Dancia skrev 2011-12-23 22:34:16 följande:
Ja precis, när jag gjorde denna operationen så kände jag mig fullt färdig med barn :). Men dottern var bara 9 månader och jag hade haft 2 jobbiga täta graviditeter så jag kände att det räckte och att det var dags att göra den där operationen som skulle göra det lättare för mig att andas, träna, slippa smärta i rygg och nacke och orka jobba, klara av vardagen på ett annat sätt helt enkelt :). Så då var beslutet självklart, nu önskar jag att jag hade vetat det då, som jag vet nu :).
Om det inte kommer någon mjölk alls får jag ta konsekvenserna, men jag skulle bli väldigt ledsen. Jag vill verkligen amma, iallafall de första veckorna. Jag fick inte amningen att funka med sonen eftersom han vägde för lite och hade ganska kraftig gulsot så orkade han inte suga ordentligt och jag fick mjölkstockning med hög feber och blev tvungen enligt ordination att ge honom ersättning också eftersom han hade för lågt blodsocker. Han fick bröstmjölk genom lite amning och resten pumpad i 2 veckor och sen fick jag ge upp. Dottern kunde jag helamma i 2 månader och sedan började hon skrika och trilskas vid bröstet så det blev väl i 2,5-3 månader sammanlagt innan jag fick sluta där också.
Jag har alltid drömt om att ha den där felfria naturliga amningen i 6+ månader men det har inte blivit som jag velat, men för mig är ändå det viktigaste att de får den första mjölken och det blir jag väldigt ledsen över om inte detta barnet kan få. Det är så otroligt mysigt när det väl fungerar och mycket praktiskt dessutom :).
Känner precis lika dant som dig, skulle bli ledsen om det inte funkade. Fick det aldrig heller att funka med sonen pga gulsot sedan mjölkstockning så jag vill verkligen och så det där naturliga som du säger! vore så underbart, alltid ha maten med sig och slippa allt vad ersättningar heter..