• conda

Juni-barn

Hej på er

Femte graviditeten men fjärde barnet då vi även har fått en liten ängel. Är i v. 8+2 och har ont i brösten, kissar på nätterna och har ökat typ tre kilo i vikt. Är konstant hungrig och försöker hålla mig från att småäta men mår då jätteilla. Förhoppningsvis lugnar det ner sig snart... Glad

Någon mer än jag som ännu inte kontaktat barnmorskan. Känner att det börjar bli dags men väntar nog till tentan nästa vecka är klar...

• conda

Så ligger man nyspydd i sängen och sträcker ut ryggen. Trött som jag blivit så somnar jag före alla tre barnen, tur de har en pappa som är lite piggare....

• conda

Morgonspya avklarad och nu mår jag lite bättre. Tål inte lukten av hästskit längre, lite jobbigt när man har fyra hästar att ta hand om varje dag... Tungan ute Hoppas på att det blir bättre snart, jag har för mig att det brukar gå över i v. 13-14 någongång....

Ska försöka få ner lite kaffe för jag är så trött, trots att jag sover mellan 20 - 6 så har jag svårt att hålla ögonlocken öppna när jag ska försöka plugga. Tenta nästa onsdag så jag måste verkligen försöka få in en hel del just nu... =)

Havsjungfrun: gud så gott med räkor, det är jag verkligen sugen på. Det blir det nog till helgen!

• conda
    Zvartaliljan skrev 2011-10-27 11:26:19 följande:
    Vul idag i v.8+4 och läkaren konstaterade en ofostrig graviditet GråterGråter
    För säkerhets skull skulle vi avvakta 2 veckor och göra ett nytt vul innan skrapning. Men han hade inte mycket hopp och därmed inte jag heller Gråter
    Fy vad tråkigt, hade missfalll för några år sedan och vet hur det känns... Kramar!
  • conda

Het debatt, det är ingen som är hormonstinn alls här inne.... {#emotions_dlg.djavulsk}

Själv ser jag ut som ett schackbräde på magen, praktiskt när man är uttråkad och råkar ha några pjäser till hands... Flört

• conda
    LillSnurr82 skrev 2011-10-27 14:23:44 följande:
    Tror att krämer hjälper till viss del, att hormoner också spelar in. Men jag tänker som så, pendlar man mycket i vikt annars så får man ju även då bristningar och då är det ju inga hormoner med. Jag snärjde in mig varje dag i förra grav och fick inte en enda bristning, så jag tror att krämen gjorde en del. Utan krämen kanske jag hade fått några bristningar.. Jag har fortfarande inte ringt bm, är i vecka 7 (6+2) nån mer som inte gjort det än?

Jag har heller inte ringt bm än, fick missfall i v. 8 för några år sedan så jag tycker det känns lite tidigt att åka till än så länge. Är i v. 8 nu ( 7+3 )

• conda
    lycka 4 skrev 2011-10-28 07:09:39 följande:

Morrn tjejer !!! Mår illa blääää samt att molvärket har kommit ajajaja , Men samtidigt är det lite små mysigt med alla symtom =)

Även fast det här blir min fyra så tycker jag det känns som första gången man är gravid hahah knasigt =)

Eftersom det här är mitt absolut sista barn så ska jag verkligen njuta nu

Hur mår ni ?

Mår också skit men liksom du så väntar jag min fyra och mitt absolut sista barn så jag försöker tänka positivt... Men det går inte komma ifrån att det ska bli skönt när illamåendet lägger sig!

Min ynste är 3,5 så det känns som det var väldigt längesedan jag var gravid sist, samtidigt så är jag mycket lugnare denna graviditeten. Har inte nojat alls över missfall ex. kommer det så kommer det och då var det nog inte meningen. Kanske för att graviditeten var helt oplanerad. Samtidigt så vet jag att när barnet väl kommer så kommer det att bli ett mycket älskat barn då det finns många av oss som kommer ge det uppmärksamhet och kärlek... =)
  • conda
    lycka 4 skrev 2011-10-28 09:06:38 följande:
    min yngsta är också 3,5 år =) Jag håller med dig , det ända som är annurlunda är oron jag äter lite av det jag vill och nojjar inte för vad man får å inte får ( menar inte att ni andra här gör det )  gravven flyter liksom på. Det ända jag är riktigt orolig för är snittet. Jag har gjort 3 snitt och är väldigt väldigt rädd för snitt men jag har inget val. Jag har gjort ett katastroff snitt å två planerade sövda snitt pga min rädsla. Får se hur det blir denna gång
    Själv är jag otroligt snitträdd men inte orolig över att behöva det då jag tidigare fött fyra barn på naturlig väg. Min stora oro är i slutet, mitt första barn dog i magen när jag gått en vecka över tiden. Detta har medfört att jag "krävt" igångsättning med de andra tre. Det har gått bra alla gångerna men jag skulle så gärna vilja ha en sista, naturligt igångsatt, förlossning. Vi får se hur det blir med det men huvudsaken är ju att allt går bra tillslut... Ut kommer de ju alltid... =)
  • conda

Usch, jag har spytt upp frukosten och sedan morgonkaffet. Det är inte lätt att plugga när ögonlocken åker igen hela tiden och kaffet åker upp så fort jag svalt ner det... Ska ut o rida nu vid ett så då hoppas jag på att jag piggnar till. Sa till sambon idag att jag skulle kunna sova 20 timmar per dygn och använda de ytterligare fyra till att ständigt småäta på något för att mota det värsta illamåendet...

Lina007: Ja, jag hade ringt bm. Själv har jag en förälder med typ1 diabetes vilket innebär att jag alltid får göra en extra glukosbelastning i v. 11-12.

• conda
    Dancia skrev 2011-10-29 20:54:55 följande:

Nu har jag lagt till mig i BF listan och gjort den lite mer lättläslig :)
    , funkar det för er?

Det har kommit in många nya och några som fortfarande inte skrivit in sig i listan. Så klicka in på länken, kopiera listan längst ner på sidan och klistra in i svarsrutan där du lägger till ditt namn under ditt datum :) (saknas ditt datum så lägger du bara till det med en understrykning).

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

Hur mår ni ikväll?   

Listan har blivit enklare att läsa men jag kan inte kopiera listan hur jag än försöker... Om någon annan lyckas bättre så får ni gärna lägga in mig, fjärde barnet, bf 10 juni... =)
Svar på tråden Juni-barn