Inlägg från: LillaGrynet |Visa alla inlägg
  • LillaGrynet

Juni-barn

IdaElinLivia: Det var inte illa och ha svärmor boendes hos er till bebis kommer Bra med avlastning för dig.., Men jag hade aldrig fixat å ha min svärmor hos mig i flera månader

Ring BM så du slipper känna dig orolig.. Förstår att det måste va jobbigt

• LillaGrynet

Hej! Idag går jag in i v.25.. Tycker att tiden springer iväg. Ska till läkaren idag och se om jag kan bli sjukskriven.. Har stora sömnstörningar och har haft sen okt-nov.. Kan ligga vaken en hel natt och inte somna. Tror mkt beror på mitt jobb med långa arbetspass och varierande tider.. Antingen 12 timmar vaken natt eller 12 timmar dag arbetar jag. Det stressar mig när jag jobbat natt och inte kan komma till ro och sova å sen när jag börjar tidigt så kan jag inte somna pga att jag är rädd att försona mig. Detta har medfört att det känns som jag går i en egen värld och inte med för 5 öre.. Känner sån stress vilket gjort att jag fått ökade sammandragningar.. Har ingen ork till något.. Känner mig som en dålig mamma o sambo! Hoppas såklart på att grahiditetspennignen går igenom från mitten på april.. Skulle vara sån lättnad!

• LillaGrynet

Nu har vi varit på Barnmorskegruppen i GBG på köns-UL och vi väntar en liten TJEJ.. Lyckan är total!!!!!

• LillaGrynet

Nangijala: Ring gynmottagningen o fråga om
    Råd:) Dit ringde jag när jag fick blödningar i v.14

• LillaGrynet

Jag hoppas verkligen att amningen fungerar för det är nåt jag ser fram emot! Amma sonen till 3,5 mån..funkade inte helt 100 så nu hoppas jag kunna amma 6 mån:)

• LillaGrynet

Go'kväll! Börjat bli så osäker/orolig att det inte är en tjej i min mage.. Mår ungefär nu som jag gjorde med sonen bortsett från ont i fogar och trötthet. Gjorde ju köns-UL och hon som kollade sa att hon inte kunde se annat än att det är en tjej. Men hur säkert är det egentligen?! Vilket är lättast och se pojk eller flicka?! Någon som vart med att dem sett fel!? Min mamma har blivit helt tokig och stickar en massa rosa.. Efter att bara ha pojkar som barn barn så kommer ju förhoppningsvis en tjej nu då:) Lika glad för vilket som men vore kul med en tjej Min syster och mammas lycka är total..
    Min syster ska va gudmor så hon är super glad hon har 3 pojkar själv

• LillaGrynet

Ingen som har någon erfarenhet av köns-UL? Hur säkert det är? Vilket som är lättast och se eller se fel på? Någon som vet tillfällen där dem sett fel?

• LillaGrynet

Sweetlife: Tack, blir så orolig av små grejer ibland.. Spelar ju absolut ingen roll.. Men man tar ju till sig barnet på ett annat sätt när man vet könet i vilket fall vi för vi säger hon till bebis i magen och igår kallade tom min mamma henne för lilla Ella och pratar till henne..

Svar på tråden Juni-barn