Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Ojdå pio. Hoppas det inte är något allvarligt...

Nyss hemkommen från BM. Ät mer järn och drick mer vatten för att undvika yrselattacker. Hade med mig dottern och stackarn började gallskrika när vi skulle lyssna på bebisen... Hon gillade inte alls att höra sin lillebror... :)

• Baby1112

Kan stämma in i gnällkören!!! Är helt slut, orkar inget. I två dagar har jag gått som i koma. Känns sådär när man har en bebis att ta hand om på dagarna... :(

Någon mer som känner att det är trångt i magen?! Känns som att jag inte kan sitta eller ligga för hela tiden kläms magen. Bebis får liksom inte plats... Längtar så tills magen sjunker ner lite så man kan andas igen! :(

• Baby1112
    zenoble skrev 2012-03-30 16:14:31 följande:
    Jag tänkte också sprida lite glädje och positiv energi hihi :) vi vann budgivningen på bostadsrätten så vi flyttar nog in i maj eller juni efter renovering, så sköönt att ha det klart äntligen! 
    skulle få besked på posten idag ang, gravpenningen, fick inte det så ringde upp och beslutet togs idag att jag blev bevijlad Glad så från och med onsdag är jag hemma, ska bli skönt att kunna fokusera lite mer på sista delen av graviditeten och på sonen som inte är så gammal än. Härliga fredag Hjärta Hoppas ni andra får det någorlunda bra också trots eländiga krämpor!
    Vad kul! Grattis... :)
    Sådär ja
  • Baby1112
    JennieJ skrev 2012-03-30 10:15:10 följande:
    Äntligen lite positiva besked :) var på ul på speciallist mödravården och jag kommer kunna födda naturligt :) så skönt!! Och just nu vägde lille Theodor exakt 1,6 kilo
    Vad kul! Grattis! :)
    Sådär ja
  • Baby1112
    snuppis skrev 2012-03-30 18:47:04 följande:
    drömmer ni hemska drömmar? Två gånger har jag nu drömt att jag får missfall, massor med blod kommer =( ucha 

Drömmer massa kosntiga drömmar... Om allt! Superjobbigt när man vaknar upp helt genomsvett och anfådd... :)

Angående förskola så hade jag önskat plats till dottern till hösten så hon kan gå 15 timmar. Hade velat att hon skulle smygstarta lite sådär. De vänner jag har som är insatta säger nämligen att det är lättare att skola in tidigare och på få timmar än senare och full tid...
    Men hursomhelst så verkar vi inte få plats där vi önskat och jag har ingen lust att åka tvärs över hela stan för att lämna 15 timmar/vecka.
    Så vet inte hur vi ska göra nu... Suck...     
    Sådär ja
  • Baby1112

Ginny: är också sjukt tankspridd. Brukar klaga över det till min sambo, för jag känner ju att det inte blir som det ska alltid... :/
    Då brukar han svara med ett litet leende: men älskling, du vet ju att du får fetvadd i hjärnan när du är gravid. (med ett tonfall som att det vore världens självklarhet)

• Baby1112
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-31 19:33:39 följande:
    Hur vanligt är det att bm på ultraljudet såg fel på könet? Vi såg ju vad vi tror var en snopp ca 3 gånger, men kan man vara 100% säker på det ändå?

Det är maken som satt griller i huvudet på mig då han berättade om en jobbarkompis som de sa till på ultraljudet att det var en pojke och sen när barnet kom visade det sig vara en tjej istället.
    Funderar också på det. Vi ska också få en kille enligt RUL och jag såg själv något som var väldigt likt en snopp...
    Men...

Nu börjar funderingarna. Såg jag verkligen rätt? Osv... Köpte en blå body efter RULet, har inte vågat köpa mer, för jag är rädd att jag, min sambo och BM såg fel... :)  
    Sådär ja
  • Baby1112
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-31 21:50:41 följande:
    Ja, absolut. Jag får också så. Förra graviditeten åkte jag in till förlossningen pga det då jag trodde det var fostervatten som sipprade men det var det inte. Flytningarna kan komma i alla former under graviditeten, hos mig är det allt från kletigt till riktigt sega flytningar (nästan så jag tror det är slemproppen ibland) och så dessa vattniga flytningar som bara rinner rakt igenom trosorna och byxorna.

Har också så... Väldigt olika. Tycker båda är lika jobbiga... Hatar flytningar i alla former!

Sådär ja
  • Baby1112

Gammelmamma: det där med att känna sig fräsch lägger jag ner efter plusset. Först ska man kräkas, sen blir man plufsig innan magen kommer ordentligt och lagom till det börjar man läcka från brösten och flytningarna exploderar... :)
    Det är så mysigt att vara gravid!!! :)

• Baby1112

Tredje natten i rad som dottern vaknar och vägrar somna om. Hon somnade till slut i mina armar... Det är också tredje natten som jag tar mig en nattmacka för att kunna sova igen. Blir så hungrig av att sitta vaken två timmar och försöka få dottern att somna...
    Kan inte vara bra för vikten i längden att äta nattmacka! Men det är så gott!!! :)

Svar på tråden Juni-barn