flyttade ut för två veckor sen... Ser inga positiva bilder framför mig!
    Hehe oj då, det förstår jag, för det är en något komplicerad situation kan jag tänka mig! 
    Förstår inte varför alla inte bara kan glädjas för andras skull, och se vilket mirakel ett litet barn är!!
    Tråkigt att du inte tror det blir några positiva bilder framför dig, men då kanske du kan tänka ut lite bra svar till tråkiga kommentarer, så du inte står där som ett fån som jag gjorde.

Lycka till! 
  • stjärnfrukt
    Ussaka skrev 2011-10-07 18:59:19 följande:
    Oj stackare som kräks och håller på! Det verkar inte skoj!
    Själv känner jag nästan ingenting fortfarande. Lite illamående sådär så att det går att glömma bort och har totalt tappat konditionen. Men humöret är fortfarande superjämnt, ovanligt jämnt. Känns skumt, är på glatt humör nästan hela tiden och har inga toppar och dalar som jag normalt sett har. Borde det inte vara tvärtom?
    Samma här, jag känner INGENTING!!! Är det ditt första barn? 
    Min förra grav. så låg jag i soffan orörlig och kräktes i 7månader, så jag är nästan lite orolig för att det hänt något, inte fått någon blödning men ändå. Jag VET ju att alla grav. kan vara olika, men kan ändå inte sluta oroa mig :(
    Funderar på att ringa min förra bm så jag kanske kan få göra ett vul, för från & med v.6 kan man ju tydligt se hjärtat slå<3  
  • stjärnfrukt
    bebisgalen skrev 2011-10-07 20:44:56 följande:
    Är det 6 fullgågna veckor eller?
    Vad jag har "fått lära mig", men sen om det är så det vet jag inte,fick göra ett vul i min förra grav då det hade gått 6 fullgågna veckor och då såg vi tydligt hur det lilla hjärtat slog :) kan kanske gå tidigare, men är osäker på det. 
  • stjärnfrukt

Hej vänner!

Sprang för några veckor sedan på min underbara bm (som jag hade när jag väntade min dotter) på stan (dagen efter mitt plus!) sa då till henne att jag hade tänkt ringa henne, och hon blev så glad och igår gick jag på mitt "första" besök. 

Sa jag att hon är underbar?! Så glad att jag fick henne igen, för hur dåligt/orolig/trött/hängig jag än känner mig så får hon mig alltid att må som en pingla!  Vi tog prover, som alla visade bra och hon fick mig att känna mig om möjligt ännu mer glad över detta lilla som växer i mig Hjärta

Hon påminde mig om hur otroligt duktig & stark jag varit under min förlossning (faktiskt en riktigt ROLIG story, hon var ju inte med då, men jag fick ju återberätta + att hon läste förlossningsjournalen så hon var nära på att kissa ner sig, haha) Att jag & killen är ett så fint par & bra föräldrar. Ni vet, allt sånt peppande man behöver höra ibland för att verkligen känna att "jäklar vad BRA det kommer bli", för jag ska inte vara oärlig och påstå att det inte känns lite nervöst för hur man kommer ta omställningen att faktiskt ha TVÅ barn att ta hand om. 

Vill även tala om att jag sa till henne att jag är orolig för att något inte är som det ska, men hon lugnade mig med att säga att så dåligt som jag mår så håller kroppen på och "utvecklar" bebisen och att det med stor sannolikhet inte är något konstigt som hänt, inte riktigt dem orden så klart,
    men iallafall, så det kändes skönt att höra.

Sen tyckte hon synd om mig som mår så illa på morgonen och kvällen att hon frågade om jag inte ville ta medicin mot det, och det ville jag ju så klart, så nu har jag fått första lediga läkartid för det, och det känns också skönt att veta att jag snart kommer slippa må dåligt!

Jag har både hört och läst att man kan bli riktigt trött av dessa mediciner, så jag ska få en med lite koffein i, som då förhoppningsvis ska få mig lite piggare, till och med (dricker inte kaffe eller cocacola så jag är inte orolig för att få för mkt koffein) Visste inte ens att det fanns, och att jag skulle få medicin så "lätt". 
    Blev nästan lite sur (haha) för att jag inte fick något alls förra gången, för då mådde jag skit enda fram till 3veckor innan bf/dottern föddes. 

Sist men inte minst så har jag enligt hennes beräkningar bf 13juni, och den 12januari ska jag på ultraljud! Längtar så mkt!

Har inte talat om för någon vän än att vi väntar ett barn till, + att min syster bm inte är så bra, så därför skrev jag ett jättelångt inlägg idag, men jag kände att jag ville få dela med mig till någon. Även om det säkert inte är någon som orkat läsa Flört

Ta hand om er nu, och de små liven som växer{#emotions_dlg.flower}

• stjärnfrukt

Hej!

Jag är både ledsen, rädd & förvirrad och skulle verkligen behöva lite råd...

Igår fick jag sån plötlsig smärta i nedre delen av magen och i underlivet att jag "skrek" rakt ut. Det pågick inte någon längre stund, kanske 3-5sek, jag gick direkt och la mig ner i sängen och sen hände exakt samma sak igen 4ggr till. Jag sov hela natten och idag har jag inte haft ont i underlivet men däremot lite i magen, men inte alls så som igår, utan idag har det mer varit molande värk i nedre delen av magen. Känns som det är för att magen växer, så det är ingen främmande känsla i magen idag... 

Någon som har erfarenhet av detta?

Är så rädd då detta aldrig hände när jag väntade min dotter, förutom i slutet av grav. då det ilade där nere, men detta var ju inte alls samma sak, och nu är jag ju bara i v.8. Ska ringa bm imorgon men skulle ändå vara intressant om någon har någon tanke, misstänker ni också missfall så vet jag att jag troligtvis gör rätt som bara ligger här och försöker mentalt förbereda mig på blod :(  

• stjärnfrukt

He igen!

Det är några stycken som svarat på mitt inlägg som jag skrev igår, tack för era kommentarer!
    Jag ringde först min bm och hon sa att eftersom jag är i en tillväxtfas så kan det vara det,
    pga att det inte har fortsatt att göra ont, och att de inte har några läkartider/ultider på några veckor (!!)
    så tyckte hon att jag ändå kunde ringa akut gynmottagning i borås.

Sagt & gjort så gjorde jag det, berättade allt en gång till + bredde på extra för att de inte skulle ta "lätt" på det, för man vet ALDRIG vem man får prata med... Men hon sa samma som min bm, och att det också kunde vara en äggblåsa som sprack, för det kan göra väldigt ont, men att den smärtan går över inom ett dygn, vilket faktiskt stämmer. De vill helst inte göra ul så tidigt i en grav. sa hon. Händer detta igen och/eller jag för blödningar så ska jag ringa direkt, de sa de båda två. Men känns det inte som att om det nu är för att det växer, borde det också vara normalt att det händer igen, ELLER?!

Händer det nu ingenting så funderar jag ändå på att ringa om några veckor och säga att det hänt igen,
    kan man göra så??
    För jag har läst MÅNGA fall som varit så som du säger, polarlantis, att man inte behöver börja blöda direkt, eller över huvudtaget vid mf/ma. Kommer inte kunna slappna av alls, för det känns verkligen som att något inte är som det ska :( Kanske skulle boka ett privat vl/ul så behöver jag inte "ljuga"?? Känns definitivt värt att lägga pengar på det! 

Svar på tråden Juni-barn