• AAEV

Juni-barn

Jag har inte tid för RUL förrän 6 feb. kommer då vara i v 21. 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV

Vi har hela familjen försäkrad via trygghansa. är glada att vi tecknade försäkringen då vår dotter varit mycket sjuk och dessutom är multiallergisk, så vi har fått ut mkt pengar på resor till o från sjukhuset (har 7 mil enkel resa) dessutom kommer hon få ut pengar när hon blir större (för allergin)

Jag är inte sugen på nånting, äter bara mat och inget godis alls... bra för en godisgris som mig!
    Har ju gått ner 4 kilo och hopps på att stå still nu ett tag så jag inte behöver gå upp så mkt... 

• AAEV

Är i v 16 nu och inte alls sexsugen. Vi har bara haft det nån gång sen jag blev gravid. Jag tycker inte alls jag är tjock, men med illamående, huvudvärk och foglossning kommer sex långt ner på priolistan. Hoppas det vänder nån gång...

• AAEV

Jag kände mig också snyggare med sonen än dottern, med dottern blev jag så stor på magen och runt om, jag fick finnar o svullnade mer!

Åh lite avis på er som ska på UL snart, mitt är ju inte förrän 6 februari, men jag är ju heller inte beräknad förrän 29 juni. (blir jag flyttad blir det bara någon dag också) Sist i gruppen är jag va?
    Kommer nog inte föda förrän runt 7 juli, gick över med bägge barnen så har väl inga större förhoppningar på att det blir annorlunda denna gången!

Och på tal om ingenting så jobbar jag idag, har varit ledig nästan tre veckor så det var lite segt att gå upp. Men jag har ju världens bästa jobb och chef (svärmor) så det går bra, vi har så himla roligt på jobbet.
    "Förhandlade" mig till ett årskort i simhallen också, så nu ska jag återigen börja simma 2 ggr i veckan. Bästa motionen när man är gravid tycker jag :-.) 

• AAEV

Jag har gjort ett snitt och fött ett barn vaginalt, jag skulle vilja få ett snitt denna gången men det är nog inte möjligt.

Till er som är rädda för snitt så kan jag säga att jag inte tyckte det var så farligt, jag hade ju "inget val" så att säga, men det var ändå en fin upplevelse :) 

• AAEV
    JennieJ skrev 2012-01-10 07:31:57 följande:
    Tjejer kanske en lite för tidig fråga men ska börja köpa upp lite små saker innan bebis kommer. Denna fråga är framför allt ni som haft blöjbarn ganska nyligen? Vilket blöjmärke väljer du tex som pampers, libro eller annat? Glömt själv?
    Pampers när dom varit små (för dom är mjukare, dottern fick eksem av libero) Men när det närmar sig up and go så väljer jag libero :)
  • AAEV

BF enligt mig: 29/6
    BF enligt BM: 29/6
    BF enligt UL i v 12: 29/6

Tror nog detär det datumet som gäller ;) 

• AAEV

Jag ska försöka skärpa mig och uppdatera lite oftare.

Har egentligen bara en fråga till dig IdaElin:
     två av våra allra närmsta kompisar fick en liten dotter i onsdags, v 28. Flickan vägde 845 gram. De flögs till Linköping och mer än så vet vi inte. Hur stöttar vi? Vi har skickat sms där vi gratulerat till dottern och skrivit att vi finns här om det är något. _Men sen då? Vad tyckte du var jobbigt resp. underbart att folk gjorde när er dotter kom så tidigt? Det är skitjobbigt att gå här med min gravidmage, vi hade planerat så mkt vi skulle göra med våra bebisar och så där... 

• AAEV

Tack för svaret IdaElin! 
    Vi var i en liknande situation för två år sen då makens kusin (och nära vän) fick en dotter 14 veckor för tidigt, 658 gram tung. Dom var lite lättare på så vis att dom var mer öppna och ringde ibland bara för att prata av sig - paret nu är lite mer "vi fixar allt själva". Men då har jag fått lite tips iaf  

• AAEV

Jag vill också göra UL. 6:e februari är det dags för oss!

Skruttens mamma: Tycker båda namnen är lika fina, däremot heter ju min man Victor så för oss hade inte det funkat ;) 

Svar på tråden Juni-barn