• conda

Juni-barn

När min son var ett dygn fick storasyster vattenkoppor. Men bb-hemvård sa att det var helt ofarligt då barnen är skyddade via antikroppar från mammans blod. (Under förutsättning att mamman haft vattenkoppor naturligtvis). Däremot finns det ju andra baciller och virus som är värre...

• conda

Jag och min sambo har också tjafsat mycket och haft det riktigt jobbigt ett tag, pratat om separation osv. Men så satte vi oss ner häromdagen och kom fram till att vi hela tiden förstör för oss själva.

Båda tyckte vårt liv ihop var skit, båda gick och tjurade över det, båda är dessutom så jäkla tjurskalliga. Men vi bestämde oss för att vi vill ha ett trevligare liv och de enda som kan göra något åt saken är just oss. Så nu har vi bestämt att det får vara sluttjurat och att vi alltid börjar dagen med att säga minst två snälla saker till varandra... =)

Barnsligt enkelt egentligen men ibland är man barnsligt tjurskallig och vägrar se de enklaste lösningarna. Vårt liv har börjat vända igen och det är skönt att höra hur vacker man är varje dag (fast man känner sig som en träskpadda)...

Hoppas det löser sig för er Busbus, det är hemskt att gå omkring och må dåligt!

• conda

Inskrivning idag, gick sådär. Högt blodsocker, blodtryck och alldeles för lågt hb. Men nu vet jag i alla fall varför jag är så otroligt trött hela tiden, hoppas nu järntabletternbt hjälper snabbbt...

• conda
    JennieJ skrev 2011-11-18 23:51:25 följande:
    Behöver skriva av några rader! Idag kom en chock och i morgon kommer bli en riktigt riktigt jobbig dag! Har åkt in akut till borås sjukhuset med min dotter. Historien innan är lång och hon har haft problem med vänsta benet i två år osv osv osv orkar inte skriva alla turer till olika läkare. Men idag kom en polis kl 3 och knacka på min dörr å allt jag hörde var enstaka ord som tex Izabelle, ortoped och borås. Trodde något allvarlig hade hänt så var nära att svimma i hallen. Till slut fatta jag vad han sa och han var utskickad till mig då sjukhuset försökt ringa i två dagar utan resultat. Fick ett nr till en läkare och ringde direkt och dom ville att jag å dottern skulle komma direkt in, så bara att ringa mormor och hon körde mig och dottern 10 mil och väl här blev vi inlagda på barnavdelningen och min dotter har fått kanyl insatt, genom gått en massa olika undersökningar och i morgon förmiddag är de operation som gäller. Problemet dom hittat är att höftbenet lossnat (själva kulan) så dom ska in på både vänster och höger sida och sätta skruv. Nu ligger jag här på en extra säng och känner gråten som vill komma ut men måste vara stark för lillan men hjälp kommer gråta blod när hon sövs i morgon. Har aldrig varit med om detta och önskar ingen denna oro jag känner nu. Dessutom fyller min pojk 7 år i morgon vilket gör att mitt hjärta brister då jag inte får gratta och pussa på honom, men nu måste fokusen ligga på dottern! Så de var skönt att skriva lite även om de blir luddigt och bara halva historien!
    Usch vad hemskt, och vad rädd man skulle bli om det kom en polis hem och knackar på dörren. Hoppas allt går bra för din dotter, har också vart med när sonen sövdes och man kände sig så otillräcklig som förälder när man bara måste gå ifrån dom... Skickar lite extra, värmande kramar åt er!
  • conda

Trött hela tiden, väntar på att läkaren ska ringa. Inte kul att sova 18-20 timmar per dygn, går inte så bra ihop med mina studier alls. Nåja, det är väl bara att härda ut....

• conda

Har inte varit inne på en vecka utan mest luggit och sovit... =) Fortfarande är jag jättetrött men jag äter järntabletter och C-vitamin till förbannelse så det borde ju lägga sig någon gång...

Vi har inte berättat något än, ska på KUB på torsdag. Vill ju inte ens åka dit men åker för sambons skull, hoppas verkligen att allt är bra...

Vilka fina magar ni fått! Själv brukar jag bli stor som en flodhäst och se höggravid ut i v. 20 men denna gången syns ännu ingenting. Det kan ju bero på att jag numera rider varje dag, det ger ju starkare bukmuskulatur, något som jag säkerligen inte haft tidigare ;). Däremot känner jag magen på morgonen innan jag gått på toa, då hamnar den ovanför naveln tom. så det märks ju i alla fall att något växer där inne i alla fall.

Nu ska jag sätta mig och plugga, tog "paus" förra veckan och sov mig igenom den, nu har jag högvis med arbete som väntar!

Josenoah skrev 2011-11-29 09:00:12 följande:
    Tack för allt peppande!!! Jag ska vara där kl 16.00. Hör av mig sen! Hoppas ni alla mår bra :)
    Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er!
  • conda

CUB idag och jag är jättenervös. Fy vad läskigt. Känns nästan som jag fantiserat ihop allt, är jag verkligen gravid? Känns mycket märkligt att gå på UL redan. Försöker dricka mycket för annars lär det inte synas något då magen försvinner så fort jag kissar...

Snälla, håll tummarna för mig. Känner att jag behöver det!

• conda

Tack för att ni tänkte på mig idag. Allt var bra på KUB-testet och jag kan äntligen kanske börja slappna av. Har inte velat tänka på graviditeten för mycket då jag varit orolig för att det inte skulle bli bra.

Fick se en liten minihopp där inne, var helt fashinerad (stavas det så?) av att man kunde se den lill* så bra. Armar, ben och små fötter som joxade runt för fullt. Det var också bra att min sambo fick se den då han inte velat tänka på det alls innan utan bara sett problem, nu var han så glad över bebben =).

Fick tid för RUL den 10 januari och imorgon blir det glukosbelastning. =S

• conda
    Tre Flickor skrev 2011-12-01 20:45:06 följande:
    Jag bor på en ö, Öland Glad

Grattis till er som varit på UL och fått se era fina bebisar. Själv sitter jag och längtar till den 3 januari då vi ska på RUL. Vi fick tid i vecka 18+5, kändes lite sent, nästan halvvägs in i graviditeten. Tänk, i januari månad, dvs NÄSTA månad så är somliga av oss som ska ha i början på juni redan halvvägs in i graviditeten. Vilken härlig och pirrande känsla Glad

Tänkte passa på att höra hur ni har det med era magar tjejer?
    Min mage är väldigt trög och nu har det gått över en vecka sedan senast. Jag dricker mängder av vatten och tuggar massor av laxerande tuggummi men inget hjälper haha. Har ni några bra tips att dela med er av?
    Jag äter ju en massa järn och blir väldigt trög. Men något som funkat väldans bra för mig är en macka som heter frökusar och ett päron till frukost, så håller sig magen jättebra i trim. =)

Här är en till som bor utanför jönköping. =)
  • conda

Päron är verkligen kanon! Usch, gjorde glukosbelastningen idag och fick reda på att jag har graviditetsdiabetes. Inte konstigt att jag varit så extremt trött.

Märkligt, detta är min femte graviditet och jag har aldrig haft det förut, då jag även väger mindre nu än tidigare och att jag rör mig dagligen då jag har fyra hästar här hemma så är det märkligt att det kommer nu. Barnmorskan kunde bara se en faktor, åldern, gissa om jag känner mig som en pensionär. 34 år och tydligen aningen för gammal för att egentligen vara gravid igen... =S

Svar på tråden Juni-barn