Inlägg från: Aikotakara |Visa alla inlägg
  • Aikotakara

Juni-barn

RocketQueen skrev 2011-12-05 23:05:50 följande:
    Hur kommer det sig att du ska göra vul när du är så långt gången? Varför inte ett vanligt ul? Har hört att dom helst inte gör gyn.undersökningar i onödan pga infektionsrisken... Bara nyfiken här.
    Jag vet faktiskt inte :O Jag är inte så insatt i när dom gör VUL eller ett vanligt UL. När jag pratade med barnmorskan så sa hon att jag skulle få göra ett VUL, men till min förvåning när jag kommer till sjukhuset och träffar läkaren, då blir det en vanlig UL. Blev inte ledsen direkt ;)

Det var OTROLIGT att få se sitt lilla hjärta (är vecka 12+3 nu). Jag bara fylldes av lycka och värme.. har gått på rosa små moln hela dagen idag. Ett hjärta som tickade och en vild bebis som tumlade runt i magen. 5 cm från huvud till rumpa var bebisen. Fick även med några bilder hem~ Det kändes overkligt att det var MIN bebis på skärmen men riktigt magiskt.

• Aikotakara

Jag har en fråga.. Jag var på inskrivning hos min BM i vecka 8. Sen hade jag tid för UL på sjukhuset i vecka 12, men jag har inte fått någon ny tid hos henne då jag tänker efter. Bokar man inte in det direkt eller ringer hon mig eller vad händer egentligen? Känns lite bortglömt.. Är min första graviditet så jag har ingen aning om hur det fungerar. När brukar första gången vara hos BM efter inskrivningen? Går in i vecka 13 på måndag.

Min mage har börjat synas lite nu och mitt illamående är nästan helt borta *peppar peppar*. :)

Hoppas ni har det bra!

• Aikotakara

Jag har helt tappat bort bildtråden och är nyfiken på allas magar! Dessutom vill jag börja lägga upp egna bilder.. finns det någon vänlig själ som kan länka till den åter igen? :)

• Aikotakara
    zenoble skrev 2011-12-13 19:48:04 följande:
    Har druckit 4 liter vatten idag. Hjälp! någon annan som också är så törstig?? Mitt socker på inskrivningen var ju bra. Kanske man bara är inne i en sån period?
    Du är inte ensam. Jag dricker stora mängder med vatten, har faktiskt själv funderat på varför. Känns som att kroppen behöver det med uppbyggnaden av allt, och mitt socker var också bra. :)
  • Aikotakara

Jag har nu bokat en tid för RUL, den 20 januari och jag längtar så :D

Mitt dilemma är hur jag ska berätta för chefen och mina arbetskamrater.. Känner mig inte alls sugen på att berätta för arbetskamraterna men chefen känns som ett måste. Hur lägger man fram något sådant?

• Aikotakara

LillSnurr82: Tvärtom för mig faktiskt :O Fast jag är inte småbarnsförälder.. men min sexlust är sjukt hög just nu.

Någon mer som mår illa på morgonen? är v13+4 och jag börjar må illa efter en stund och måste verkligen få i mig mat.. ett päron eller något litet kan jag tugga i mig. Sen är det nästan borta och resten av dagen mår jag bara illa om jag håller på att bli hungrig. Det känns ju som att det borde försvinna snart.. inte skoj att varje morgon åka till bussen och tvingas tänka på andningen för att hålla nere kräket. Blurgh.

Jag har köpt lite kläder i olika storlekar. Mest bodys och byxor.. nån strumpa och mössa. Jag tänkte börja köpa lite varje månad. Kanske en lite dyrare sak varje månad tills bebisen kommer, så blir det inte lika panikartat och dyrt då :P Tex så tänkte jag köpa småsaker som en badbalja,  våtservetter, nappar osv nu.. Det känns som att det behövs så mycket. Svårt att komma på allt då detta är första gången.

• Aikotakara
    stjärnfrukt skrev 2011-12-15 18:06:39 följande:
     Om du vill ha lite tips så kan jag skriva en liten personlig lista över saker som jag tyckte var skönt att ha hemma när min dotter kom? Så kan du & andra fylla på allt eftersom Glad
    Låter toppen! :D
  • Aikotakara

Vad bra med en lista :) Den ska jag definitivt spara. Sen även tvättlapparna där från IKEA, verkar ju perfekt!

Jag har redan gått upp 3-4 kilo.. och jag är i vecka 14 på måndag. Känns sjukt vad man går upp fort och jag äter inget speciellt onyttigt eller så.  Jag tycker att magen verkligen har poppat fram nu de senaste två veckorna. Kanske är dags att börja smörja den så huden blir mer mjuk?

• Aikotakara

Igår och idag har jag känt en massa konstigt i magen. Längst ner i magen ungefär på samma ställe .. det känns som muskelryckningar och pockar och pickar.. Vet inte vad det kan vara. Jag har ALDRIG känt sådär förut, så inte kan det vara tarmarna som lever om? Någon som känner samma? Kan det vara bebisen? Tarmarna? Muskelryckningar eller något annat?

Gått hela 14 veckor idag och jag mår väldigt bra måste jag säga. Lite trött i ryggslutet, men det kanske beror på annat? och lätt lätt illamående på morgonen som är så milt just nu så det inte känns som ett problem längre.

Svar på tråden Juni-barn