Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

True love skrev 2011-11-15 18:43:43 följande:
    Kanske lite sent att hoppa in en tråd? Men gör ett försök, hade för mig att jag redan skrivit i tråden vid ett tidigare tillfälle men då tråden inte fanns sparad bland mina favoriter så kanske det bara var inbillning ;) Är i vecka 12 och lillasyster/lillebror är beräknad till den 2 juni :) Vi har en dotter på 5 år som längtar efter att bli storasyster :)
    Hej och välkommen! Är också i v. 12 och är beräknad 3 juni. Har en son som fyller 6 år om ett par veckor och en dotter som är 4 år. De lääängtar också efter bebisen och pratar mycket om den.
  • Havsjungfrun
    fröken01 skrev 2011-11-16 17:50:32 följande:
    Pio, skönt att du är nöjd med din BM!

Jag hade lite för högt blodtryck, det känns inte alls bra! Lite stressigt just nu med utvecklingssamtal och vår flytt. Eftersom vi har många med diabetes i familjen och mitt BMI ligger på 30, ska jag göra en sockerbelastning om två veckor. Någon här som gjort det någon gång? Tar ju 2.5 h!!!
    Är väldigt äckligt att dricka sörjan. Har gjort den två ggr. Se till att ha en bra bok med dig och ladda med frukost att äta innan ditt möte eftersom belstningen görs på fastande mage.
    MissFörstånd skrev 2011-11-16 21:33:45 följande:
    Kavli ädelost på tub, får man äta den? Man kan väl äta annan mjukost?
    Japp, den är upphettad i produktionsprocessen. Får duga till pepparkakorna i år.

Efter jobbet idag har jag varit ett riktigt humörmonster, stackars min älskade familj! 

• Havsjungfrun
    fröken01 skrev 2011-11-17 08:36:46 följande:
    Håller tummarna Busbus! Men det finns så många fantastiska män där ute. Välj någon som uppskattar dig och din familj.
    Instämmer!
  • Havsjungfrun
    Josenoah skrev 2011-11-17 08:22:26 följande:
    Sitter på mvc nu och är så nervös, känns som om dagen börjat på värsta tänk bara sätt. Så hoppas verkligen på lite goda nyheter från läkaren idag :) ha en bra dag alla fina mammor
    Hoppas att det går bra!
  • Havsjungfrun
    Josenoah skrev 2011-11-17 10:32:25 följande:
    Det gick väl bra men hon tyckte inte vi behövde göra vul, hon trodde inte myomet skulle växa så är i princip lika orolig nu som innan :/ skulle vara skönt att få se med egna ögon att det inte blivit större men men
    Kontakta gyn om du ändå är orolig.
  • Havsjungfrun
    Nangijala skrev 2011-11-17 11:01:09 följande:
    Jag ska delta i en studie där jag ska lämna blodprover 5 ggr under graviditeten samt en gång efteråt för att se hur trombocyterna ändras i blodet när man är gravid och det kan då hjälpa till att lösa frågan varför vissa kvinnor får upprepade missfall! Fick förfrågan av min BM om jag ville delta, ingen tvekan om saken att jag vill vara med! Det är den första studien i världen i sitt slag!
    Vad spännande! Roligt att du får vara med och hjälpa forskningen en bit på vägen.
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-11-17 15:39:00 följande:
    Busbus väntar oxå nu mitt 3 e barn nu med en 3 e pappa. Med min första som är dottern blev jag lämnad när jag bestämde att behålla barnet även om vi varit tillsammans i 5 år. Har även under dessa 11 år tagit själv hand om dottern då pappan från jag var i 3 e månaden avsagt sig ALLT. Min andra graviditet var planerad men då han visa sig vara en total idiot så gick vi isär en månad innan pojken föddes. Och de umgänget funkar ibland men de beror mycket på vilken typ av kvinna han träffar för han bodde med en svartsjuk kvinna i 3 år och då höll han sig borta. Trodde aldrig att jag skulle hitta en bra kille men till slut träffa jag mannen jag nu lever med. Visst rädslan finns att bli lämnad eller utsatt för otrohet men han bevisar om och om igen att han vill inget annat än leva med mig och barnen, han vill även adoptera min dotter som är 11 år så hon får känna känslan av att ha en pappa. Och vi har även bestämt att gifta oss innan barnet födds. Så ge aldrig upp även om de blir så att du blir ensam så ge inte upp
    <3
  • Havsjungfrun

Mår illa. Är stressad inför morgondagen. Ska på inskrivning kl. 10, beräknas ta 1,5 h. plus provtagning. Kl. 15 ska jag till företagshälsovården tillsammans med min chef ang. min sjukskrivning. Hoppas sååå på att bli heltidssjukskriven igen ett par veckor för jag mår såå mycket sämre när jag jobbar och min chef har inte gjort någonting för att förbättra min arbetssituation under min sjukskrivning, förutsatte att han skulle ha gjort som han lovat innan jag började jobba halvtid men icke. Barnen och jag ska dessutom baka pepparkakor hos mamma som vi brukar göra före jul men det lär väl bli så att de bakar och så får jag se om jag orkar baka något mellan mötena. Jag som älskar att baka pepparkakor annars. Behövde skiva av mig lite... Tack för att ni finns!

• Havsjungfrun
    Pinkflower880 skrev 2011-11-17 22:29:21 följande:
    Lycka till Havsjungfrun! Förstår om det är kämpigt, finns inget värre än att jobba när man knappt klarar av det... Hoppas det löser sig!

Liljan o loppan: Usch vad hemskt. Lider så med han! Det kliar ju nåt alldeles...

Mitt illamående börjar till min förvåning minska. (förra gången hängde dom i till v 20 typ) Mår mest illa morgontid och har sista dagarna lyckats låta bli att kräkas. Då börjar jag bli nojjig istället... Aldrig är man nöjd... :)
    Är i vecka 11 och har KUB om två veckor. Längtar... Nu vill jag nog se att allt är bra så jag kan njuta sen...

Ni som har fler barn: Har era graviditeter varit olika?
    Tack! 

Skönt när det lugnar ner sig, men visst är man alltid orolig av någon anledning.  

Detta är tredje barnet. Har i stort sett varit likadana graviditeter trots att jag har "en av varje" sedan tidigare. Har nog mått ännu mer illa den här gången men det beroro troligtvis på min arbetssituation med mycket stress. 
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-11-18 08:20:08 följande:
    Är det vara jag som är helt lugn i kroppen under graviditeten? Jag är inte nojig eller orolig alls! Jag bara njuter av att vara gravid och lever i nuet. Säger inte att ni som är oroliga inte njuter men det verkar vara så jobbigt och påfrestande att vara orolig hela tiden.

Jag går in i v13 på måndag och har nu 198 dagar kvar till Bf . Det minskar, sakta med säkert
    Har eg. inte varit orolig under de andra garviditeterna men denna gången är det värre. Beror antagligen på blödningarna i början och min jobbsituation. Vill också njuta mer och hoppas att jag ska kunna det efter att illamåendet släpper sitt värsta grepp.

Vi ligger på samma dag! Äntligen under 200 dagar kvar, längtar :)
Svar på tråden Juni-barn