Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

PIO skrev 2011-12-13 13:30:12 följande:
    Jag tror på spådomar :) älskar sånt!!!

Läkarbesöket gick bra idag. Däremot blev ja sjukskriven en månad till. Moderkakan ligger för långt ner så de va den som orsakade blödningen för två veckor sen. Så ja får fortfarande inte lyfta mer än 4-5 kilo. Kändes skönt att få se bebisen och att allt såg bra ut endå.

Så skönt att allt såg bra ut, får hoppas att moderkakan tar ovch flyttar upp ett par våningar allteftersom tiden går nu! Jobbigt att tänka hela tiden på att inte lyfta för tungt osv. Hoppas du mår bra iaf!
    Sweet life skrev 2011-12-13 13:32:27 följande:
    Idag är lite av en ny värld för mig.. Att vakna utan att behöva springa och spy är underbart! Så jag håller på med stora julbaket, saffransbullarna vart monsterstora, ischokladen megagod och nu är det dags för den vita chokladtryffeln med saffran...
    Så underbart det låter! NJUUUT!!
  • Polarlantis
    emma78 skrev 2011-12-14 07:41:31 följande:
    Dricker oxå massvis! Isvatten och juice....mitt socker var oxå bra!

Inatt är det första natten på 3 månader som jag lyckats sova en hel natt utan NÄSSPRAY!!Har varit konstant förkyld sen början av grav:( så skönt,att slippa nässpray,känns inte som att det är jättebra för bebis att mamma preppar näsan full varje dag....sen säger dom att man kan bli beroende oxå....Men nu kanske det vänder:))

Är det bara jag som INTE känner bebisen???Tycker alla skriver om små sprattel,men hos mig vill det tydligen vänta på sig:( är ju ändå tredje barnet... men den som väntar på nått gott....   
    Här känns ingenting alls, är inte ens säker på att jag kan känna livmodern över bäckenbenet ännu...iof första barnet men det vore lugnande att veta att livmodern växer...hmmm...Ska till BM nästa vecka, kanske hon kan känna så man får veta...Får man inte veta ngt om moderkakans placering förens till RUL?
  • Polarlantis
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:16:05 följande:
    Det enda jag känner är på morgonen när jag vaknar och ligger på rygg är att det är stenhårt en liten bit under naveln... När jag då drar in magen går allt in förutom den biten... Är det livmodern?
    Det låter det som! Kul!

EGO:  Jag är nu ganska så säkert på att jag ändå känner min, trodde jag kände det igår kväll och idag är det fortfarande där...wiii! Häftigt att det BOR någon där inne! Men jag är SÅ TRÖTT nu att det är helt makalöst! Har inte varit så trött som alla andra säger, fram till..NU, vill mest bara sova hela tiden...zzz...

• Polarlantis
    Mammaemma: Håller tummarna för att det ska ordna sig på ngt vis, förstår verkligen att du är oroad! Massor med pepp till dig!

Jättekul att ha så mkt att läsa på morgonen!

EGO: Någon som får mer flytningar vid ansträngning? Ska det vara så tro? har nästan inga annars men om jag går en rejäl prommenad eller så så får jag det. 
    Ni som varit gravida förr, har brösten olika tillväxtfaser? Först gjorde dom ju asont...sedan var dom snälla men nu ajajaj igen! Fler som har/har haft så?

Om man ska räkna UL-tiden så har jag gått in i v15 nu! WOW!!!        
  • Polarlantis

Hmm..kaaanske kaaanske jag kännde av en liten rörelse igår kväll..hmmm.. Känns tidigt men nu kommer jag vara så enormt vaksam på skumma bubbel, haha!
    Till BM på onsdag, ska bli skönt att träffa henne igen faktiskt...prata lite...

• Polarlantis
    fyrklöver81 skrev 2011-12-19 09:48:21 följande:
    Jag är med i v 13 och tycker mig känt ngt som skulle kunna vara bebisen, som en liten tråd som rullar ihop sig på insidan av magen haha, bra förklaring ! =)
    YEY! KUL! Då kanske det är det jag känner trots allt! Är i v 15 nu Skrattande
  • Polarlantis

Mammaemma: Men herre gud, vad är det för en idiot??? Så arg jag blir å dina vägnar! Du har ju rätt att byta BM så GÖR DET BUMS och så hade jag åkt in till KK och tvingat till mig en koll, detta är ju INTE bra! Massor med pepp till dig! KRAMMM!!

• Polarlantis

Någon mer än jag som har total ekonomisk PANIK???
    har försörjt samon ett år och nu jobbar han och det är kanon! Vi har haft ett enormt otursår med MASSOR av utgifter på tänder och hundar och bilar, helt sjukt! Hoppas verklien att det är slut på det nu för besparingarna är inte stora.
    Allt hade varit ok om inte kronofogden hade vaknat till liv nu när sambon börjat jobba...vilket vi visste att dom skulle göra men ändå, hoppades på några månaders chans att lägga undan kr först. Det är ju inte ngn chock att han har skulder, det har vi ju vetat hela tiden men det är så sjukt trist nu att ta tag i samt att man måste ju spara kr för den lille också! Får total ångest! Sedan måste jag ju jobba så mkt som möjligt nu för att höja min peng...vet bara inte hur??!! SUCK! Bäst hade ju varit att ta ett vanligt lån och lösa skulden men då jag har en halvtidstjänst och står på alla andra lån så är det nog väldigt tveksamt att det går...  HJÄLP!

• Polarlantis

Mammaemma: SKÖNT att allt var bra och att du nu får en byta BM till ngn vettig!

tack alla som delat sina tankar om ekonomin, nu känner jag mig inte så ensammen längre! Jag rpatade med FK och frågade hur det fungerade och hon sa att det räknas på sista halvåret vilket är skit för mig för under 2011 har jag jobbat massor men det mesta tog slut i juni, morr! Jag har timvick vid sidan av min fasta tjänst och det var bara att jobba på som en tok så skulle det räknas... Eg knäppt att man kan jobba som en halning ett halvår bara och få bra betalt..hmm.. Berätta gärna när ni fått kontakt med FK så man får vet mer, detta är en DJUNGEL!!!

EGO: Har inte kännt ngt mer av bebben förutom härom dagen då jag trodde mig känna ett fladder. Magen har dock expanderat kraftigt. Ska till BM idag, ensambesök. har ni också så, att ni ska komma själva en gång? Ska bli bra att prata av sig lite oro och så iaf...    

Svar på tråden Juni-barn