• Dancia

Juni-barn

Känner att det blev en del spam för mig med men jag är lite opraktisk av mig och svarar inlägg efter inlägg ;).

Min förlossningslista:

Sonen: 16 h från första värk, Krystade i 13 min. 2755 gr 47 cm. V.38+2
    Dottern: 8 h från första värk, Krystade 20 min. 3480 gr 50 cm. V.39+1

• Dancia

Så roligt att läsa om allas förlossningar :).

Idag har jag gått 12 fulla veckor! Som man längtat efter denna dagen :). Visserligen försvann min oro ganska mycket redan för 2 veckor sen när jag fick höra hjärtljuden för första gången. Passade på att lyssna idag igen och jisses vad den lever loppan där inne. Fick in ett starkt hjärtljud en bit nedanför naveln först på vänster sida, sen hoppade den över till höger sida och man ´kunde höra kullerbyttorna och sparkarna, och även en rejäl spark rakt mot dopplern så jag nästan fick ont i öronen :). Sonen fick också lyssna och blev verkligen imponerad :).

Nu ska jag verkligen njuta av graviditeten och inte längre tänka "om bebisen stannar i magen så kommer jag bli tre barns mamma i juni", utan nu känner jag att jag kan tänka att det blir ett till barn i Juni :). Ska bli så roligt att börja planera plats m.m. här hemma :).

• Dancia

Polarlantis: Jag har också magkatarr. Brännande, tryckande känsla i magen. Känns till och med jobbigt att stå upp för det känns som att magen vänder sig. Massor med halsbränna på grund av magkatarren också.

LillaGrynet: Det behöver inte vara något konstigt men självklart ska du åka in och få kolla hur den lille mår där inne. Håller tummarna för att allt är bra <3

• Dancia

Är det några som är säkra på att ni kännt fosterrörelser?
    Jag började känna rörelser i v.15 med första barnet, i v.14 med andra och nu i början av v.13 med tredje barnet, tidigare och tidigare var gång :). Var inte riktigt säker på vad jag kände i början men när det sprattlade till flera gånger när jag böjde mig framåt igår i soffan så var jag väldigt säker :).

• Dancia

LillaGrynet: Vad bra att ni åkte in och vad härligt att allt såg bra ut :).

jjohansson: Jag är också lite öm och känner en del molvärk emellanåt. Men du verkar vara lite extra öm så jag tycker nästan du borde ringa och se om de kan kolla infektion och möjligtvis VUL.

• Dancia

Samma här, måste alltid ha ett glas vatten i närheten, även på natten :)

• Dancia
    queen skrev 2011-12-14 16:03:31 följande:
    mammaemma: Jag väntar också 3:an och har inte känt någonting ännu. Jag är i V.15, så jag väntar också:).

Jag har fått problem med foglossning, kände av det redan på inskrivningen i V.11 och nu undrar jag om det är någon här som är sjukskriven redan för foglossning?
    Jag funderar på att gå till läkaren men ska avvakta till efter jul. Jag hade väl tänkt en halvtids sjukskrivning men jag vet ju hårda de är, men vad ska man göra annars?!?
    Allt beror ju på hur illa det är. Men en halvtissjukskrivning gör ju att du kanske kan jobba lite längre än om du måste jobba heltid nu och slita ut fogarna för tidigt. För att en sjukskrivning ska gå igenom vill de ofta att ´man ska ha provat diverse åtgärder innan en sjukskrivning som t.ex. sjukgymnastik, värme behandling, tens, värktabletter o.s.v.
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:04:15 följande:
    Hur fan känns den? Jag kan verkligen inte känna nån skillnad....
    Livmodern känns som en liten ballong en bit nedanför naveln, den känns tydligast på morgonen när du ligger på rygg i sängen och kissblåsan är full för då trycks livmodern upp lite extra :).
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:16:05 följande:
    Det enda jag känner är på morgonen när jag vaknar och ligger på rygg är att det är stenhårt en liten bit under naveln... När jag då drar in magen går allt in förutom den biten... Är det livmodern?
    Ja precis, där det är hårt på morgonen det är livmodern :)
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:21:59 följande:
    Sweeet! Du gjorde precis min kväll..
    Vad kul :)
    Det är riktigt roligt att känna livmodern så man vet precis var bebisen ligger om man vill "klappa" lite :). Sen känner man tydligt när den växer och växer :)
Svar på tråden Juni-barn