Juni-barn
Jag hoppar in här, har BF den 5 juni.
Igår var jag hos barnmorskan och fick höra bebisens hjärtljud, härlig känsla.
Jag hoppar in här, har BF den 5 juni.
Igår var jag hos barnmorskan och fick höra bebisens hjärtljud, härlig känsla.
Är det någon mer som lider av spring i benen nattetid och vad kan man göra för att slippa det? I natt låg jag vaken i över en timme och trodde att jag skulle bli knäpp! Inte blir det lättare av att bebisen sprattlar runt som en besatt stundtals eller att maken ligger och halvsnarkar i örat på en...
Perfekt promenadväder idag, härligt eller hur?
Vet någon var man kan köpa mammamysbyxor? Jag gillar inte att gå i jeans hemma och det känns som om det skulle vara skönare med ett par mysbyxor som har "magpåse" än mina vanliga. Har kollat H&M:s hemsida och de hade inga.
När jag var hos barnmorskan senast fick jag veta att jag är Rh-negativ. Någon mer som är det, och som vet hur det funkar med avnavlingen? Jag vill inte att de ska göra den med det samma men om det innebär risker för bebisen så kanske det är lika bra att få den gjord så fort som möjligt? Barnmorskan sa ingenting om detta utan jag läste om det i en vänta barn-bok igår.
Ett tips till alla som bor i närheten av Jönköping! Babyproffsen på Solåsen har erbjudandekväll idag mellan 18-20. Det finns en bild på deras Facebook-sida om vad rabatten gäller.
V. 31 idag - det närmar sig!
I veckan var vi i Ullared och köpte BB-kläder till pluttis. Men tror ni att man tar fel storlek på byxorna! Så nu står jag där med en body i 50 och byxor i 62. Hade väl inte gjort något om de inte hade matchat men nu var ju tanken att de skulle användas ihop. Skit samma, det är ju ingen katastrof direkt. Lyckades även köpa mammalinnen i fel storlek (för litet). Är det bara jag som är väldigt tankspridd som gravid?
Beställt vagn har vi också gjort, det blev en Brio Happy! Ha en trevlig lördag.