• Ginny

Juni-barn

Jag hoppar in här, har BF den 5 juni.
    Igår var jag hos barnmorskan och fick höra bebisens hjärtljud, härlig känsla.

• Ginny
    MarieG81 skrev 2012-02-24 11:53:50 följande:
    Hur gulligt var det inte med en liten prinsessa Estelle? Jag är jätteglad att hon inte valde Alice, det är ju vårt förstaval och hade inte varit så roligt om hon hade fått heta det först....vilket i-landsproblem ;)
    Alice står på min topplista också faktiskt. Maken tycker att Isabelle är fint. Om det blir en flicka vill säga, det har vi ju ingen aning om...
  • Ginny

Är det någon mer som lider av spring i benen nattetid och vad kan man göra för att slippa det? I natt låg jag vaken i över en timme och trodde att jag skulle bli knäpp! Inte blir det lättare av att bebisen sprattlar runt som en besatt stundtals eller att maken ligger och halvsnarkar i örat på en...

• Ginny
    Lina007 skrev 2012-03-07 21:08:09 följande:
    Vi har lite namn-problem...

Vi är väldigt förtjusta i den fornnordiska mytologin och vill att lillasyster ska ha ett namn därifrån. Problemet är bara att de namn som vi verkligen tycker o m, har vi kompisar vars barn heter. Jag tycker jag kollar dagligen efter något namn som vi fastnar för. Hittills har vi bara hittat ett och vi vill gärna ha fler val än så. :-P
    På den här sidan finns en lista med gamla nordiska namn. Kanske hittar du något där, jag såg att det fanns namn från mytologin också. http://www.kulturbilder.dk/nordiska_kvinnonamn_a_g.htm
  • Ginny
    stjärnfrukt skrev 2012-03-08 08:44:43 följande:
    Blir så ledsen. Om det är någon som kommenterar att jag är gravid så är det genom att skratta åt mig för hur jag ser ut :( Är kort (158) och har fått en riktig bebismage nu, som jag själv faktiskt tycker är fin, men blir så ledsen när någon skrattar åt mig & säger att jag ser ut som en köttbulle, boll, klot, "säkert kommer blir groteskt stor" huh?! Går in i vecka 27,  (idag eller imorgon?) och har faktiskt inte tagit en endaste magbild :(

Kanske kommenterar dem inte mer den här gången än förra graviditeten, men då var det ju så många andra frågor och prat om annat gravid-relaterat så det blandades lite, nu är det bara att jag är tjock. 
    Vad är det för klökon du umgås med? Varför tror vissa att det är okej att kalla gravida för tjockisar osv.? De skulle ju aldrig säga det till en som var överviktig (inte så att de hör i alla fall...) Jag har en kompis som använder det ordet och han väger väl nästan dubbelt så mycket som jag innan jag blev med barn. Nästa gång han kallar mig tjockis ska jag säga att jag är gravid, vad är din ursäkt?

Ta bilder på din fina mage och var stolt över den!
  • Ginny

Perfekt promenadväder idag, härligt eller hur?

Vet någon var man kan köpa mammamysbyxor? Jag gillar inte att gå i jeans hemma och det känns som om det skulle vara skönare med ett par mysbyxor som har "magpåse" än mina vanliga. Har kollat H&M:s hemsida och de hade inga.

• Ginny
    RocketQueen skrev 2012-03-13 00:49:19 följande:
    Är det nån mer som svullnat? Jag har fått ta av mig mina ringar och kan inte ens ha min klocka på mig längre. Och på kvällarna när det är som värst kan jag inte ens böja fingrarna utan att det gör sjukt ont. Fötterna är ju inte roliga de heller...
    Jag använder inte mina ringar längre för jag kan bli så himla varm och svullen om fingrarna ibland. Fötterna är skonade än så länge men min kompis som är i v. 37 var tvungen att låna sin pappas skor...
  • Ginny

När jag var hos barnmorskan senast fick jag veta att jag är Rh-negativ. Någon mer som är det, och som vet hur det funkar med avnavlingen? Jag vill inte att de ska göra den med det samma men om det innebär risker för bebisen så kanske det är lika bra att få den gjord så fort som möjligt? Barnmorskan sa ingenting om detta utan jag läste om det i en vänta barn-bok igår.

• Ginny

Ett tips till alla som bor i närheten av Jönköping! Babyproffsen på Solåsen har erbjudandekväll idag mellan 18-20. Det finns en bild på deras Facebook-sida om vad rabatten gäller.

V. 31 idag - det närmar sig!

• Ginny

I veckan var vi i Ullared och köpte BB-kläder till pluttis. Men tror ni att man tar fel storlek på byxorna! Så nu står jag där med en body i 50 och byxor i 62. Hade väl inte gjort något om de inte hade matchat men nu var ju tanken att de skulle användas ihop. Skit samma, det är ju ingen katastrof direkt. Lyckades även köpa mammalinnen i fel storlek (för litet). Är det bara jag som är väldigt tankspridd som gravid?

Beställt vagn har vi också gjort, det blev en Brio Happy! Ha en trevlig lördag.

Svar på tråden Juni-barn