Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Hoppas ni alla haft ett bra nyårsfirande! själv sov man vid 12 slaget tills alla raketer började avfyras utanför fönstret, höll på flera timmar. skulle upp och jobba i morse så det var inte alls kul :( sonen vaknade vid ett av några rejäla smällar så han blev rädd, lilla skrutten. Sambon kom hemvinglandes vid 5 tiden så har varit mer eller mindre sömnlös natt.

Bebis har sparkat på som bara den de senaste dagarna, såå mysigt! nu känner jag mig gravid på riktigt! härlig känsla. Går in i v.19 imorgon så då blir det en ny magbild :)

• zenoble

Jo tänkte på en sak till. sonen har fått en kusin som jag igår gick runt med lite, han kom fram till mig flera gånger och verkade ganska sotis, undrar hur det ska gå när lillen kommer. Känner redan nu att jag har som "dåligt" samvete över att han inte kommer få all vår uppmärksamhet och tid. Tänk om han blir jätte ledsen? Hur har det gått för er andra när syskonen kommit? Hoppas innerligt att han inte ska känna sig bortglömd. Han är 14 månader.

• zenoble
    Pinkflower880 skrev 2012-01-01 22:00:39 följande:
    Det finns sjukt många bra och fina vagnar. Har helt fastnat för EL nitro city nu. Men behöver ju en syskonvagn egentligen. Men skulle även behöva en vanlig vagn då dottern inte sitter bra i den vi har nu. Måste nog åka och klämma på vagnar imon... :)
    hade den till sonen och det blir en sån nu igen till bebis, super nöjd! måste bara rekommenderas :) Har bara inte bestämt om jag ska ha liggdel eller bara quadrolift till. svårt..
  • zenoble
    PIO skrev 2012-01-01 16:01:16 följande:
    Zenoble- funderar oxå mycket på det där med svartsjuka. Vår son är 5 år o ja är livrädd att han ska känna sej bortglömd när nr 2 kommer. Han har ju varit själv så länge. Usch hur ska det bli. Självklart vill vi ge honom de här syskonet men den första tiden kommer nog bli lite konstig för honom.
    Ja det förstår jag om du är orolig för då han är lite äldre. Kanske inte kommer vara perfekt från början men det får väl ta den tid det tar, även om det svider i mammahjärtat. För det gör det redan nu tycker jag..

Dancia- blir runt 18 månader mellan dem så ganska lika, kan ju hoppas att det går lika bra som det gick för dig! :)
  • zenoble
    Dancia skrev 2012-01-03 00:28:42 följande:
    Grattis till er som varit på RUL!
    På tal om kön så vill jag gärna veta, tycker dete roligt att ta reda på det man kan redan under graviditeten :).

Dock känns det lite tråkigt att jag inte ens fått hem min RUL tid än så jag vet inte vad jag har för datum att se fram emot :(.

Men njuter av att jag känt bebis sparka och buffa nästan konstant i 45 min nu :).
    Känner också bebis jätte många gånger om dagen nu, börjar se ett mönster- morgon, mitt på dagen och på kvällen. Njuter verkligen! Hjärta

Ska på rul den 11 och vi ska inte ta reda på könet även om jag ändrat mig flera gånger för jag är såå nyfiken då denna graviditet är så olik! Men det får bli en överraskning helt enkelt. Glad

Igår tror jag att min slempropp gick, såg exakt lika dan ut som dagarna innan förlossningen förra gången. Någon som varit med om det så tidigt? Vet att den återbildas men känns ändå tidigt.. =)
  • zenoble
    lycka 4 skrev 2012-01-03 10:27:59 följande:
    Min slempropp gick i vecka 23 ungefär förra graven , jag hade ju tack vara min gbs väldigt mycke sd och förvärkar . Och det är absolut ingen fara den återbildas ju som du säger . Kan ju vara delar av den som lossnade bara ?
    det kom ganska mycket igår och förrgår så känns som om det skulle varit hela. Har haft ganska mycket sd och förvärkar också så kanske är därför? Hade inte det förra gång nåt alls
  • zenoble
    lycka 4 skrev 2012-01-03 11:00:46 följande:
    Har dom gjort odling på ditt urin ??
    Nej det tror jag inte? det är väl inte rutin? har bara varit på inskrivning
  • zenoble
    lycka 4 skrev 2012-01-03 11:45:52 följande:
    Tycker du ska ringa din bm å be om att få lämna ett urinprov, är det så att du har en uvi så kan det vara så att du behöver antibiotika. symptomen är bla sd.
    Ringde nu men de hade inga telefontider mer idag, suck! så trött på det där systemet när man bara vill komma och lämna ett prov..
  • zenoble

Anne Lisa: Nej det stämde inte alls på mig, min mamma hade en lång förlossning medans min var ganska snabb..

Stumpilumpan: Det kan väl vara svårt att säga säkert att det är en tjej då de kan missa pojkdelarna, lättare tvärt om. Även om navelsträngen ligger i vägen brukar man kunna buffa lite och så den flyttar sig så de brukar kunna se om man vill :)

Dancia: Tack jag ska be dem kolla.. Skönt att även du fått en rul tid så du har nåt datum att se fram emot! Glad

• zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-03 16:57:05 följande:
    Jag skulle inte vara så cool som dig om min slempropp gick och jag hade mycket samandragningar......tänk om tappen e påverkad Förvånad...men jag har ju dåliga erfarenheter också.
    Nej jag söker gärna inte hjälp, men detta handlar ju faktiskt inte om mig utan om bebis så måste ringa bm imorgon och se om de kan kolla! vad händer om den skulle vara påverkad?
Svar på tråden Juni-barn