Inlägg från: Josenoah |Visa alla inlägg
  • Josenoah

Juni-barn

Hej!

Ny i gruppen, plussade idag :))) har en son sedan tidigare på snart två år. Känns så himla kul. Hoppas verkligen att alla vår små frön stannar tills fullgånget! Känns så långt till vecka 12 :( tur att vi är många som kan pepp talka varandra! Jag går in i vecka 6 på fredag.

• Josenoah

Dagen har spenderats i soffan :/ har varit så himla trött och jag har bara blundat för alla måsten :( har varit lite halv deppig idag med tanke på missfall men som någon klok sa " du väntar barn inte missfall" hjälper lite att tänka så emellanåt :) man kan ju ändå inte göra något åt det som sker tyvärr. Men nu hoppas jag vi alla får fina friska juni bebisar :)) nån från Sthlm?

• Josenoah

Va på inskrivning idag, allt kändes bra. Har samma barnmorska som jag hade när jag vänta min son. Är nu i vecka 6+4. Hoppas lill* stannar där inne :) hur mår ni alla? Jag har knappt några symptom förutom en svullen mage och lite ömma bröst.

• Josenoah

Har inte skrivit så mycket här i tråden men jag läser den dagligen. Illamåendet har hälsat på ordentligt här :/ är i vecka 8 nu och bara önskar att veckorna kunde rusa fram till vecka 13 :) har en grabb på snart två år och jag känner mig så dålig när jag lägger över mer ansvar på mannen pga illamåendet. När jag var gravid med sonen mådde jag aldrig illa. Konstigt att det kan vara så olika. Hur mår ni andra nu? Är det nån som börjar närma sig 12/13 ?

• Josenoah

Bor i Sthlm. Ahh det här illamåendet är inte att leka med :( mådde aldrig så här med sonen. Har magarna växt nått på er? Har ni molvärk?

• Josenoah

Ohh vad jag blev sugen på tomtegröt nu när jag läste det! Så jobbigt nu med detta illamående måste äta nått känsla och vad tusan ska man stoppa i sig. Men nu har min kvälls middag blivit räddad utav tomtegröt :)) sonen och mannen får väl äta nått roligare ;)

• Josenoah

Mitt enda krav på vagn denna gång är fyra fast gummi hjul, hade en brio sing men vart så besviken på den tyvärr :( hjulen strula hela tiden och jag går i såpass mycket "terräng" att jag behöver nått mer stabilt. Tycker även att sufletten var så dålig på sittdelen skyddade ingenting på sommaren. Nån som har tips på vagn med dem kriterierna jag har? :)

• Josenoah

Tack för tipsen om vagnar, det är verkligen en djungel när man ska välja vagn :O nån mer som har fått svårt att sova? Jag har inga problem att somna det gör jag varje kväll i soffan efter sonen har lagt sig och vovven rastad men sen på natten ligger jag vaken och vrider och vänder :( så på morgonen är man så trött.

• Josenoah

Lilla lyckan håller tummarna för dig! Jag blödde med min son i början lite då och då om det kan lugna lite :) idag är han världens piggaste 2åring :)

Äntligen börjar illamåendet ge med sig lite, känner mig pigg på en gång :) är i mitten på vecka 10 nu. På torsdag ska jag till läkaren ska be om ett vul då jag är så jäkla orolig för mitt myom som sitter mitt i livmodern :/ dem kan nämligen växa av gravid hormonerna. Jag är riktigt stor så har lite orosmoln att den har växt oxå :( kram till alla er

• Josenoah

Jag hoppas på ett vul för att titta så inte mitt myom växer. Hoppas läkaren vill göra det på torsdag bara. Min Bm frågade om jag inte ska lämna cellorov har aldrig gjort det förut, är det en bra ide verkligen när man är gravid nån som vet?

Svar på tråden Juni-barn