Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Juni-barn

14 dagar kvar tills igångsättning idag :) har riktigt ont i magen just nu. Jätteskumt, magen är hård fast de är ingen sammandragning. Känns som att liten försöker att trycks sig ut lite ovanför naveln, nån mer som känt så?
    Var hos bm innan: V36+4
    Hjärtljud- 148
    Sf-34
    Huvud: ytterst ruckbart

Vem är det som gömmer sig där inne?

• Ensortsmamma

Vetepåsen och min bästis just nu, så skönt att det blivit svalare ute för de va så jobbigt att ha den på magen plus att de va 25 grader i sovrummet. Säger som er andra, kan de inte sätta igång på riktigt ist för att ha alla dessa förvärkar!

• Ensortsmamma

Åh oroliga jag här.. Har känt väldigt lite/ibland inga alls rörelser nu under natten och förmiddagen. Blir så nojjig med tanke på vad man har i bagaget . Ringde Mvc men deras telefontid va slut 10 tänkte man kunde få komma dit och lyssna på hjärtljuden. Känns så "onödigt" att åka ändå till fl.
    Har haft väldig huvudvärk på höger sida med. Va hos bm igår med blodtrycket va då bra. Vet inte man är nog bara nojjig.
    Hade jag vart själv hade jag nog åkt in men nu är jag barnvakt åt en tre månaders liten bebis..

• Ensortsmamma

Jag har testat allt, den pötter lite nån gång ibland annars är de superlugnt. Vet att den hade en sån här period för ett tag sen med, men då svara den när jag buffa på den. Åh vad nojjig man är, de är ju inget liksom. Man känner sig så löjlig varje gång man kommer dit så är de inget liksom :/

• Ensortsmamma

Godmorgon alla fina gravida!
    Idag ska vi på både dop och bröllop, först dop kl 11 sen vidare till nästa ställe till kl 14. Kul att vädret är bättre idag då jag endast har en klänning att ha på mig. Hoppas på inga hotmonanfall här nu och att jag kan få känna mig lite fin :/

• Ensortsmamma

RQ: jag har bara erfarenhet av igångsättning. Så jag vet inget "bättre" men de som ja vet är att de kan bli lite mer långdraget. Förra gången fick jag gel sen ballong vilket var hemskt död gelén gör att du får så täta värkar. Nu ska de sätta ballongen direkt och sen ge dropp. Då får kroppen jobba på mer själv i sin takt. De är min erfarenhet iaf, de är klart att en "normal" förlossning är de allra bästa. Men ibland är ju situationen som den är.. Vet inte om jag hjälpt dig med något :/

• Ensortsmamma

10 dagar kvar till igångsättning :) och imorgon börjar operation vräkning hos bm på Mvc.
    Idag ska jag till frissan och göra mig fin :)

• Ensortsmamma

Provade på lite sex igår ( är man desperat nu eller?) och SHIT vilken mensverk i ryggen jag har idag, vet inte hur jag ska sitta just nu. Sitter hos frissan och väntar på att håret ska torka klart..

• Ensortsmamma

Om färdknäpp fungerar eller inte, men slemproppen lossnade nyss och jag har som sagt haft jätte molvärk i ryggen som strålat ner i höfterna hela dagen :)

Svar på tråden Juni-barn