• emma78

Juni-barn

hihi måste få berätta om en dam som kom in på mitt jobb igår....
    Hon frågade mig om jag ville veta vad det blir för kön på liten? å jag sa självklart JA!!

Hon sa att det skulle bli en liten pojk( jag har 2 innan),å vissat alla gissar ju hej vilt omkring men sen började hon berätta massa andra privata saker om mig,som hon absolut inte har en aning om, så  jag får nog ställa in mig på att bli mamma till 3 pojkar:))  

• emma78

något mycket märkligt hände idag....jag har inte spytt eller mått illa på över 4 veckor,men idag helt plötsligt från ingenstans kom det en spya!! kan man få TILLBAKA illamåendet????? fick nästan lite panik:((

Annars går vi bara och vänta på att det ska bli fredag  då det är dax för kub och vi går in i v 13!!! 

Har fått grymt ont i ryggen(ryggslutet) och höfterna,är det tecken på foglossning? nån som vet? kommer inte riktigt ihåg hur det var..... 

sov gott alla mammor<3 

• emma78

Kuben igår gick aldeles utmärkt!! Fasiken vilken känsla att få se det lilla livet.....blev aldeles tårögd....

Nu har vi gjort det helt officiellt oxå,så nu är det bara att NJUTA!!Love it!!

Här blir det en Brio sing eller Bugaboo,har inte bestämt mig riktigt,vi måste ju köpa ALLT då det inte finns nått sparat sen pojkarna! hade nog iof inte velat ha dom sakerna  ändå....dom har ju några år på nacken:)) 

• emma78

Barn nr 1: v 39+3 3840g  50 cm 16 timmar

Barn nr 2: v 37+0  4015g 51cm 5timmar 

Mår fortfarande toppen! Inga krämper överhuvudtaget förutom att jag är stoooor!!! alla tror att jag är i v 20 fast jag gick in i 14 idag....Kommer nog att rulla fram tillslut....Har fått RUL 20 januari,längtar efter att få se bebis igen....  

• emma78

var på sonens luciatåg igår,folk "flög" fram och klappade mig på magen och gratulerade!! Så stor är jag......nästan lite pinsamt när dom frågar vilken månad man är i:) men det är bara att gilla läget:)

Har efter helgen tyvärr börjat känna av sammandragningar:(( var sjukskriven och stillasittande från v 16 förra grav (och är i v 14 nu) pga sammandragningar.Var öppen ett par cm från v 20.Har pratat med Bm om detta då jag är ganska orolig men det känns inte riktigt som hon tar mig på allvar.... Vabar med lille sonen idag så jag får chans att vila en extra dag(eller två).Får väll ringa kk om det fortsätter.Är så rädd att "vara till besvär" ....vet ju att vissa saker hör till,men samtidigt var jag ju inte beodrad stillasittande för skoj skull!

ja,ja skönt att skriva av sig lite  

• emma78
    Aikotakara skrev 2011-12-13 21:34:05 följande:
    Du är inte ensam. Jag dricker stora mängder med vatten, har faktiskt själv funderat på varför. Känns som att kroppen behöver det med uppbyggnaden av allt, och mitt socker var också bra. :)
    Dricker oxå massvis! Isvatten och juice....mitt socker var oxå bra!

Inatt är det första natten på 3 månader som jag lyckats sova en hel natt utan NÄSSPRAY!!Har varit konstant förkyld sen början av grav:( så skönt,att slippa nässpray,känns inte som att det är jättebra för bebis att mamma preppar näsan full varje dag....sen säger dom att man kan bli beroende oxå....Men nu kanske det vänder:))

Är det bara jag som INTE känner bebisen???Tycker alla skriver om små sprattel,men hos mig vill det tydligen vänta på sig:( är ju ändå tredje barnet... men den som väntar på nått gott....   
  • emma78

Herregud vad ni hinner skriva på en dag!!!Såååå roligt att sitta med morgonkaffet å läsa:))

Tack för listan på babysaker! Behövde friska upp minnet lite är ju 9 år sedan vi hade bebis senast.... 
    Mina sammandragningar har fortsatt hela veckan:( ska ringa till KK nu på förmiddagen och höra lite vad dom tycker.Har tom vaknat på nätterna pga att det gjort ont:( Hade ju som sagt sammandragningar fr v 16förra grav som oxå berodde på gbs:( Dom har redan tagit prover två ggr under denna grav för att kolla gbs men än så länge har det inte visat något,men det var ju några veckor sedan sist,så det kan ju ha ändrats:(

Sex? vad är det???hahahaha
    citerar min man samma dag som vi fick vårat plus: jaha då blir det inget mer på ett år nu då:)))Men jag är en snäll fru,så jag "ställer upp" minst en gång i veckan för "husfridens skull"hahahaha  har varit likadant alla grav,tur att man vet att lusten kommer tillbaka:)) ha en trevlig fredag alla fina gravida!!     

• emma78
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-16 08:59:44 följande:
    Vecka 15 idag, på måndag ska vi titta till bebis igen Hjärta, undrar om man kan se könet då? Måste fråga. Mår himlans bra nu bara kvällarna som e lite sämre men det kan ju inte ens jämföras med hur det var i vecka 7-11. Usch den tiden e verkligen pest.MIn sista graviditet ju så nu ska jag verkligen njuta. Eftersom jag bara gick till v 25 senast så han jag ju adrig få nån riktig stor mage. Så min nya man har aldrig sett mig RIKTIGT gravid, han säger att han tycker det e så fint, vi får väl se vad han tycker när jag kommit till maj. Fast magen blir aldrig så där mega stor som vissa får. Men det e nog för att den har så mycket plats på längden, e ju ganska lång. Och så blir jag inte så stor i övrigt, min mans syster blev superstor även om höfter och armar, ja överallt å då ser man ju klart större ut. Det kanske beror på vatten i kroppen för när hon fött så pös hon liksom ner till vanlig storlek på ett par veckor.

+2,5 kg hittills, men det e ju nu snart det börjar ta fart. Siktar på +10 max Skrattande 

Vi byter på samma dag! är oxå i v 15 idag!!
    Jag gick upp 30kg i första grav....inte roligt....jag åt nog upp mig minst 25:(( trodde jag kunde äta hur mycket som helst och att allt bara skulle rinna av mig när bebis var född!! Ung och naiv:)Det blev hårdbantning!!
    Andra grav var jag stillasittande fr v 16 men gick "bara" upp 20 kg!Hade iofs mycket vatten oxå....gick mycket lättare att gå ner dom kilona.Siktar på max 15 denna gången.....få se hur jag lyckas:))  
  • emma78

Aj,Aj,Aj:(((
    sammandragningar är inget roligt att ha:((
    vaknar tom på nätterna av att det göt ont......pratade med kk i går,ska till bm på måndag och lämna nytt urinprov för gbs sen kommer läkaren till min mottagning på tisdag....kommer nog med största sanolikhet att bli sjukskriven denna grav oxå:(( Är så ledsen....det är så psykiskt påfrestande att ha ont och ständigt vara orolig över barnet i magen och hur den lille krabaten har det...
    det enda possitiva är att mina andra barn är så stora så dom klarar sig så bra själva om det blir så att jag blir stillasittande denna gången oxå.Inte som förra gången när man hade en tvååring att ta hand om!
    Det allra värsta som kan hända(förutom att barnet går förlotat) är att bli inlaggd!! Hatar sjukhus!!Vill verkligen inte tillbringa julen där!!Men så illa får vi hoppas att det inte blir!    

• emma78

känner mig så ledsen och nedstämd just nu....
    Var hos barnmorskan igår för att prata lite om mina sammandragningar (som inte har blivit ett dugg bättre).Grjen är att hon nonchar mig totalt!! Hon sa åt mig att gå hem å äta alvedon?! Jag vaknar på nätterna av sammandragningar!!Hon kollade verken hjärtljud eller tappen eller nånting annat förutom urinen.
    Saken är ju den att jag var stillasittande fr v 16 förra grav,öppen två cm från v 20 och nu är jag i 14+4....TOM min make som var med sa efteråt att det var det mest nonchalanta han varit med om!
    Jag pratade med KK i fredags och dom sa att min barnmorska skulle ge mig en läkartid DIREKT (han kommer till min ort idag) men det kunde hon inte! Det var fullbokat,hon ringer om det kommer nått återbud!
    På jobbet börjar både gäster och personal bli orolig för mig när dom ser att jag har ont och kämpar....Jag har ju inte det smidigaste jobbet heller....restaurangchef....jobbar ju en del oregelbundet,men framförallt så har vi bordservering på all mat!
    Har hört att min förra barnmorska jobbar i "grannkomunen",har man rätt att ringa upp henne och be om att få byta??eller måste man gå till den som finns på orten?     

Svar på tråden Juni-barn