Tullamulla skrev 2012-04-13 16:35:52 följande:
Då var det ett tag sen sen du födde barn du med. Man känner sig lite som nybörjare igen och undrar mycket över hur förlossningen ska bli efter så många år ( 11 år sen)
Är det någon som vet om graviditet/ förlossning blir annorlunda om det är en annan pappa till detta barnet? Eller är det kvinnans kropp som styr det?
Jag har klarat mig i från foglossningar alla gånger men får istället än djävulsk värk på högersidan precis vid översta revbenet. Det sitter både fram och bak och gör att jag inta kan stå upprätt. Allt som hjälper är att ligga ner och vila. Sjukskriven 25% nu så jag kan jobba kortare dagar. Skönt då detta kommer ca kl.12.30 varje dag, Knepigt. Ingen vet vad det beror på men det är inte tyngden då jag har hyfsat lite mage, låg på SF 26 nu i v 30.
Men annars mår jag toppen
Man känner sig verkligen totalt som en nybörjare, den här graviditeten är oxå helt annorlunda med den förra (det minns jag iaf ;) Min förra förlossning var en totalkatastrof från början till slut, tror allt som kunde gå fel gick fel, så jag hoppas denna blir bättre, den kan ju knappast bli sämre ;) Dom har erbjudit snitt om jag vill det, men eftersom jag blev sövd sist så skulle jag vilja uppleva den en "vanlig" förlossning nu :)
Jag har oxå superont uppe i högra revbenet, undra just vad det är ?