Juni-barn
hej hopp!
här har ni en som plussat:))
Tredje barnet,en sladdis då mina söner kommer att vara 12 och 9 när liten kommer!!
ont i tuttar,molande mensvärk,spänningar i äggstockarna är väll typ det jag känner nu.....
Längtar....
hej hopp!
här har ni en som plussat:))
Tredje barnet,en sladdis då mina söner kommer att vara 12 och 9 när liten kommer!!
ont i tuttar,molande mensvärk,spänningar i äggstockarna är väll typ det jag känner nu.....
Längtar....
jag är i vecka 5 och mår hur bra som helst!!ont i tuttarna och lite trött är det enda:)) ringde barnmorskan igår för att få inskrivningstid,men fick tid till läkare ist,då jag var sjukskriven och stillasittande från v 16 med mitt andra barn pga sammandragningar:(( skönt att dom tar det på allvar trots att det var 9 år sedan jag var gravid sist!Mitt största sf mått är 35 taget 8 dagar innan förlossning!
supersvårt att veta när man ska berätta för barnen....mina är ju 11 och 8 så dom fattar ju allt! Fick en superskön komentar av en kvinlig kolega igår,hon hade inte sett mig på några dagar.....SHIT vilka pattar du har fått,jag jan inte sluta titta på dom:)) undra hur detta ska sluta.....har blivit jättestor med båda barnen tidigare....använder nästan bara tigthts och strumpbyxor så det ska nog funka ett tag.Vet att jag var i v 12 när jag börja använda mammakläder förra gången.
Jag var 22 med första och 25 med andra kommer att bli 34 nu med 3:an! ska bli kul att se om man är annorlunda som förälder när man är "äldre"! Har alltid älskat att vara en ung mamma,ångra inte en sekund att vi skaffade barn i den åldern!!
ringde barnmorskan i tisdags för att boka inskrivning och prata lite.Fick tid till läkare redan nästa vecka då jag var stillasittande fr v 16 med tvåan:( Verkar inte bli bättre denna gång...är bara i v 6+0 och känner redan av sammandragningarna....skönt att dom tar en på allvar så tidigt!Annars mår jag toppen!! inget illamående,brösten gör inte ont längre,inte jättesvullen över magen (än).I feel good:))
måste bara få fråga....denna molande mensvärk är den ett gott tecken eller ett dåligt??
har sovit otroligt dåligt i natt.....vaknat flera gånger pga mardrömmar,molande värk,bubblande mage och spänningar i äggstockarna...
Hoppas verkligen att allt jag känner är "tillväxt" och inget annat.Har ju inte ONT i magen så det borde ju inte vara nått?
inte heller några bödningar.....
Gött att man får äta blodig oxfilé för det är precis det jag tänker äta ikväll utan att ens ha kikat på vad som rekomenderas....
Så blodig oxfilé med potatisgratäng och god sås:)) ett glas alkoholfritt vin för att höja stämmningen ytterligare,kommer att slinka ner....MUMS!!! idag har vi berättat för våra barn att dom ska få ett syskon,lyckan är total i hela familjen!! Alla vill "festa" med dans,mat och massa myyyyysss!!
ha en underbar lördagkväll alla!!
hej hopp!
Idag har det varit en riktigt bra dag!! Fick sova hela natten,har inte haft ont på hela dagen,mår inte illa......mår toppen!! vet att det varierar från dag till dag så det är bara att passa på att njuta:)
Har en liten känsla av att jag kommer att bli sjukskriven på torsdag....
Var ju sjukskriven fr v 16 med mitt andra barn och känner redan av sammandragningarna lite till och från....
Skillnaden denna gången blir ju att man inte har en tvååring att springa efter! Nu går ju barnen till skolan kl 8 och kommer hem vid 14 = massor av tid att vila och bara njuta:) För jag har bestämmt mig för att NJUTA även om jag är orolig,har ont,är frustrerad mm!!Det känns som att jag missade det förra gången,och jag vet att detta är absolut sista gången i mitt liv som jag är gravid!
Godmorgon!
Jag var nog lite för kaxig igår med hur bra jag mådde.....Vaknade mitt i natten med värsta magknipet och illamående...Nästan kallsvettades! mina tarmar lever ett helt eget liv just nu:( illamåendet sitter i även nu på morgornen....undra hur det ska gå på jobbet,jag jobbar som restaurangchef och känner inte att matoset kommer att vara nått possitivt...lite pinsamt om man måste lämna gäster för att springa å spy! ja,ja vi får se hur det går! ha en bra dag alla!