Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barn

Baby1112 skrev 2012-05-09 08:03:27 följande:
    Underbara Pojke: Dumle-kakor! Som drömmar fast med Dumle... Farligt goda och supersmidiga att baka! :)

Hm detta lät ju riktigt mumsigt =) Gör du vanliga drömmar och "hackar" i dumle eller hur gör du ??
  • UnderbaraPojke
    RocketQueen skrev 2012-05-09 11:20:55 följande:
    Jag har packat ner en massa Red Bull i bb-väskan iaf. Det är ju inte direkt tänkt att man ska vara gravid särskilt lång tid efter man kommit dit ändå Sen tror jag dessutom inte att det är så himla farligt att dricka lite Red Bull när man är gravid. Jag undviker det mest för att jag vet att jag aldrig skulle kunna dricka litegrann. Börjar jag så slutar jag aldrig Så då är det nog bättre med nolltolerans för mig.

Jag är heeeelt tokig i redbull men inte druckit en droppe uinder hela graviditeten. Har börjat packa bb väskan nu och då läst lite hur andra packat och vad som rekomenderas. Och där har det faktiskt stått på några sidor druvsocker och energidricka .... jag har iaf packat ner två stycken *MUMS*

Nu är första plåten med Dumle-drömmar i ugnen =) hoppas dem smakar lite gudomligt som det låter.  
  • UnderbaraPojke

28 dagar kvar !!!

Är såååå trött på illamåendet nu :( MEN förutom det så har jag faktiskt för första gången börjat njuta av graviditeten. Dock har inte bebisen sjunkigt ännu så han trycker fortfarande på magsäck och lungor men jag har äntligen hittat en sovställning som fungerar KANON!!! Tror ni alla förstår hur mkt det betyder :)
    Det har dock inte gått upp för mig att jag faktiskt ska bli mamma, fast jag längtar kan jag inte riktigt förstå det. Antar att detta kanske inte är helt onormalt med första barnet.
    Jag kan inte ta kläderna och försöka se framför mig en bebis - MIN bebis - i dem kläderna. Det går bara inte. Men ändå så längtar man såå tills det e dags.

Många tankar som snurrar här med...

• UnderbaraPojke

Pepita: stort grattis ;)

Usch,håller på att dööö av nervositet !! ska in på TUL i morgon pga misstankar om för mkt fostervatten då mitt sf mått ökat tre cm på tio dagar ;/ hon sa åt mig att packa väskan för om deras misstankar stämmer sätter dem igång mig i morgon .... Knappt nervös man e juuuuuh.

Hur lång tid efter man blivit igångsatt får man bebis typ??

• UnderbaraPojke

Då vart man hemma igen =)
    Ultraljudet visade att jag höll mig preciiiis inom gränserna för mängden fostervatten... skönt att få komma hem iaf =)
    Dock insåg jag på vägen hem hur gääärna jag velat bli igångsatt. Är så trött på att vara tjock och att inget passar. Så trött på allas jäkla komentarer om min storlek heeeela tiden. Jag grät konstant hela vägen hem . Blev ganska dåligt bemött på förlossningen så det stärkte vårt beslut att försöka ta oss till Halmstad.

Dock blev jag lite konfunderad .... är i v 36+3 och bebisen vägde redan 3778g ?????? Jag fick panik direkt och tyckte att HJÄLP, jättebebis !!! Men dem på förlossningen tyckte han var normal ? Men på papperna jag fick står det att han är 31% över förväntad vikt ???
    Kan någon hjälpa mig reda ut om jag eller BM har rätt?

Ikväll ska jag äta pizza och bara sura och gråta i soffan !!!        

• UnderbaraPojke

Nu har jag bestämt mig för att bebisen ska komma i nästa vecka !!!!! Cool

Så idag är det ikea som gäller och inga rulltrappor här inte. Det ska gås i trappor och jag ska promenera massa. Gräsklippningen är MIN och massa färsk ananas ska ätas !! Någon som har fler bra tips på hur man startar förlossningen.... som ju inte ska gå men ÄNDÅ !!!

Precis i detta NU kom dagens första solstråle in genom fönstret... det ser jag som ett gott tecken !!

STOR KRAM TILL ER ALLA !!  

• UnderbaraPojke
    Sweet life skrev 2012-05-16 10:53:52 följande:
    Att springa i trappor har bara motsatt effekt fram tills att förlossningen startat tyvärr. Det bidrar bara till att kroppen spänner sig och du blir bara trött...

Men massera bröstvårtorna, läääääänge typ 30 min minst!

Aha... då får det bli rulltrappor istället =) mindre jobbigt så det tackar vi för haha

Det med bröstvårtorna har jag aldrig hört ?? Är beredd att göra vad som helst !!  
  • UnderbaraPojke
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-16 11:18:02 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m15974154.html

Jag vill också få ut min snart, men börjar på lördag då är jag i vecka 37+0!

Jag är ju samma som dig, 37+0 på lördag .... MEN jag tror dock inte det så effektivt att det skadar att börja redan idag =)
    Äntligen ska jag få äta massa ananas ... är ju min stoooora favorit, varit jobbigt att hålla sig "ifrån" det. Har ju ätit ananas men inga mängder ... men nu får jag YES !!!

• UnderbaraPojke
    gizmolarson skrev 2012-05-17 13:18:33 följande:
    Hej tjejer! Nu ligger jag å myser med våran son på BB..

Ohhh lyckans ost !!! =)
    Stort Grattis till er !! Hjärta

Jag vill åsså ha BÄBIS !!!    
  • UnderbaraPojke

Hmm nu är jag fundersam .... 
    Jag har aldrig direkt haft sammandragningar ... egentligen bara när jag varit aktiv.
    Idag har VÄLDIGT mkt av slemproppen gått samt regelbundna sd utan att jag varit aktiv. Samt sprungit och gjort tvåan nog 4 ggr idag...
    I samband med detta mår jag lite illa .... Känner mig väldigt konstig, trött ...

Kan detta vara tecken på ngt ? Ska man klocka sd fast dem inte gör så ont ? Dem spänner rejält men inte ont - ont om ni förstår ?

Har bf 8 juni dvs 11 dagar kvar.       

• UnderbaraPojke

Hej Tjejer !! 
    i Tisdags kom äntligen vår efterlängtade pojke =)
    Hade en förlossning som gick KANON till en början men sen la han huvudet på sned och fastnade =/ men efter EDA kom han till sin rätta igen och tittade ut efter 16,5 timma från första värk hemma.

Ingen liten pojk då han slutade på 4400 g och 54 cm och ändå 10 dagar för tidig =)

http://www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarstaende/webbisar/webbisarkiv/webbisarkiv2011/20120529pojkeoster.5.509d9ea31373cc559aa3bd4.html

• UnderbaraPojke
    Dancia skrev 2012-06-01 16:05:58 följande:
    Grattis UnderbaraPojke! Då var du inne och födde dagen efter jag var på förlossningen och fick mitt dropp :). Vad hade du för BM?

Jag var med om 3 skiftbyten men "ansvarig" bm som var med i slutet hette Helene Nilsson. Tyckte INTE om henne ... dock hade hon en bm-student med sig som hette Kim som var heeeelt underbar !!! =)

Ang, namn hade vi två alternativ och igår först blev det bestämt att han ska heta Sam.   
  • UnderbaraPojke
    Dancia skrev 2012-06-01 18:16:00 följande:

Ok :). Tråkigt att du inte gillade din BM, jag gillade verkligen inte hon som jag hade när jag fick dottern, hon är himla barsk av sig, Kerstin heter hon. Det var hon som gjorde Ultraljudet på mig i måndes och hon var lika barsk och tråkig i sitt bemötande så om hon tittar in genom dörren när jag ska föda så kommer jag be om byte direkt :P. Hade dock en annan BM som gav mig droppet som var riktigt trevlig och kändes trygg så jag hoppas att hon jobbar när jag åker in :).
    Hur blev det för dig på BB? Fick du dela rum med andra nyförlösta eller fick du ligga i eget med pappan?

På BB fick jag dela rum tyvärr men det gick ganska bra. Vi fick fråga natt för natt hur platserna såg ut men tyvärr fick jag ligga sj. Detta bidrog till att jag åkte hem tidigare än jag tänkt för jag fick panik där inne.  
Svar på tråden Juni-barn