Lärarstudenten skrev 2011-10-04 20:09:06 följande:
Hej, hinner inte vara inne så mycket men kikar in ibland. Jag mår kanon, dock hungrig hela tiden vilket gör att jag äter hela tiden. Speciellt oliver!!! Denna graviditet kommer ja gå upp massor...Har bokat tid för vul den 17 oktober för att se om det är något därinne! Spännande! En fråga, visst kan man åka till Egypten när man är gravid, tänker på deras bakteriekultur....
Det är bra, ät upp dig ordentligt om du ska till egypten, för du kan tappa MASSA kg av att åka dit!
Har själv varit där med min sambo, vi var jätte noggranna med hygien och åt bara på hotell, var där 1 vecka, och vi blev såå dåliga, ett par som vi träffade där nere (som oxå bara stannade 1 vecka) fick salmonella och hade jättebesvär när de kom hem!!! (jag fick ingen salmonella men jag hade ont i magen och bajsade ca 7 gånger om dagen, fick sår och hade ont i många veckor efter att jag kom hem) Min syster & hennes familj, alla fick diaréer & kräkningar,
Jag kan sitta här och räkna upp över 20personer som åkt dit och blivit jättedåliga.
DOCK vet jag 2 personer som INTE blev dåliga, och de åt BARA på en svensk restaurang (där bara svenskar jobbade) och de klarade sig, tror det var i Hurgada.
Jag skulle verkligen inte åka dit igen, även om det är underbart att dyka & snorkla så är det inte värt att behöva tänka på att sprita händerna så fort man tagit i något, bara äta på hotell och få sådan magsjuka där (10ggr värre än vinterkräksjukan!) särskilt inte under en graviditet.
Jag brukar verkligen inte vara en negativ person, men eftersom du frågade så kände jag mig tvungen att svara dig!
Jag hoppas det finns andra som har trevligare erfarenhet än vad jag har