• AAEV

Juni-barn

Jag är ju typ sist i tråden o bara i v 34+4 idag
    Svettas också som en gris - avskyr värmen i vanliga fall o nu är det ju inte direkt bättre! :)

Fy inatt vaknade jag och fick två rejäla värkar - mindes precis hur det kändes och blev lite lätt panikslagen. Tänk att man glömmer HUR ont det gör ;) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV
    Polarlantis skrev 2012-05-23 15:22:54 följande:
    Fått veta att jag får ut hela 480 kr/dag, kommer bli om möjligt fattigare än nu, SUCK och PANIK! Halvtidsjobb ska man INTE ha innan man skaffar barn, förbannat! Surt att man ska skatta också på det, 27% Gråter

Skönt iaf att alla värden var bra idag trots mitt tryck i huvudet. Har bara BT 100/60 så kanske det är det som gör det...hmm.. 
    Med de andra ungarna fick jag 417 kr per dag (innan skatt) jag var nöjd med det :)
    Nu när jag jobbar haltvid men skyddar min sgi genom att jag är inskriven på AF får jag 580 kr per dag, jag känner mig superrik!!  
  • AAEV
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-28 11:22:44 följande:
    V 38.......grattis till bebis elskling.
    Kul att läsa alla förlossningsberättelser i andra tråden. Längtar efter att få lägga upp min.
    Grattis till dig också gammelmamma skönt att det gick bra trots akutsnitt.

Själv lunkar allt på, min foglossning e lite bättre så jag rör mer på mig men det e så himla trångt i magen nu. Hade ett pass precis där han hade några konstiga stretch övningar för sig eller nått för det gjorde så satans ont åt alla håll.
    Det skär som knivar neråt smatidigt som det gör ont vid revben och ut åt sidorna när han sträcker sig. Måste verkligen stå och andas ordentligt för att klara av det.

Längtar till att känna att värkarna är på gång. Packade min BB väska ju så nu e jag redo. Ska göra en lite sista pack lista också för sånnt som jag måste packa precis innan vi åker.

Vill ju inte glömma typ laddare mm.
    Måste köpa en skön dragkjedströja bara sen e allt klart:)

Dags för ny bild.

Sthärnfrukt: Alltså vilka patetiska människor som du råkat ut för. Dom borde ha en feting allihopa...morr!!!! 
    Känner igen det där med att det skär som knivar. Ibland har jag svårt att skilja på om det är för att bebisen rör på sig eller om det är förvärkar. Det liksom trycker på också. V 36 nu, så för mig är det ca en månad kvar!
  • AAEV
    Baby1112 skrev 2012-05-28 13:24:15 följande:
    Folk har en förmåga att tycka mycket. Får väldigt många kommentarer om hur jobbigt det kommer att bli med två barn när det bara skiljer 13 mån på dem.

Men den mest störande kommentaren står svärmor för... Till min dotter säger hon då "att nu får du ju sluta vara så mammig, snart har ju mamma en ny bebis i knät"!!!
    Tur för henne att min dotter inte fattar ett dugg av vad folk säger...
    Men hur kan man säga en sån sak? Som att den nya bebisen skulle ta all plats och att jag automatiskt inte har tid eller plats för min dotter?! Blev sur och snäste att jag har ett stort knä där alla får plats...
    Vi kommer ju ha 3.5 år mellan yngsta och äldsta (3 barn) och får höra hela tiden om hur jobbigt det kommer bli. Vi har 13 månader mellan de första två så vi känner att det här ska bli rena semestern  
    Tror folk att vi hade satt tre barn till världen om vi inte velat?  
  • AAEV
    Lucian Caesar skrev 2012-05-30 10:16:00 följande:

16 dagar kvar!! Har ett väldigt tryck neråt idag, & ont i mina ljumskar speciellt den vänstra Rynkar på näsan
    Trodde ett tag igår att det kanske var dags, sambon blev nervös & stack iväg & tankade bilen utifall att Skrattande
    Men det var bara kroppen som spelade mig ett spratt... Hade typ värkar med bara 2 min mellanrum men det höll bara på i ca 30 min & dem gjorde inte så ont som "riktiga" värkar men visst börjader man hoppas på att dem skulle tillta i styrka... hahahaha ända gångerna i livet man längtar efter smärtan Glad Tog en powerwalk på kvällen med förhoppning om att det skulle skynda på nåt men det gjorde det ju inte!!
    Önskar varje gång jag går på toan att slemproppen ska ha gått så det känns som att det händer nåt men icke sa nicke.. Nån som vet ifall man kan ha börjat öppna sig fastän slemproppen inte gått? Surt med alla dessa förvärkar om dem inte gör nån nytta Rynkar på näsan

Nån mer än jag som ska föda i Varberg??   

Med första barnet gick min slempropp när jag var öppen 5 cm, 20h in i värkarbetet :)
  • AAEV
    fyrklöver81 skrev 2012-05-30 11:48:39 följande:
    Är det ngn här som ska be om hinnsvepning?
    Jag ska få det den dagen jag har BF (29 juni). Det är för att jag har gått över med de andra och barnen har mått lite dåligt när dom kommit ut så vi ska försöka kicka igång det lite snabbare :)
  • AAEV

åh nu måste jag nog med gå på toa och känna efter om jag kan känna min tapp ;)

• AAEV

Vi har knappt 13 mån mellan våra första och det är tufft, jättetufft i början! Vi var väldigt noga med egentid med storebror direkt när lillasyster kom- allt ifrån att få gå till affären själv med en förälder, vi bakade, badade och busade. Små saker egentligen men jag tror det är otroligt viktigt att syskonet får mkt plats!

• AAEV
    mittlivsomjosefine skrev 2012-06-06 23:06:53 följande:
    Ja, snitt är ju förstås ett alternativ i så fall. Men man tycker att hon borde skicka iväg mig på tul om hon verkligen trodde den är SÅ stor. Därför jag tycker det är konstigt av henne att ens säga något om storleken på det viset om det egentligen inte är något problem...
    Jag ligger också en bra bit över kurvan men min bebis är inte alls så stor (ja det vet vi ju inte egentligen men de andra två har varit små och BM trodde att denna också var det. Jag har gott om plats, helt enkelt)

• AAEV
    JennieJ skrev 2012-06-08 04:10:48 följande:
    Efter en intensiv förlossning är han nu här ;) älskade Theodor föddes igår 18:16 och vägde 3980 g och var 52 cm! Bild och förlossnings berättelse kommer när jag är hemma från bb ;)
    Grattis, men WTF - ni har snott vårt namn!!!
Svar på tråden Juni-barn