• conda

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-02-08 11:11:38 följande:
    Jag tar blutsaft. Jag har inte jättedåliga värden men det hjälper mig. Både mot tröttheten och huvudvärken. Dotterna har haft kruppliknande hosta i natt, jag fick migrän, känner mig jätteledsen och ensam och övergiven. Konstigt nu borde jag vara som gladast, ska bli både mamma och vilken dag som helst blir jag mormor. Jag tror att det kan bero på att mannen är borta mycket just nu. Det är tungt när man är hemma och inte kan göra nåt. SÅ nu har jag gnällt lite.
    Längtar så till mitt/min lill* barnbarn kommer:) 
    Oh, vad häftigt att bli mormor. Även om man är gravid och ska bli mormor är man i sin fulla rätt att vara nere! Här får du gnälla hur mycket du vill, om jag tröttnar på ditt gnäll stänger jag bara locket på datorn... *s*

Kram!
  • conda

Så har andra veckan av slutpraktiken gått, hopplöst när barnen och jag har varit konstant sjuka. Idag och imorgon blir det bara vila då jag inte kan vara hemma mer de kommande tre veckorna. Ibland är det inte smidigt att vara student, man kan helt enkelt inte vara sjuk för då får man inget betyg.

Stormtrivs i alla fall på högstadiet, ungarna är toppen och lektionerna roliga. Trots att jag i veckan bara kunde kraxa fram det jag ville säga så höll de sig lugna trots att de i vanliga fall kan vara rätt pratiga. I veckan blir det repetition inför nationella i både matte och fysik, lite labbar också såklart! =)

Bebben sparkar som bara den, upp i revbenen mest. Så fort jag tar av mig tröjan för att se så ligger den blixtstilla, funderar på om det är för att det blir ljusare då.

Har suttit och sorterat och gjort i ordning yngste sonens babyalbum, gud så man börjar längta efter att snufsa bebis...

Hoppas ni alla mår gott!

• conda

Börjar kännas i ryggen att man går runt i nio timmar varje dag. Idag hade jag två elever som förbjöd mig att lyfta upp stolarna efter lektionen, de var så måna om att bebisen skulle ha det bra. De slet som bara den med att flytta upp allihop - tonåringar är för roliga! =)

Annars flyter allt på, är i vecka 27 och känner mig enorm. Det börjar bli jobbigt att rida, inte så farligt att hoppa upp och rida runt men det knepiga är att hoppa av =).... Vet inte vad man hittar bildtråden men bifogar min mage här istället .

Ha det gott alla!
  • conda

Det kanske börjar bli dags att plocka fram kläderna ser jag, får se om jag orkar i helgen. Ska åka till Ullared då så det blir nog några inköp där misstänker jag... =) Ska köpa på mig ett gäng babyfiltar för de vi har är så uttvättade och slitna men det är något jag verkligen har använt mycket. De i bomull är perfekta att ha under sommaren som svala täcken.

Funderar på att införskaffa andningslarm, har fått låna av landstinget varje gång men jag tycker inte de larmen är bra, man tejpar dom på magen. Det blir rött där tejpen har suttit, den lossnar och larmar ibland och det falsklarmar ofta...

Samtidigt så är jag lite skeptiskt till trådlöst larm, är orolig för hur strålningen kan påverka bebisen. Som fysiklärare så är jag ganska försiktig med allt trådlöst, särskilt med sådant som man har runt sig i sovrummet där man tillbringar många timmar i sträck... Får väl sätta mig ner och läsa in mig ordentligt innan jag beslutar hur det blir...

• conda

Usch vad tråkigt när folk rackar ner och säger att man inte är fin. På skolan där jag jobbar pratar eleverna mycket om min mage men jag har inte hört dom säga något elakt eller negativt, tvärtom tycker de det är spännande och så mysigt med bebismage. Några lärare har däremot tyckt att jag ser "höggravid" ut och frågat om jag verkligen hinner klart min praktik (slutar nästa vecka) men jag tar det inte negativt då jag hellre ser att folk tycker jag ser stort gravid ut än fet... =)

Men jag undrar hur vuxna människor tänker, själv tycker jag alltid att gravida kvinnor ser härliga ut. Själv förknippar jag bebismage med förväntan, mys och naturligtvis bebisar... =) Stå på er, ni är alla fina bara så ni vet!

Kramar

• conda

Stort grattis Agnes till tjejerna, håller tummarna för att allt ska gå så bra det bara kan. Tur att ni kom in innan moderkakan lossnade!

Kramar

• conda

Ida: Amningskudde är suveränt, inte bara när man ammar utan också till att lägga runt bebben. Det blir så gosigt då... Använder min till fler saker, har den alltid i sängen som stöd för nacken när jag löser korsord... Skrattande

Bumman 79: Jag har också fått ont i ljumskarna. Har fått lägga ner ridningen tyvärr då jag får enormt ont efter varje tur. Inte så kul.... På morgonen känner jag ingenting men på kvällen när man gått runt så gör det ont på båda sidorna och ner i benen. Är väl någon slags uppluckring skulle jag kunna tro. Får även ont i svanken och det är jätteskönt när sambon trycker och masserar med tigerbalsam på kvällen. Glad

Börjar sakna min barnvagn, beställde den 2 feb. Täcke, kudde och myggnät har kommit men inget annat. Hur lång tid ska det ta egentligen...? Tur man var ute i god tid. Får nog ringa upp företaget och kolla vart den har tagit vägen. Hur hade ni andra gjort? Tycker att om leveranstiden anges till 4-5 veckor så ska den hållas, jag kunde ju ha beställt senare än vad jag gjorde då hade jag stått utan både vagn och barnstol...

Ha det gott alla!

• conda

När man får en sammandragning blir magen hård och rund. Själv brukar jag få lite svårt att andas om jag sitter ner då jag tycker det trycker mot lungorna. Jag har ganska mycket sammandragningar, minst 10 per dag men det har jag haft även de andra graviditeterna så jag är inte orolig. =)

• conda
    84Maria skrev 2012-03-27 12:13:12 följande:
    Hej, jag tänkte hoppa in och vara med er om det går bra. Skrattande

Du är i vecka 27.  
    Du har gått 26 fulla veckor och 4 fulla dagar (v26+4).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). 
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Tors 28 jun 2012
    Du har 93 dagar kvar till beräknad förlossning.
    Välkommen =)
  • conda

Den 14 april är det dags att träffa läkaren för att få tid till igångsättning. Ska bli skönt att få det gjort!
    Förhoppningsvis kommer det igång av sig självt men jag har små förhoppningar om det då det tidigare inte gjort det. Det enda jag inte prövat är att dricka ricinolja och det tänker jag inte ge mig på denna gången heller... ;)

Så nu är det lite mer än tio veckor kvar, har faktiskt tvättat upp alla babykläder men de tar stor plats då jag både bunkrat upp med pojk och flickkläder. Varje liten klänning man plockar upp så tänker man -åhh hoppas det blir en liten tjej, sen plockar man upp en ursöt liten blå sparkdräkt och tänker - åhh hoppas det blir en liten pojk. Spännande...!

Svar på tråden Juni-barn