Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

lycka 4 skrev 2011-12-22 08:16:14 följande:
    Gud så svåer jag har å sova blääää, Går upp säkert 4 gånger å kissar på nätterna samt att jag hittar inget bra sätt att sova på , sidan går inte då mår jag illa .
    Jag med, ligger verkligen och vänder mig hela tiden. Igår natt låg jag säkert vaken 3 timmar mitt i natten helt klarvaken, inte vanligt för att vara mig. ´Hittar inget skön position med magen ..

Fanns det inte någon "gravidkudde" eller nåt som man kunde ha vid benen eller så?

En fråga  till.. hur mycket sd är ok att ha? Hade jätte mycket igår em/kväll varav ett par gjorde ont. Är ju i farten ganska mycket men kände aldrig något sånt med sonen. Jobbar ju inte ens än..
  • zenoble

ok då vet jag Glad tänkte vänta och se om det händer fler gånger så ringer jag annars är det väl inget farligt om det inte gör ont då, utan bara livmodern som tränar sig.

Ha en bra dag alla mammisar!

• zenoble
    Havsjungfrun skrev 2011-12-22 09:18:14 följande:
    Man kan använda en amningskudde eller stoppa en vanlig kudde mellan knäna. Själv somnar jag bara om jag ligger lframåtlutad på vänster sida med höger ben uppdraget ganska så mycket.
    ja nånting är ju skönt att ha i alla fall. Tycker också om att ligga med ett ben upp som du säger men har fått skäll av kiropraktorn att jag gör de då ryggen blir sne. Glad
  • zenoble

jjohansson: vad skönt att allt var bra med bebisen ändå! hoppas infektionen ger med sig.

Idag är det fullt upp med att göra all mat, det är viktigt att allt blir bra! ;) Vill helst inte stå i köket tills sent ikväll så ska sätta fart nu..

• zenoble
    Dancia skrev 2011-12-23 18:32:13 följande:
    Funderar en del på amningen nu när det spänner i brösten. Jag gjorde en.bröstförminskning och tog bort drygt hälften av brösten och allt har läkt fint. Har bättre känsel i bröstvårtorna än jag trodde att jag skulle ha efter så jag hoppas verkligen att jag kommer kunna amma. Men är lite orolig för att det inte ska komma någon mjölk alls.
    Någon av er som opererats och kunnat amma efter, eller känner någon annan som gjort det? Frågan är ju om det kommer någon mjölk, resten beror ju på rätt sugtag m.m för att få det att funka. Tacksam för svar då jag tänker en hel del på detta :).
    Har gjort ett stort lyft lyft + förstoring. de har tagit bort ganska mycket så jag hoppas verkligen också att jag kan amma! är också orolig, började läcka ungefär den här tiden med sonen så känns lite oroväckande. Inte haft några spänningar eller något annat alls. Gjorde op i maj så det är inte så länge sen och jag är rädd för att det är för tidigt. har också fått tillbaka bra känsel i bröstvårtan men har nedsatt känsel där de skurit bort. Vill verkligen amma denna gången!! Glad
  • zenoble
    Dancia skrev 2011-12-23 22:34:16 följande:
    Ja precis, när jag gjorde denna operationen så kände jag mig fullt färdig med barn :). Men dottern var bara 9 månader och jag hade haft 2 jobbiga täta graviditeter så jag kände att det räckte och att det var dags att göra den där operationen som skulle göra det lättare för mig att andas, träna, slippa smärta i rygg och nacke och orka jobba, klara av vardagen på ett annat sätt helt enkelt :). Så då var beslutet självklart, nu önskar jag att jag hade vetat det då, som jag vet nu :).

Om det inte kommer någon mjölk alls får jag ta konsekvenserna, men jag skulle bli väldigt ledsen. Jag vill verkligen amma, iallafall de första veckorna. Jag fick inte amningen att funka med sonen eftersom han vägde för lite och hade ganska kraftig gulsot så orkade han inte suga ordentligt och jag fick mjölkstockning med hög feber och blev tvungen enligt ordination att ge honom ersättning också eftersom han hade för lågt blodsocker. Han fick bröstmjölk genom lite amning och resten pumpad i 2 veckor och sen fick jag ge upp. Dottern kunde jag helamma i 2 månader och sedan började hon skrika och trilskas vid bröstet så det blev väl i 2,5-3 månader sammanlagt innan jag fick sluta där också.

Jag har alltid drömt om att ha den där felfria naturliga amningen i 6+ månader men det har inte blivit som jag velat, men för mig är ändå det viktigaste att de får den första mjölken och det blir jag väldigt ledsen över om inte detta barnet kan få. Det är så otroligt mysigt när det väl fungerar och mycket praktiskt dessutom :).
    Känner precis lika dant som dig, skulle bli ledsen om det inte funkade. Fick det aldrig heller att funka med sonen pga gulsot sedan mjölkstockning så jag vill verkligen och så det där naturliga som du säger! vore så underbart, alltid ha maten med sig och slippa allt vad ersättningar heter..
  • zenoble
    ja88 skrev 2011-12-27 10:44:42 följande:
    Är det någon mer som har eller ska få barn tätt? Har en son född feb -11 så det blir ju 16-17 mån mellan om allt går bra. Vissa stunder kan man fundera över vad man gett sig in på Flört
    vår son är född okt-10 och som det är nu funderar jag också ibland över hur det ska gå. Drömmer Han har verkligen blivit livlig och trotsig sista tiden. Ganska krävande just nu.. Men det blir nog jobbigt i början innan rutinerna börjar sätta sig.. Glad
Svar på tråden Juni-barn