Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Grattis ts och lycka till Vera8210! Testade igår morse och fick ett supersvagt plus men nu ikväll blev det ett tydligt plus väldigt fort :) Har en kille på snart 6 år och en tjej på 4 år och de har båda uttryckt att de gärna vill ha ett syskon. Mådde superilla med båda så jag vet vad jag har att vänta. Nu finns det tydligen bra suppar mot illamåendet som läkaren på mvc ska skriva ut har bm lovat mig. Hoppas på dem. Kan annars rekommendera polkagrisar (små) mot just illamåendet.

• Havsjungfrun
    Virran skrev 2011-09-25 20:26:19 följande:
    GRATTIS! hur tidigt testade du innan BIM?
    Vet inte alls! Hade en blödning 30-31/8 men de är inte tillförlitliga när man har en hormonspiral inne. Man ska räkna utifrån när man tog ut sprialen, d.v.s. 5/9. Skulle i så fall vara precis ingången i v. 3 nu.

Grattis och välkomna till alla nya blivande mammor!
  • Havsjungfrun
    DreadOn skrev 2011-09-26 20:30:03 följande:
    Kul att så många har hoppat på denna trådet. GRATTIS till er alla och lycka till ni andra som fortfarande väntar. Testade igen i morse och det var något starkare än för två dagar sen. Har fortfarande molvärk och tröttheten ahr kommit som på beställning med plusset. Har dock jobbat järnet och nästan inte sovit något inatt pga vår lille sjuke pojk som ville gå upp och bygga tågbana kl 04.00. Efter många trollmor och välling lyckades han somna till sist. Hoppas på en bättre natt inatt annars känns det som jag kommer somna på stående fot på jobbet imorgon. 
    Eftersom jag var i austalien under min förra graviditet har jag ignen aning om när man ska ringa mödravården, finns det någon som vet??? 
    Ring och tala om direkt så är du med i rullorna. Pratade med min bm imorse och fick en tid 7/10. Hade i och för sig fått vänta en vecka till om det inte vore för att jag mått superilla under mina tidigare graviditeter och nog behöver träffa läkaren. Hade tydligen kommit nya suppar mot illamåendet så jag (och min man) sätter mitt hopp till dem...
  • Havsjungfrun

Här molar det också en massa till och från. Ömma bröst också. Har superhalsbränna ikväll men det kan väl ändå inte bero på graviditeten redan...

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-09-26 22:12:31 följande:
    Jag får ont om jag drar ihop armarna framför kroppen eller om jag stöter i något. Nu låter det kanske som jag har gigantiska bröst men så är inte fallet . Om jag springer så ömmar det och det är big NONO att ta på de

Ungefär så ja. Springa har jag dock inte testat med det låter inte som någon hit...
  • Havsjungfrun
    {#emotions_dlg.flower}BF - Juni Barn{#emotions_dlg.flower}
    Elskling123, 4 Juni - 1:a barnet
    Havsjungfrun, 6-11(?) juni - 3:e barnet 
  • Havsjungfrun
    M karl skrev 2011-09-28 18:34:52 följande:
    Jag har inga symptom alla tyvärr. Vill gärna börja känna av lite illamående eller annat som talar om att kroppen tar hand om det lilla ägget.
    Det kommer nog men alla mår inte illa eller har andra symptom utan mår helt vanligt bra.
  • Havsjungfrun

Här har vi inga tidiga vul får normala graviditeter. Ska till bm 7/10. Fick eg. en tid en vecka efter men då jag mått väldigt illa med mina två andra barn fick jag en tid tidigare för att hinna få mediciner i tid.

Har molvärk till och från, magen känns svullen. Brösten ömma. Tålamodet inte på topp. Ordentlig halsbränna, redan. Vill att det ska bli jul så att man har fått en liten riktig babykula.     

• Havsjungfrun

Är sååå trött! Alla frågar hur jag mår, tur att man har en förkylning att skylla på ;) Hur ska det då bli när illamåendet slår till?

Här erbjuds man kub- och nupp-test från 33 års ålder. Har inte bestämt oss för hur vi ska göra, kan ju bli ett jobbigt dilemma. Har man fött två friska barn tidigare borde väl chansen vara stor att även nr. 3 är det, eller... 

• Havsjungfrun
    Alicias skrev 2011-09-30 17:37:36 följande:
    Här är en som var så glad igår senast och idag vände lyckan. Väldigt tidigt missfall för min del. Känns såå ledsamt. Men, vad gör man? Bara låta kroppen återhämta sig och pröva igen. Håller tummar och tår för er andra!

Är ledsen för dig skull. Hoppas att det snart kan vända till lycka för er igen.
Svar på tråden Juni-barn