• conda

Juni-barn

emersson75 skrev 2012-04-12 13:55:50 följande:
    Hej allihopa :)
    Har följt tråden sen oktober men inte tagit för mig att skriva nåt, kan man vara med här?
    Är 36 år och gravid med en dotter som är beräknad 17 juni. Känner mig som en koloss men tack och lov kan jag fortfarande rida, har ju 3 hästar :)
    Jag har också hästar, två egna och två inackorderingar. Trodde jag skulle kunna fortsätta rida hela graviditeten men för några veckor sedan fick jag ge upp. Nu får jag låta pållarna vila men har medryttare som hjälper mig. =)

Välkommen! =)
  • conda

Halvblod och ponny, gammal snäll dam men mina fogar fixar det inte. Har en unghäst och en D-ponny som inackordering, så det finns att göra om man vill. I mitt fall är det en snäll (något skraj) sambo som får sköta det mesta i stallet nu Flört, mina hästar går bra men han gillar inte (trotsige) unghästen och supertaggade, högrangade ponnyn... *s*

• conda

Fick besked idag att jag blir igångsatt 11 juni om det inte kommer igång av sig självt, skönt... Gjorde ul på tappen för alla sammandragningar men allt såg jättebra ut, däremot har jag tydligen kraftig foglossning. Förklarar ju varför jag inte längre kan göra så mycket utan att få ont...

• conda

Ensortsmamma:

Jag har gått 40+0 en söndag så måndagen den 11 juni är jag i v. 40+1. Läkaren var mycket förstående och såg inga bekymmer med att sätta igång. Sen har jag ju tre igångsättningar sedan tidigare som gått mycket smidigt. Första igångsättningen fick jag kämpa mycket om men då hade jag en manlig, helt oförstående läkare som vägrade. Efter påtryckning från både barnmorska och mödrapsykolog så fick jag byta och mötte en rumänsk äldre läkare som var helt underbar och som verkligen förstod mig.

Tycker att du ska ta emot all hjälp du kan få, själv hade jag väldigt starkt stöd av både barnmorska och mödrapsykolog när jag väntade barn igen. Jag var på kontroller ofta och fick komma in och lyssna på hjärtljud hur ofta jag ville om jag blev orolig. Mödrapsykologen var jätteskönt att prata med, det var skönt att bara kunna gråta ut hos någon som bara fanns där... Jag skickar massor av styrkekramar till dig!

• conda

Ni som har foglossning, finns det någon skonsam motion man kan utföra. Funderar på om simning skulle kunna funka. Får ont när jag går men känner att jag skulle behöva röra på mig lite, är väldigt rörlig i vanliga fall och känner mig smått tokig av att inte få röra mig...

• conda

Tack, det ska jag höra efter. Ska också fråga bm om man kan få en remiss till sjukgympa i vatten, det har jag testat innan och det var jätteskönt... Glad

• conda

Åhh vad jag börjar längta efter att köra barnvagn igen =), höjde upp spjälsängen igår (den har stått i vårt sovrum ett år eller så eftersom det inte blivit av att vi plockat undan den efter sonen) och insåg för första gången att snart har vi en liten knodd till som ska ligga där.

Bebisen sparkar mycket, skönt tycker jag. Hinner aldrig vara orolig för att den inte lever men börjar fundera på om sparkarna är "normala". Ibland sparkar den extremt fort, ungefär som om den hade ryckningar i hela kroppen, är det någon annan som känt så? Den lär nog bli bra i kickboxning när den blir äldre om den fortsätter i samma tempo...

• conda

Lina: Du har inga gamla ingångna gympadojor någon storlek för stor? Själv ska jag köpa ett par plattfotade ballerina skor när det blir lite varmare.

• conda

Skönt att man inte är ensam om att känna så =), man börjar ju fundera hur den gör när magen hoppar och studsar i supertempo...

• conda
    Ensortsmamma skrev 2012-04-14 14:17:17 följande:
    Ni tror inte att de är hicka era bebisar har? För min bebis har nämligen såna " ryckningar" flera ggr om dagen, passade på att fråga min bm (då bebisen höll på så en gång när jag var där) och fick till svar att den har hicka :)
    Nej, hicka är det inte. Min äldste son hade hicka konstant och då kändes det mer som ett regelbundet tickande. Detta är mer som väldigt kraftiga darrningar liksom, tänker mig en kickboxingboll som går så där jättefort men ersätter bollen med min mage... =) Men det verkar ju vara helt normalt eftersom vi är många som upplever samma sak.

Ang. trycket nedåt, känns som om det pressar på liksom. Inte när jag sitter eller ligger men när jag står och går. Då blir det ett enormt tryck nedåt. Kanske beror på att huvudet nu ligger nedåt, tror inte den är fixerad än. Sista förlossningen var huvudet inte fixerat ens när vi kom till förlossningen så jag fick ligga ner i två timmar efter att de stuckit hål på hinnorna för att det skulle fixera sig först...
Svar på tråden Juni-barn