Juni-barn
Du kan ladda ner en gratis app för steteoskop och lyssna, det ska också funka!
Du kan ladda ner en gratis app för steteoskop och lyssna, det ska också funka!
Jag köpte lifes egna järntillskott igår, smakar ganska bra. svartvinbär :) Kan inte äta blutsaft då den innehåller vetegroddar som jag inte tål.
busbus- det är säkert hörlurarna som varierar på appen, för ditt hjärta ska du i alla fall höra tydligt :) prova några andra. Jag hade sambos sånna stora lurar som man lyssnar på basmusik i typ, kanske därför det hördes så mycket!
Måste bara fråga om det är foglossning jag har på nätterna?? fattar inte. Känner inget när jag varit uppe ett tag på morgonen. På natten värker det i svanken och ut mot sidan och ibland råkar jag vinkla knät ut mot sidan då hugger det till i ljumsken och känns som att den ska gå av? känns skit obehagligt. känner inte igen det..
Kramp hade jag med förra graviditeten så fick springa upp och sträcka ut mitt i natten! men jag tyckte ändå grape tonic funkade bra, även vanligt tonic water går bra. Det är ju innehållet kinin som verkar muskelavslappnande, finns naturligt i t.ex grapefrukt :) lycka till hoppas det blir bättre.
Var hos kiropraktorn igår där jag går regelbundet nu, ryggen har varit så rak och fin tills nu då bäckenet var lite snett, är säker på att det är för jag ligger så galet snett med ryggen på nätterna (med ett ben upp halvt på mage). Så himla svårt att hitta nån skön sovställning!! Har nu en gravidkudde på nätterna och hoppas den ska hjälpa till lite
Tycker också tiden susar förbi även fast man är hemma! 2 veckor tills jag börjar jobba. Kan inte bestämma mig hur länge jag ska jobba om det går bra.. Ska ni söka graviditetspenning? Jag vill helst inte det, då det är så lite pengar. Man vill ju inte heller slösa upp för mycket fp dagar :( hm ..
LillSnurr82: känner precis som dig.. kan inte slappna av nu utan att veta att vi hittar större boende. känner att det blir till en stress grej, vill INTE flytta precis när bebisen kommit eller i mitten av sommaren. Får panik att det aldrig dyker upp något nu när man behöver!!
Har också varit på jobbet idag och kollat lite då jag ska vara lite omplacerad lite nu innan ledighet så jag får närmare att åka. Blir MYCKET jobb då jag alltid är ledig en dag i veckan för att jag jobbar varannan helg, nu ska jag jobba hela veckan på ett annat ställe och ändå behålla mina helger som jag har.. pust. hur ska man orka? sa att jag jobbar till max 1a maj :) 3 månaders jobb, kämpakämpa..
jjohansson: 'gud vad jobbigt du hade det med amningen första gången, sån hysteri att man MÅSTE amma även fast man mår skit dåligt över det. Jag kämpade i 3 veckor sen gav jag upp, orkade inte mer. Funkade super med ersättningen och jag behövde inte känna någon press att han inte fick i sig tillräckligt, såå skönt!
Hoppas det funkar med amning de första månaderna i alla fall, men är också orolig att det inte ska komma något efter bröstoperation.
Ser fram emot förlossninge mycket! det mest fantastiska av allt, även fast jag önskar att jag inte spricker något denna gång då jag fick sy ett antal på både in och utsidan förra gången. blev även klippt vilket var en obehaglig upplevelse.. Men ser ljust på denna förlossning och hoppas den blir lika snabb och förhållandevis smidig som den förra :)
jag har inte bestämt om det blir någon syskonvagn eller inte än.. kanske blir någon enklare begagnad bara så man har om man går nån kortare runda. men väntar tills efter sommaren då sambon ska va hemma så tror inte jag kommer va ensam så mycket med båda. I så fall tar jag bebis i babybjörnen , smidigt tycker jag :)
ååh vad jag bara längtar till sommaren nu. bara 3 månaders jobb från feb sen tar jag ledigt om allt går bra med jobb =)
känner bebis hela tiden tycker jag, till och med när sonen och jag badade nyss. hur mysigt som helst
på tal om namn tycker jag det är jätte svårt att bestämma såhär innan, så de får bli en lista sen bestämmer vi när han kommit. Fina namn alla har på förslag förresten . :)
Åh jag vägde mig i morse, väger nu ytterliggare 1kg mer!! Fram till v18 hade jag gått ner. Nu upp 5 sen inskrivning och 7 totalt. Vet att det är för jag äter som en tok på kvällarna, har inget stopp! Så nu sitter jag här med ångest över brieosten och chipsen jag ätit :( suck
Jätte bra att man får ta ut en månad samtidigt tycker jag! Jag kommer vara hemma hela tiden men pappan har ju ändå 60 dagar reserverade så då kan man i allafall ta lite samtidigt. Resten får han ta när jag tar ut min semester..
Ligger i soffan och pustar ut efter första dagen på inskolning, gick fint men han somnade som en stock nu hemma!
Har lite sd också som jag försöker vila bort, jobbigt..