Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

En fråga om någon minns? Det var någon som la in en länk till en rolig graviditetkalender där man fick upp en massa roliga datum som tex när missfallsrisken minskar, när barnet börja höra osv osv. Så min fråga är om någon minns länken, letat men inte hittat det

• JennieJ

Busbus väntar oxå nu mitt 3 e barn nu med en 3 e pappa. Med min första som är dottern blev jag lämnad när jag bestämde att behålla barnet även om vi varit tillsammans i 5 år. Har även under dessa 11 år tagit själv hand om dottern då pappan från jag var i 3 e månaden avsagt sig ALLT. Min andra graviditet var planerad men då han visa sig vara en total idiot så gick vi isär en månad innan pojken föddes. Och de umgänget funkar ibland men de beror mycket på vilken typ av kvinna han träffar för han bodde med en svartsjuk kvinna i 3 år och då höll han sig borta. Trodde aldrig att jag skulle hitta en bra kille men till slut träffa jag mannen jag nu lever med. Visst rädslan finns att bli lämnad eller utsatt för otrohet men han bevisar om och om igen att han vill inget annat än leva med mig och barnen, han vill även adoptera min dotter som är 11 år så hon får känna känslan av att ha en pappa. Och vi har även bestämt att gifta oss innan barnet födds. Så ge aldrig upp även om de blir så att du blir ensam så ge inte upp

• JennieJ

Behöver skriva av några rader! Idag kom en chock och i morgon kommer bli en riktigt riktigt jobbig dag! Har åkt in akut till borås sjukhuset med min dotter. Historien innan är lång och hon har haft problem med vänsta benet i två år osv osv osv orkar inte skriva alla turer till olika läkare. Men idag kom en polis kl 3 och knacka på min dörr å allt jag hörde var enstaka ord som tex Izabelle, ortoped och borås. Trodde något allvarlig hade hänt så var nära att svimma i hallen. Till slut fatta jag vad han sa och han var utskickad till mig då sjukhuset försökt ringa i två dagar utan resultat. Fick ett nr till en läkare och ringde direkt och dom ville att jag å dottern skulle komma direkt in, så bara att ringa mormor och hon körde mig och dottern 10 mil och väl här blev vi inlagda på barnavdelningen och min dotter har fått kanyl insatt, genom gått en massa olika undersökningar och i morgon förmiddag är de operation som gäller. Problemet dom hittat är att höftbenet lossnat (själva kulan) så dom ska in på både vänster och höger sida och sätta skruv. Nu ligger jag här på en extra säng och känner gråten som vill komma ut men måste vara stark för lillan men hjälp kommer gråta blod när hon sövs i morgon. Har aldrig varit med om detta och önskar ingen denna oro jag känner nu. Dessutom fyller min pojk 7 år i morgon vilket gör att mitt hjärta brister då jag inte får gratta och pussa på honom, men nu måste fokusen ligga på dottern! Så de var skönt att skriva lite även om de blir luddigt och bara halva historien!

• JennieJ

Efter en 9 timmars lång operation och jobbig natt så ligger jag och min dotter i var sin säng och kollar lejonkungen och mätta efter frukosten vi precis ätit. Så nu kan man andas ut och en av mina livsjobbigaste dag är förbi så nu väntar rehabilitering och få henne tillbaka till livet. Hoppas ni alla mår bra och här går man snart in i vecka 12 och känner förtillfället inte många symtom men kan ha mycket med allt som hänt här tror jag?

• JennieJ

Idag får vi komma hem från sjukhuset känns underbart och min dotter har och är en riktig kämpe! Med rullstol, kryckor, bock och andra hjälpmedel kan vi nu klara oss själva hemma. Bara längtar efter min säng, riktig mat, egna dusch och så klart min övriga familj! Har dok hundra saker dom närmsta dagarna. Fredag kommer en kvinna som ska se om vi behöver mer hjälpmedel och sedan kalas för sonen, lördag få upp lite av julsakerna, lördagen ullared och ditt får jag åka själv så mannen är hemma med dottern, måndag röntgen återbesök i göteborg, tisdag till skolan och vara med dottern, onsdag så har min man hjälp mig kontakta kvinnokliniken i göteborg för ett extra ultraljud då jag är orolig att allt inte står rätt till efter all stress och panik som varit sedan fredagen och då är han med i skolan och jag tar över resten av veckan om behovet finns. Så livet är bra stressigt just nu så jag hinner inte vara gravid eller rättaren sagt hinner inte vara graviditetsdålig och de skrämmer mig lite och just därför ska de bli skönt nästa onsdag och se om allt står rätt till? Lycka till alla och jag har missat och inte hunnit läsa alla inlägg som varit sedan fredagen så jag hoppas verkligen de inte varit några negativa saker som hänt. En sak till är nu inne på vecka 12 så när jag gör ultraljudet nästa vecka är jag inne på vecka 13 vilket gör att man behöver inte vara så anonym längre och man kommer kunna lägga upp en riktig profilbild vilket gör att de känns mer äkta på något sätt, speciellt när man kan göra sitt album öppet för medlemmar ha de gott ska nu återgå till min stressiga vardag.

• JennieJ

Tack havsjungfrun jo de är en del men nu är man hemma och i morgon enbart vila som gäller så nya krafter hittas

• JennieJ

Är nu vecka 11+2 och jag hoppas de är toppen på isberget jag upplever då illamåendet är värre än någonsin! Mår illa från morgon till kväll, insett att de som hjälper bäst är clementiner och äter ca 10-20 varje dag. Visst kan bero på allt som hänt oxå men vilket fall som helst hoppas jag på att illamåendet snart försvinner så man blir en bra sambo och inte ett monster jag just nu, mannen får inte ens krama mig utan att jag får ett anfall på honom *stackare* men orkar inte ha honom klängande för de räcker att ha barnen runt halsen. Nä vill ha tillbaka mitt gamla och trevliga jag och bara njuta av att vara gravid!

• JennieJ

12+0 idag och på väg till mitt extra ultraljud och ber till gud att allt står rätt till efter en jobbig tid. Illamåendet ligger på max men nu är de dax att få veta om de är pga graviditeten eller nervositet? Hoppas på de först nämnda så klart!

• JennieJ

Polarlantis hoppas verkligen på de och jag hoppas desamma för dig i morgon . Sitter på ett fullproppad pendeltåg och funderar på varför folk måste dränka sig i parfymer *fi farao* vad de luktar illa inte nog med de hamna jag nära toan och de stinker gammalt urin borrar in näsan i halsduken där de luktar min parfym vilket jag iaf tycker luktar gott i rimliga mängder då så klart

Svar på tråden Juni-barn