Inlägg från: Aikotakara |Visa alla inlägg
  • Aikotakara

Juni-barn

Hej! Jag hoppar in här jag med.

Har försökt sedan augusti och fick ett jättesvagt plus BIM -1, tog senaste testet idag v 4+5 och har nu ett jättestarkt plus på stickan. Om den lille stannar kvar är jag beräknad till den 18 juni. Blir vårt första barn.

Har lite olika symptom, men inget illamående än så länge vilket jag verkligen hoppas håller sig borta! Några symptom: Ofta svullen, fick knäppa upp jeansen då jag satt på jobbet för att det kändes så tight.. Ömma bröst, otroligt trött och matt, gasig, kissar mycket, törstig, mer hungrig och känner molvärk till och från. Var lite rädd för missfall då jag kände det i början då jag inte fattade att det är helt normalt..

Har ringt till barnmorskan men ska ringa i slutet av oktober och boka en tid för inskrivning. SÅ spännande!

• Aikotakara

Jag ska äta fläskfilé med gratäng, creme fresh* med viklökspulver och paprikastavar till det.. Mumma!

• Aikotakara

V 4+5, och kollar bebissaker på nätet.. Vågar man köpa något redan nu eller är det på tok för tidigt? :P

• Aikotakara

Jag gick in i vecka 5 idag. Ska ringa till BM för en inskrivning vecka 8. Väldigt spännande då detta är första gången.. Vad gör man på en inskrivning egentligen? Brukar killen följa med och var gör dom VUL och UL? Jag vill se vad som döljer sig i magen redan nu :/

• Aikotakara

Kan man få göra ett VUL på en vårdcentral samtidigt som man gör inskrivningen? Jag har ingen aning om hur det fungerar.. Jag ska ringa och boka tid för inskrivning om ca en vecka, så jag skrivs in i början av november.

• Aikotakara

Känns som att jag inte haft några symptom alls idag :( Vad är detta? Längtar sjukt mycket till ett ultraljud.

• Aikotakara
    JennieJ skrev 2011-10-22 12:27:27 följande:
    Detta med lukter har börjat bli jobbigt! Dofter jag alltid gillat kan vara dofter jag nu mår illa över. Tex i natt kolla killen på mig med stora ögon och klia sig i huvudet om allt står rätt till? Hade bäddat rent i sängen och använt aprikos sköljmedel. La mig och verkligen kände hur de vände sig om och om igen i magen av doften av aprikoser! Flög upp ur sängen drog av alla rena sängkläder. Killen som börjat somna in fatta knappt när ja sa åt honom att gå upp. Han stirra medans jag bädda rent med andra sängkläder och när vi väl lagt oss i sängen igen skämta han till de lite och vi båda skratta till innan han somna om och jag själv var klarvaken och somna först vid 4 tiden på morgon så helt död idag! Ha en trevlig lördag alla!
    Haha, usch det där med lukter är jobbigt. Jag håller med. Jag har dock bara känt av att jag är mycket mer känslig mot röklukt och parfymer.. Tyvärr åker jag buss till och från jobbet och varje gång är en plåga. Det är tur att det är kallt nu så jag har en ursäkt att borra ner  näsan i sjalen.

Går in i vecka 6 på måndag.. ibland känner jag mig inte det minsta gravid så jag blir orolig. Tog ett till test idag bara för att få se att + et hade blivit ännu mer starkt ;D
  • Aikotakara

Vad det verkar vanligt med att alla gör VUL?? Jag har inte hört någonting alls om det.. jag vill också se ett litet tickande hjärta :( Ska ringa för inskrivning på måndag, då går jag in i vecka 7.

• Aikotakara
    Smotly skrev 2011-10-24 20:36:10 följande:
    Usch... jag är jätte orolig :S Jag gjorde ett gravtest förra veckan och plussade. Enligt räknare här så gick jag in i vecka 6 nu... Men jag känner inga vidare symptom förutom liknande mensvärk och ömmade bröst, men inget illamående eller nått :S Jag tycker det är jätte konstigt och blir orolig att något är fel eller är jag bara nojjig?
    Jag har samma som dig. Ömmande bröst och molvärk.. det känner jag iaf av mest. Sen kommer tröttheten/svagheten ibland och att jag måste kissa o så. Men jag känner mig inte speciellt gravid :S
  • Aikotakara
    Nangijala skrev 2011-10-28 08:11:14 följande:
    Känner ingenting alls idag.. vill också se min lille som så många har gjort, så att jag slipper gå och nojja över att jag bara tror att jag är gravid! Ska på inskrivning den 9 nov, känns som en evighet tills dess!!
    Jag ska också på inskrivning då! :)
Svar på tråden Juni-barn