• emma78

Juni-barn

Igår gjorde jag ALLT som stod i min makt att göra för att få igång en förlossning!!!
    Började med att klippa gräset,slutade med att jag storlipade för att det gjorde så ont.......
    Efter det gav jag mig på att rensa ogräs,slänga skräp och andra trädgårdssysslor.....
    På kvällen hade vi gäster,varav den ena är massör och hon tryckte på punkterna i fötterna som ska ha "igångsättande" verkan.....
    någon gång imellan ogräsrensning och massage badade jag i mitt utomhusspa,vågade tom sätta på bubblorna liten stund!

Men vad händer....INGENTING!!Träningsvärk i rumpan,foglossning from hell och helt orkeslös i hela i kroppen idag:(( Så struntar jag i det är och låter "naturen" ha sin gång!!      

• emma78

Ett stort grattis till er som redan fått era små underbara bebisar och stort lycka till,till er som  är på G:))Här verkar det inte hända nått.....Trots att jag är "förutspådd" att föda idag:) Tror att den där personen får tänka om:)) Har dock åkt på en urinvägsinfektion så här på slutet....penicellin i 5 dagar....
    Possitivt är är att jag har hittat nått att dricka förutom vatten som INTE ger halsbränna!! Flädersaft!! Sååååå gott!!!
    Älskar värmen i vanliga fall och har längtat hela våren efter att få sitta i solen,men nu när den kom är den en ren plåga!! Sväller upp som en ballong om fötterna,svettas både här och där....svårt att sova osv.Så tråkigt att "klaga" på värmen när den äntligen är här!!  
    Ang fixering så har båda mina barn fixerat sig i v 30 och sedan fötts i v 39+3 resp.37+2 Denna som ligger i magen i magen nu hade inte fixerat sig i v 35+3  så det är nog VÄLLDIGT individuellt. 

• emma78

Grattis Lina007!!

Här blev det ingen bebis igår som "siaren" hade förutspått:(( Men en hel del förvärkar.....

Tänkte dela med mig av ett litet tips ang ekonomi som har varit på tapeten....
    Jag vet ju att många av er har varit sjukskrivna(precis som jag själv)   under graviditeten.Jag tog kontakt med AFA försäkringar,och det visade sig att jag hade rätt till ersättning därifrån! Dom betalar även ut rekorativt så det är inte för sent att söka! I mitt "fall" gav det ett tillskott på några tusenlappar:))
    Så ring och kolla,det kostar ju inget! Jag tror att det enda kravet är att din arbetsplats har kollektivavtal.Dom kan även stå för ditt pensionssparande under tiden du är mammaledig!!Jag själv hade inte en aning om detta innan,så man har ju några år med förlorat pensionssparande pga mammaledighet:((   Ett litet tips!

Idag är det dax för sonens mR rönken.....håll alla tummar och tår för att det inte är nått allvarligt!!!     

• emma78

Usch och fy vilken natt:(( Har hemska förvärkar som avtar varje gång jag tänker tanken på att ringa förlossningen typ.....vaknade kallsvettig flera gånger under natten pga att det gjorde så ont.....Även om jag har två barn sedan innan tycker jag att det är svårt att bedömma när det är dax så att säga,varje gång är ju unik! Dessutom har det börjat olika med båda barnen innan.Den smärta som jag har nu är mest konsentrerad i ryggen tillsammans med molande mensvärk så man tror att man ska börja störtböda!!Det är lite lugnare när jag ligger ner men om jag ställer mig upp känns det som att ryggen ska gå av:(( Är i v 37+2 idag,samma vecka och dag som min lille son föddes i,hade hoppats att denna lille krabat ville följa i sin brors fotspår....och än är ju inte dagen slut:))

• emma78

Då var förhoppningsvis sista besöket hos bm avklarat:)) allt.var bra,sf 37,hjärtljud 140,bebis fixerad:)) v 37+3. Bm trodde inte vi skulle ses på.nästa utsatta tid ( nästa fredag) men man vet ju aldrig....Grattis till alla er som fått ut era små underverk!!

• emma78

Grattis till ännu fler "majbebisar"!!!

Igår fick jag en "sättaigångförlossningmassage"!!Har inte sovit mycket i natt......shit vad ont det har gjort i rygg,ljumskar och blygben!!!Kan inte komma ihåg att jag hade så här mycket förvärkar med de andra två!
    Pratade lite med min bm om det där.Kan bara komma ihåg att mina förlossningsvärkar har varit väldigt koncentrerade i ryggen,men tycker nu att mina FÖRVÄRKAR är koncentrerade i ryggen.....NÄR är det då dax att ringa in??Gör ju inte saken lättare att jag "måste" komma in 4 timmar innan bebisen ska ut,för jag måste ha penicillin under min förlossning pga GBS......Svaret jag fick var iaf att när jag har 2 värkar på 10 min är det dax för mig att åka!

Så nu sitter man här och "klockar".Känns som att man är bajsnödig hela tiden.....Få se om det blir nått!    

• emma78

Hemska förvärkar hela dagen....har tagit en lång dusch och två långa bad i bubbelpoolen!! Nu har det även börjat komma in några sammandragningar i det hela!! Långt ifrån regelbundet men shit vad ont det gör!! Undra om det kanske är nått på G...hoppas!!!!

• emma78
    UnderbaraPojke skrev 2012-06-01 14:36:57 följande:
    Hej Tjejer !! 
    i Tisdags kom äntligen vår efterlängtade pojke =)
    Hade en förlossning som gick KANON till en början men sen la han huvudet på sned och fastnade =/ men efter EDA kom han till sin rätta igen och tittade ut efter 16,5 timma från första värk hemma.

Ingen liten pojk då han slutade på 4400 g och 54 cm och ändå 10 dagar för tidig =)

www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarst...

Herregud vilken goding!!!Grattis!!
    Nu längtar man ju ihjäl sig snart!!
    v 39 idag (38+0) Trodde aldrig att jag skulle gå så här länge......å varken massage, div kost,putsning av fönster,gräsklippning mm hjälper......så nu tänker jag bara sitta och ta det lugnt och glo på tv i två veckor:))  
  • emma78

OJ,vad det föds bebisar!!! GRATTIS till er alla!!
    Här händer det inte så mycket just nu.....
    Hade värkar från lördag - tisdag till och från och inte så regelbundet.Ringde förlossningen ändå då jag måste komma in 4 timmar innan bebis ska ut pga att jag måste ha penicillin! Fick komma in i tisdags morgon.Öppen ca 2 cm liiiiite kvar av tappen och hon kände huvudet ..Så det var bara att åka hem igen.....Bara att gilla läget....Tror inte att bebisen kommer innan midsommar,har aldrig gått över innan men nån gång ska väll vara den första SUCK!! 

• emma78

En vecka kvar till bf......
    Tycker så synd om mina pojkar....dom har ingen rolig mamma just nu:(( jag bara skäller och surar hela tiden.....värst är det på morgornen när man inte har sovit ett skit på natten.Min äldste son är inne i en förpubetet (12 år) så han har det själv jättejobbigt med sitt humör,och en tjurig mamma på det kan inte vara lätt:(( Skönt att det är sommarlov om en vecka och förhoppningsvis är bebis ute då så vi kan rå om varandra och bli en "mysig" familj igen! 

• emma78

Var hos bm igår. V 39+0 gjorde en hinnsvepning,inte skönt!! Vaknat flera gånger i nått av förvärkar men inget mer....men nu på morgornen vid 10 tiden gick slemproppen!!! Så nu sitter man bara att invänta nästa tecken...... min förra förlossning startade oxå med att slemproppen gick,så. så nu hoppas vi att allt är över inom ett par dagar.

• emma78

Kul att dra igång en storstäd så här på lördagkvällen:)) men vad gör man inte för att få ut det lilla underverket!! Golvet är rent och toaletterna skurade....OM det skulle sätta igång i kväll/ natt så lär det ju ändå dröja tills man orkar med nått sådant! Men nu ska jag bara sitta resten av kvällen och invänta värkar eller vatten:) är det någon från Jönköpings trakten kvar i tråden som inte har fått bebis?

• emma78

bf - 2 idag! har aldrig gått så här långt....
    Undra varför den lille godingen inte vill titta ut? Känns dessutom som att vi har försökt ALLT!!Hinnsvepning,färdknäppar,städ och bak.....öppen ca 4 cm slemmisen har gått men ingen bebis!!!
    Nu försöker jag med det sista "knepet": vila ut den!!    

• emma78

En dag kvar till bf......
    Är sjukt trött och sover hur mycket som helst! Har tom sovit gott inatt,förutom min konstiga lilla drömm jag hade....
    Drömmde att vattnet gick men när jag tittade i sängen såg det ut som broccolisoppa!! Vet inte om jag kanske var hungrig i sömnen:)))
    Alla tecken som visat sig tidigare på att förlossning skulle vara på G är som bortblåsta:( Nu känns det dessutom som att den lika gärna kan vänta,barnen har skolavslutning på fredag och kommer den nu hinner jag inte hem och gå på den( i frächt tillstånd) ändå! Så nu kan den lika gärna vänta till fredag kväll iaf....   

• emma78

Kl 04.33 idag på bf föddes våran tredje lille prins:)) 4050 g och 50 cm lång! Förlossningen gick jättebra och tog bara 4 timmar:- nu sitter man här och kan inte sluta titta på det lilla underverket:)

• emma78
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-19 11:28:50 följande:
    Åh.....jag missade det, för mycket amning här...GRATTIS i massor. Ska gå in i andra tråden och läsa Skål

Grattis till alla nya bebisar!! Har inte varit inne på ett par dagar,lilleman tar ju all tid:))Vilken är den "nya" tråden??Skulle gärna vilja hänga på i den:)
  • emma78
    Uddabus skrev 2012-06-19 12:30:44 följande:
    Är inne nu o vi tar nog hinnorna idag... Känns dö läskigt men vad hjälper det att vänta två dagar?

Lycka till!!
    Snart har du din bebis hos dig! 
Svar på tråden Juni-barn