JennieJ skrev 2011-11-20 10:27:54 följande:
Efter en 9 timmars lång operation och jobbig natt så ligger jag och min dotter i var sin säng och kollar lejonkungen och mätta efter frukosten vi precis ätit. Så nu kan man andas ut och en av mina livsjobbigaste dag är förbi så nu väntar rehabilitering och få henne tillbaka till livet. Hoppas ni alla mår bra och här går man snart in i vecka 12 och känner förtillfället inte många symtom men kan ha mycket med allt som hänt här tror jag?
Skönt att allt gått bra! Hoppas nu att rehabiliteringen går bra, måste ändå vara skönt att få det här gjort i god tid innan bebisen kommer även om det blev onödigt dramatiskt för er.
Zvartaliljan skrev 2011-11-20 11:32:19 följande:
Berättade för syrran igår att jag är gravid...som väntat tyckte hon det var jättejobbigt att höra och blev ledsen

Men jag var ju tvungen o berätta...v12+0 nu o kändes som att jag inte kunde vänta längre för då hade hon ju bara fått höra det från någon annan istället...
Känner mig så taskig när hon har det så tufft och försöker och försöker men det vill sig inte. O så kommer lillasyster och får 3 barn "lätt" (allt annat än lätta graviditeter men har iaf blivit gravid rätt fort).
Vet inte vad jag ska säga till henne...känns som vi glider mer o mer ifrån varandra...vi har aldrig stått varandra särskilt nära men nu känns det som att vi blir mer o mer främlingar...det är så trist.
Tufft, men man kan ju inte sätta sitt eget liv på paus för att andra inte får barn. Självklart känns det jobbigt för er båda. Hoppas att det snart tar sig för henne ocskå så att ni kan få glädjas tillsammans istället.
Annam85 skrev 2011-11-20 11:36:15 följande:
Litet problem det dära faktiskt... I veckan ska jag iväg med jobbet på utbildning och julbord. Dvs kan inte gömma mig i jobbarkläderna och en fotbolls mage är inte lätt att dölja under vanliga kläder. Har inte bestäömt än om jag vill göra det officiellt på jobbet än...
Hur har ni gjort?! Har ni börjat berätta för era kollegor,chefer m.m???
känns som det fortfarande än en rätt bra bit kvar av graviditeten och så mycket som kan hända ino de närmaste veckorna...
Vi berättade för ett par veckor sedan eftersom jag var sjukskriven halvtid och inte mådde så bra när jag var där heller. Chefen visst p.g.a. arbetssituationen redan i v. 9. Du är ju trots allt i v. 12 nu. Visst kan saker fortfarande hända men det kan man ju aldrig veta. Klä din fotbollsmage snyggt och så får du se om någon märker något :)