Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

Aikotakara: tycker det smidigaste är att skaffa e-legitimation och sedan logga in på f-kassans hemsida. Där finns planera föräldraledighet och även ansöka om det. På nån av dem får man upp precis hur mycket man får varje dag och hur länge dagarna räcker om man tar ut ett visst antal varje vecka. Det hjälpte mig när jag skulle lägga upp för dottern!
    Det är lite knöligt att hitta på deras sida och förstå allt. Men surfa in och klicka runt så hamnar du nog rätt till slut! :)

Lycka till! :)

• Baby1112

Jag borde möjligen veta detta då det är mindre än ett år sedan jag fick min dotter, men kommer helt enkelt inte ihåg...

Vaknade inatt av en sammandragning, som sen släppte. Men ersattes istället av någon molande känsla i magen och stark mensvärk i ryggen. Någon som känner igen detta?

• Baby1112

Har spenderat hela dagen i sängen efter uppvaknande med sjuk molvärk/mensvärk i ryggen. Vägrade släppa. Men tog mig mod att ringa förlossningen (hatar att ringa "viktiga" samtal, nån fobi sådär) och hon sa att så länge det bara sitter i ryggen är det ingen fara. Men jag skulle återkomma om det blev riktiga värkar eller mycket sammandragningar.
    Men efter degsn vila så släppte det. Funderar på om jag helt enkelt måste ta det lugnare... Men det är ju så svårt!!! 

Sådär ja
  • Baby1112

Snuppis: det är vanligt att må illa igen nu. Bebisen ligger långt upp och trycket på typ allt i magen vilket kan ge illamående. Och halsbränna... :)

• Baby1112
    Aikotakara skrev 2012-04-03 20:55:58 följande:
    Stjärnfrukt: Bra lista!

Idag var jag och min man till kommunhuset och blev vigda ;) Det känns så udda och "vuxet" att använda ordet "min man" osv. Känns riktigt bra nu då ett giftermål "fixar" så mycket av det som inte sambolagen gör + att vi säkrar för den kommande bebisen. Känns skönt!

Jag och min man har idag byggt ihop byrån som ska in i barnrummet, så nu är den urtorkad och jag håller på att tvätta alla bebistyger och kläder :3 Det är riktigt roligt att sätta igång~
    Grattis!!! :)

Vi gifter oss om två veckor... Börjar bli nervös, mest för att det är en del att fixa och jag blir bara slöare för varje dag som går... :(  
    Sådär ja
  • Baby1112

Gammelmamma: blir också ofta yr. Sist jag var och handlade fick jag ha choklad och vatten-picknick mitt bland frukten för att ens kunna ställa mig upp och handla klart... Enligt min BM fanns det inte så mycket att göra åt yrsel förutom att dricka mycket och ta det lugnt!

• Baby1112

Åh, nyss hemkommen från Titanic 3D. Själva 3D kunde de hoppa över, annars var den lika bra på bio nu som för femton år sedan.

Har även beställt vigselring idag, så fin! Sen hade vi samtal och övning med prästen. Nu blev allt på riktigt, bara två veckor kvar... :)

Mina fogar och en ständig yrsel begränsar tillvaron! :/ Men "bara" tio veckor kvar.

• Baby1112

Oki!!! Har gått från gravid till modell flodhäst!!! Har iofs bara en stor mage, men ändå.
    Igår var vi och åt lunchbuffe ute på stan. Smidig som jag är tänkte jag liksom smite förbi folk lite snyggt sådär. Slutade med att jag tacklade till tre stycken med min mage :(
    Skulle även öppna en dörr och fick den rätt i magen för att jag stod för nära...

Är det bara jag som känner mig jättetjock och totalt osmidig? :(

Svar på tråden Juni-barn