Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

Juni-barn

Jag är så avundsjuk på er som har nära till bf.
    Jag pallar verkligen inte vara gravid längre 35+3 idag =/ jag har ökat massa i vikt och känner mig som en jätte. Har inte svullnat mycket, så det är väl fett antar jag =( 

Känner att jag inte orkar vara aktiv med min dotter, det ger också dåligt samvete.

Fy och bläää!!!!!!!!

Det jag hoppas på är att jag läste att det är genetiskt när bebisen vill ut och min man föddes för tidigt så jag hoppas de generna finns hos denna krabat med =)

Lycka till alla med barnafödande och grejer!!!!!!!!!!! 

• fyrklöver81

BM besök

.Allt såg bra ut. hon var inte säker på att huvudet låg neråt men efter en vaginbal undersökning så var hon säker, huvudet är dock fortfarande rörligt.
    Men dottern fixerades först några dagar innan bf så...Hon kände precis som jag själv gjort att tappen var mjuk och ganska kort =) Alltid något.
    Så om två veckor är jag i v 37+4 och kanske kan få hinnsvepning! Jag har ju sån foglossning så jag kan ju ej gå framåt längre.

Annars är jag tung, fet, lite deppig och ibland helt lyrisk och lycklig! 

• fyrklöver81

Hej alla! Nu blir jag lite orolig då jag har ganska Mycket sammandragningar o är bara i v 35+5. Min man jobbar natt och jag är ensam med dottern. Vad händer om förlossning startar , är det ngn fara för barnet? Nej minst en vecka till vill jag ska gå, detta gillas inte !

• fyrklöver81

Jag åt allt när jag ammade min dotter, och jag drack alkohol i måttliga mängder , min bvc sköterska då sa att det är inte alkoholen i bröstmjölken som är någon fara utan om man blir onykter och ej kan sköta sitt barn eller råkar rulla på det i sängen osv...

Jag längtar med efter ett glas kallt rose eller en grillad blodig biff med rödvin till hahahahah... 

• fyrklöver81

Jennie! Slemhinnorna både i mun näsa och underliv blir mycket mer sköra under graviditeten pga olika hormoner, så det kan jag inte tänka mig hör ihop med din havandeskapsförgiftning.

Jag vet att det i allafall är normal för alla att ha det så, själv blöder jag i munnen vid tandborstning, men jag är bara lekman =)

Grattis till alla bebisar! 

• fyrklöver81

När jag födde min dotter kom det varken blod eller slem när jag var hemma med värkar, var öppen 3 cm när jag kom in. 
    Så man behöver ju inte se sin slemmpropp för att det ska vara på G =)  

• fyrklöver81

Fy och blääääääääääääääääääääääääää så långsamt det är nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Juni-barn