Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barn

Var på RUL igår ... Visade en liten pojke minsann =)

BF enligt RUL 8 juni

BF enligt sista mens 29 maj

BF enligt tidigt ultraljud 5 juni

Längtar mig till dööds =)

• UnderbaraPojke

Jag vill också känna bebisen .... blir sååå avundsjuk när alla känner sina =) Går in i vecka 20 i morgon ...
    På RUL såg man hur den trampade på som bara den så man tycker ju att det borde kännas snart eller ??

Någon mer än jag i samma vecka som inte känt ngt ännu ?

• UnderbaraPojke
    Har man förlossningsbrevet med sig när det är dags eller hur fungerar det ??

Från att ha varit fruktansvärt rädd för förlossning (min första nu) har jag gått över till att nästan längta.... jag vill vara med om den underbara händelse som alla pratar om... Ja det gör ont givetvis gör det ont ... MEN det är något av det mest fantastiska man som kvinna kan vara med om.

Sen är jag som alla andra livrädd för att spricka och allt vad som kan hända MEN den tiden den sorgen ... känns som om man inte kan göra något åt det för att förebygga ?? Eller`?
  • UnderbaraPojke

Pi katten vilken dag .....
    Hade möte på jobbet i morse där det informerades om att företaget jag jobbar på har gått i konkurs =( Positiva är jag får gå hem nu i veckan med full betalning i 3 månader och sen har jag ansökt om graviditetspenning sista veckorna .... MEN jag har inget jobb när jag återvänder efter mammaledigheten *suck*

Plus att jag har sovit som en kratta i natt, somnat och vaknat heeeela natten. Så nu har jag ont i huvudet, mår illa och är skittrött .... och så får man detta ovanpå allt !!! 

Konkursförvaltaren ska hålla möte med oss i eftermiddag HALV FYRA !!!!!!!! Jag som jobbat sedan 7 är INTE så glad för detta då det inte kommer vara över på en halvtimme =/

SUCK SUCK SUCK !!!!!!

• UnderbaraPojke

Är nog också en av dem som mår Bra !!! Har krypningar i benen och mina händer domnar bort annars mår jag bra.
    Inga foglossningar eller ngt sånt ....

MEN kan inte bärja mig tills det blir bebis =)

I morgon ska vi beställa barnvagnen !!! Blir en emmaljunga City Cross !!       

• UnderbaraPojke

Är i v25 och förra veckan hade jag gått upp 15 kg =/

Åker till Ullared nästa vecka !!! ska handla hem ALLT till lille bebisen .... ska bli såå mysigt. Det är lågsäsong till v10 så det kan vara läge att åka nu så man slipper allt folk !!!

Skulle till arbetsterapeuften idag för att få handledsskydd för min extrema karpaltunnelsyndrom och jag har lääääängtat efter detta då jag inte kan sova, tappar det mesta jag håller i osv .... så ringer dem i morse och säger att hon är sjuk och att hon får återomma ...... *SUCK*

• UnderbaraPojke
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-21 08:24:44 följande:
    Jag har väl ökat en 4-5 kg sen inskrivningen så kanske 7 totalt. Jag tycker det e jätte jobbigt att gå upp, har lagt på det mesta på magen och lite på sidorna runt ryggen blir inte så stor nån annanstans men det e ändå jobbigt. Jag är smal och tränar mycket i vanliga fall och jag saknar att känna mig stark i kroppen. 
    Men nu har jag börjat träna lite lugnt och det känns redan bättre. Bara genom att ha lite träningsvärk i kroppen så känner man sig lite bättre Tungan ute .

UL i morgon på specmvc. Hoppas man får kika in på bebben, ibland så håller dom sig bara till tappen. Det e så olika vem som gör det. V24 idag och jag längtar så till våren. Igår var det jätte soligt här och när man stod på ballkongen så värmde solen......fick riktiga lyckokänslor. Gud va mysigt det e att få en sommar bebbe Hjärta . 

Ullared har jag aldrig varit till och har nog inga planer att besöka. För långt. Får för mig att dom bara säljer billigt skräp, typ Rusta grejer men jag kanske har fel.... 

Förr var det mest "billigt" skit men det har blivit kvalitet på grejerna nu. Kan verkligen rekomendera det!!!
  • UnderbaraPojke

Vi vet att det blir en pojke och våra tankar ligger på Jonathan eller Sam !
    Långt eller kort ... det e frågan.

Jag själv har ganska svårt för Sam, detta är sambons förslag. Vad tycker ni ??

• UnderbaraPojke

Usch vilka jobbiga förhållande många av er har med svärmödrar !?!
    Själv har jag UNDERBARA svärföräldrar .... OCh egna föräldrar som också är helt underbara. Känner mig väldigt lyckligt lottad och dem "bråkar" redan om vem som ska passa när, var och hur =)

Måtte dessa 15 veckor som är kvar gå fort för nu är jag trött på att vara gravid =) Vill ha tillbaka kontrollen över min kropp och jag vill ha bebisen utanpå magen istället för innanför !!!!!

till skillnad från alla andra här känns det som har jag typ INGA sammandragningar ?? Har kanske en varannan dag.... är det normalt ?
    Börjar undra då det känns som alla andra har riktigt många dagligen ...

• UnderbaraPojke
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-23 16:02:53 följande:
    Jag har inte heller några......har mer bara molvärk och ligamentsmärtor. Och så satans ont i blygdbenet, fast det blir bättre nu när jag knappt rör mig.

Upptäckte en åder innanför yttreblygdläpparna också. Inte så konstigt att jag kännt en sån tyngande smärta neråt då. Mina krämpor har nog inte alls med tappen att göra börjar jag tro utan mer att jag blev gravid extremt tätt och att kroppen får kämpa på lite extra.

En sak jag e lite orolig över e att jag e så törstig. Skrev det förut men nu e det extremt. Och det känns inte som att det hjälper att dricka. Hur kollar BM om det e nått med sockret??? Ska jag ringa och säga att jag vill att hon kollar det. Om det är det vad händer då??? och e det farligt för barnet???

Oro oro.....sorry om jag tar ner stämmningen... 
    Jag är också fruktansvärt törstig ... onormalt törstig känns det som. Bara nattetid dricker jag nog lätt en liter. Då jag samtidigt gått upp 15 kg redan ska jag göra glukosbelastning om 2 veckor för att säkerställa att jag inte har graviditetsdiabetes.

Inte fel att ta upp det med din BM så kan hon avgöra.

Lycka Till
Svar på tråden Juni-barn