Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Busbus: fy va ledsamt, ni hade barn sen tidigare va fast inga gemensama?

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Här mår man bättre igen. Kräktes som en tok måndag, tisdag och onsdag trodde att det var den nya grejen men så igår mådde jag mycket bättre och samma idag känner mig inte alls så illamående har mer en konstig känsla i kroppen och en j-vligt äcklig smak i munnen. Tror det kommer från all magsyra i magen. Magen växer men det syns inte så mycket i alla fall. V 11 idag...yes!!!!!
    Ska gå å ta blodprov för kub idag efter lunch, har mellan tjejen hemma från dagis så ska passa på att mysa med henne och bebis idag.
    Härligt med fredag:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611

Gick in i vecka 11 igår, fortfarande illamående och magen svullnar. Men tycker mer att det e mitten av magen som e stor känner ingen buktande livmoder eller så. Fast den växer väl och trycker upp tarmar och allt annat där inne därför man ser så rund ut runt naveln.

• IdaElinLivia040611

Dancia känner ingen livmoderkant än, väntar ju 4:an men jag vet inte riktigt vart jag ska känna. Mitt ärr efter snittet e ju också ivägen så ännu svårare tycker jag, men har hört att det växer fortare när man redan fått barn.

• IdaElinLivia040611

Har mått riktigt mycket bättre idag, skönt att man får en dag här och där så man kommer ihåg hur underbart livet e;) nä men skämt å sido, går snart in i vecka 12 så det värsta håller på att gå över. Kan äta mat nu om jag bara kommer på vad, och är inte lika akut illamående på morgonen. Magen börjar puta riktigt fint nu. Min man älskar magen.....är det någon mer som inte kan få nog med sex....vi e som tokiga här ;)

• IdaElinLivia040611

Va å tog blodprovrer igår, 6 rör blev det då var det även till KUB. Usch gillar det inte!!!! Annars måste jag säga att jag börjar vakna upp ur denna dimma av illamående och trötthet. Fick också värsta hormon attacken igår kväll å grinade som ett litet barn. Min man fattade ingenting och frågade om han gjort nått...stackarn. Hade inget bra svar var bara ledsen. Idag e den känslan som bortblåst. 10+4 idag snart börjar den magiska v 12:) Grattis till er som sett hjärtan ticka, och många styrke kramar är det inte gått lika bra

• IdaElinLivia040611

Sweetlife: vet precis vad du menar med den äckliga smaken i munnen. Går åt mycket tuggummi här:) Tog mig i kragen och dammsög och moppade hela lägenheten. Har inte haft sån enerig sen illamåendet kom i v 5+ . 6 veckor har man varit helt däckad:(. Nu saknas bara lusten till bak och matlagning. Vill ju att den skall infunnas sig nu när det snart är jul å allt, älskar å vara så där pysslig å så till jul. Känner mig super pirrig inför KUB, ska bli så underbart skönt om allt ser bra ut. Längtar!!!!!

• IdaElinLivia040611

Haha....har precis beställt mcd mat av mannen när han kommer från jobbet. Försöker också va nyttig men det e svårt såhär i början när man inte får i sig vad som helst. Men har som plan att träna och äta bättre från v 14. Är van att träna 5 dagar i veckan styrketräning blandat med lite kondition. Känns bra att jag var riktigt vältränad när jag blev gravid med tanke på att jag födde barn nu i maj. Men jag låg i stenhårt och fick tillbaka kroppen å så precis när jag kom i alla kläder så plussade jag igen ;) efter 4:an räknar jag med att det tar 6-8 mån innan jag är i form. Och jag har redan sagt till mannen att om jag inte kommer tillbaka i huden runt magen så ska jag fixa det. Min kropp e otroligt viktig för mig och jag tränar stenhårt så det är inte så att jag vill göra en kvick fix, men om huden är för slapp så kommer jag åtgärda det. Fixade brösten för 4 år sen efter mina 2 första barn och det är en av de bästa saker jag har gjort. Som tur e blir dom bara finare nu när jag ammar, lite mer naturliga inte för plastiga lixom.

• IdaElinLivia040611

I morgon går jag äntligen in i vecka 12....men kommer inte känna mig lugn förrens 7 dec då det är dags för kub. Har en massa illamående fortfarande men slipper kräkas nu. Men jag fattar inte hur man kan vara så hungrig hela tiden. Som nu till frukost åt jag två mackor och tre ägg. nu en timme senare känns magen tom och jag måste börja fundera på vad jag kan få i mig. Känns helt sjukt. Har inte så mycket växtvärk och jag vet inte om jag känner livmodern än, det som gör att jag inte e lugn förrens jag ser att det växer som den ska. Fast magen jäser ju iofs åh men bara ältar å ältar......

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
Svar på tråden Juni-barn