stjärnfrukt skrev 2011-10-31 10:15:44 följande:
He igen!
Det är några stycken som svarat på mitt inlägg som jag skrev igår, tack för era kommentarer!
Jag ringde först min bm och hon sa att eftersom jag är i en tillväxtfas så kan det vara det,
pga att det inte har fortsatt att göra ont, och att de inte har några läkartider/ultider på några veckor (!!)
så tyckte hon att jag ändå kunde ringa akut gynmottagning i borås.
Sagt & gjort så gjorde jag det, berättade allt en gång till + bredde på extra för att de inte skulle ta "lätt" på det, för man vet ALDRIG vem man får prata med... Men hon sa samma som min bm, och att det också kunde vara en äggblåsa som sprack, för det kan göra väldigt ont, men att den smärtan går över inom ett dygn, vilket faktiskt stämmer. De vill helst inte göra ul så tidigt i en grav. sa hon. Händer detta igen och/eller jag för blödningar så ska jag ringa direkt, de sa de båda två. Men känns det inte som att om det nu är för att det växer, borde det också vara normalt att det händer igen, ELLER?!
Händer det nu ingenting så funderar jag ändå på att ringa om några veckor och säga att det hänt igen,
kan man göra så??
För jag har läst MÅNGA fall som varit så som du säger, polarlantis, att man inte behöver börja blöda direkt, eller över huvudtaget vid mf/ma. Kommer inte kunna slappna av alls, för det känns verkligen som att något inte är som det ska :( Kanske skulle boka ett privat vl/ul så behöver jag inte "ljuga"?? Känns definitivt värt att lägga pengar på det!
Jag tillhör också Borås och fick precis samma svar, att om du inte blöder eller det gör ont igen så är det heeelt normalt. Ok jag förstår att dom inte vill ha hela länets alla gravida inne på koll hela tiden men också så sägs det jua tt man ska lita på sin intuition??!!??!! jag märkte ingen skilnad förens en vecka före KUB och då hade jag en liiiten aning för brösten verkade lite lättare igen, men annars fortsatte min kropp på av bara farten och ahde fortsatt så i flera veckor till....
Antingen ringer du igen och tjatar eller så bokar du in ett privat vul, det är värt dom kr att få veta att allt är bra! Fortsätter att hålla tummarna för dig som en tok! BM har säkert rätt att allt är som det ska!!