Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

stjärnfrukt skrev 2011-10-30 16:47:02 följande:
    Hej!

Jag är både ledsen, rädd & förvirrad och skulle verkligen behöva lite råd...

Igår fick jag sån plötlsig smärta i nedre delen av magen och i underlivet att jag "skrek" rakt ut. Det pågick inte någon längre stund, kanske 3-5sek, jag gick direkt och la mig ner i sängen och sen hände exakt samma sak igen 4ggr till. Jag sov hela natten och idag har jag inte haft ont i underlivet men däremot lite i magen, men inte alls så som igår, utan idag har det mer varit molande värk i nedre delen av magen. Känns som det är för att magen växer, så det är ingen främmande känsla i magen idag... 

Någon som har erfarenhet av detta?

Är så rädd då detta aldrig hände när jag väntade min dotter, förutom i slutet av grav. då det ilade där nere, men detta var ju inte alls samma sak, och nu är jag ju bara i v.8. Ska ringa bm imorgon men skulle ändå vara intressant om någon har någon tanke, misstänker ni också missfall så vet jag att jag troligtvis gör rätt som bara ligger här och försöker mentalt förbereda mig på blod :(  
    Vill inte skrämma dig men dock göra dig uppmärksam på att man kan ha MA utan att blöda. Jag hade en enorm smärta i v 5+5, så jag kallsvettades, trodde jag skulle kräkas eller svimma av och det var då min kropp försökte stöta ut det, men istället fortsatte kroppen i många veckor till och i v11 fick jag veta att det inte levde. Detta pga avv jag trodde på alla "det är heeeelt normaaalt" som alla sa till mig, det var det INTE. Jag skulle åka in om jag vore du, se att allt är bra och slippa oroa dig! Det är säkert ingen fara men kolla ändå!!! Håller alla tummar för dig!!!
  • Polarlantis
    stjärnfrukt skrev 2011-10-31 10:15:44 följande:
    He igen!

Det är några stycken som svarat på mitt inlägg som jag skrev igår, tack för era kommentarer!
    Jag ringde först min bm och hon sa att eftersom jag är i en tillväxtfas så kan det vara det,
    pga att det inte har fortsatt att göra ont, och att de inte har några läkartider/ultider på några veckor (!!)
    så tyckte hon att jag ändå kunde ringa akut gynmottagning i borås.

Sagt & gjort så gjorde jag det, berättade allt en gång till + bredde på extra för att de inte skulle ta "lätt" på det, för man vet ALDRIG vem man får prata med... Men hon sa samma som min bm, och att det också kunde vara en äggblåsa som sprack, för det kan göra väldigt ont, men att den smärtan går över inom ett dygn, vilket faktiskt stämmer. De vill helst inte göra ul så tidigt i en grav. sa hon. Händer detta igen och/eller jag för blödningar så ska jag ringa direkt, de sa de båda två. Men känns det inte som att om det nu är för att det växer, borde det också vara normalt att det händer igen, ELLER?!

Händer det nu ingenting så funderar jag ändå på att ringa om några veckor och säga att det hänt igen,
    kan man göra så??
    För jag har läst MÅNGA fall som varit så som du säger, polarlantis, att man inte behöver börja blöda direkt, eller över huvudtaget vid mf/ma. Kommer inte kunna slappna av alls, för det känns verkligen som att något inte är som det ska :( Kanske skulle boka ett privat vl/ul så behöver jag inte "ljuga"?? Känns definitivt värt att lägga pengar på det! 
    Jag tillhör också Borås och fick precis samma svar, att om du inte blöder eller det gör ont igen så är det heeelt normalt. Ok jag förstår att dom inte vill ha hela länets alla gravida inne på koll hela tiden men också så sägs det jua tt man ska lita på sin intuition??!!??!! jag märkte ingen skilnad förens en vecka före KUB och då hade jag en liiiten aning för brösten verkade lite lättare igen, men annars fortsatte min kropp på av bara farten och ahde fortsatt så i flera veckor till....
    Antingen ringer du igen och tjatar eller så bokar du in ett privat vul, det är värt dom kr att få veta att allt är bra! Fortsätter att hålla tummarna för dig som en tok! BM har säkert rätt att allt är som det ska!!
  • Polarlantis
    stjärnfrukt skrev 2011-10-31 12:03:13 följande:
    Ja men precis, klart man förstår dem också, men jag tänker inte lida för det!! Jag sa att jag skrek rakt ut för att det gjorde så ont, och att jag ALDRIG har haft ont i mitt underliv så förut, inte heller under mina förra grav. Jag har kollar runt lite idag på privat ul görs när man gått 8 hela veckor, är 7+4 idag så jag ska boka ett på emma ultraljudklinik tror jag det hette, fanns många lediga tider nästa vecka, och min sambo får ta ledigt från jobbet, för jag SKA se hur det står till, helt klart värt pengarna som du säger!!  

Jag kommer inte göra KUB-test så har det hänt något så kommer jag ju börja blöda förr eller senare, eller så får jag se det sen när jag gör ul i v.18 och det går ju inte att vara orolig så länge!

Tack för att du bryr dig, det betyder mkt{#emotions_dlg.flower}

KRAM!!! Alt ska säkert gå fint!!! Gott att det fanns tider4, puh!
  • Polarlantis
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-31 12:56:28 följande:
    Sura godisar e mitt nya botemedel mot illamåendet. Tror det är för att man får bort den där äckliga smaken i munnen. Fast jag känner mig lite smått flådd i munnen:P Läste också i en gravid tidning precis att är man sugen på surt e det en tjej och på sött en kille. Har även kollat in en kinesisk tabell som visar att det e en tjej i magen..... Vi får väl se:)
    Flådd i munnen check! Äter kryptoniter, ajajaj! Salt och surt är grejen, sött är rätt...menlöst, haha!
  • Polarlantis

Inskrivning 29 nov! Men i veckan ska jag lämna sköldkörtelprov, då pappa har psoriasis, hoppsan! Det går tydligen under autoimun sjukdom...så det känns bra att dom är så noggranna!
    Måste köpa tunikor och byxor, jeansen är helt öppna nu och jag har inget att dölja magen i...fniss! På onsdag går jag in i vecka 9 (8+0), wiii!

• Polarlantis
    120126 A skrev 2011-11-11 11:07:07 följande:
    Usch jag mår sååå illa. V.8+1 idag, och på måndag ska vi på vul.. som vi längtar.. Jag hoppas nästan på tvillingar, det 'känns' som att de är två stycken.. :)

PIO mfl, ja det gör jätte ont att nysa, mest på den högra sidan. Ibland hugger de till när jag tvär reser mig upp.. 
    Instämmer i att må illa! URK! Lycka till på vul!!!
  • Polarlantis
    JennieJ skrev 2011-11-11 12:23:06 följande:
    Hej alla! Nyss hemkommen från läkaren har fått en urininfektion som gått upp i kroppen och de värker i ryggen så nu gäller antibiotika som gäller här. Kul att se att ni börjat prata namn idag finns det en Izabelle och en Oliver här hemma och till bebisen är de än så länge nästan bestämt att de blir en Celine om de blir en flicka men om de blir en pojke så har vi för många fina namn som vi inte riktigt än känner oss hundra på och några exempel är Thor, casper och Noak men inget känns lika "okej" som då Celine känns men de är tur att de är så lång tid kvar
    Ajaj, inte skönt! Hoppas du blir frisk fort!!
  • Polarlantis

Två dagar kvar på v 9 sedan dags att gå in i v 10, wiiihaaa! Nu pinnar ju tiden på riktigt bra här! Vi skulle besluta om KUB i helgen men hann inte med det, så frågan är om vi faktiskt kommer hoppa över det och bara boka ett UL när vi går in i v13 så vi ser att det lever och växer...hmm...
    Seaband funkar så bra på mig, mår inte alls så illa längre, tjoho!!!!

• Polarlantis
    MissFörstånd skrev 2011-11-14 10:04:34 följande:
    Det är olika i alla landsting tycker jag med inskrivning men vi var där i nästan över en timme och pratade och tog prover och massa sånt.

Idag går jag in i v.12, känns toppen! I helgen berättade vi för våra familjer men tröjan Storasyster 2012 som vi hade köpt. Det blev lyckat och alla blev glada .   
    Så härligt att få berätta! Jag längtar till jag fått gå på UL och sett att allt är ok i v12 och sedan go public! Fast kommer ju inte säga det till sååå många...några vänner vet redan och mamma och pappa också. Men inte sambons familj, vi väntar med dom lite till... bara två veckor till...tänk...KANSKE det går vägen denna gången, HOPPAS!!!
  • Polarlantis
    PIO skrev 2011-11-14 14:23:04 följande:
    Här blir det inskrivnig på onsdag. Ska bli roligt :) bokade tid för kub idag. Så om två veckor ska vi höra kub, då är ja i v 12+3. Ååå va ja längtar nu till magen börjat växa. Visst ja ser redan gravid ut men ja känner mej mest som att ja bara tjockat till mej. Vill att den riktiga kulan ska börja synas :) idag mår ja ganska ok. Har packat för fullt inför flytten :) har dock haft ont på ena sidan av ryggen i några dagar. Ganska långt ner. Nästan nere vid rumpan. Ni som haft/har foglossning kan de vara det? Har ju inte haft det så vet ej hur det känns lr om det är för tidigt för att få det.
    Skulle gissa det...har lite samma känningar men hoppas på lite träningvärk efter helgens grävande och motionerande...oroväckande, vill INTE få ont REDAN!!! Du måste berätta vad dom säger på inskrivningen om detta!
Svar på tråden Juni-barn