• Dancia

Juni-barn

Polarlantis: Usch det kan inted vara roligt att behöva tänka på sånt när man bara vill fokusera på bebis. Men det bästa är nog att försöka dra ner på nånga månadskonstnader som tv, tele, mobil, elförbrukning m.m. ni kanske kan sänka räntan på skulderna och göra upp en.betalningsplan om det inte funkar att ta ett lån på banken. Kanske kan ni få ta ett lån om ni har en borgensman?

• Dancia
    Nangijala skrev 2011-12-20 15:55:59 följande:
    Ja!! Vi flyttar till större lägenhet med högre hyra, jag hade sen innan bara några kr över lägsta på min SGI, Jag har fått ett vikariat nu men hinner inte jobba 6 månader, men när jag sökte jobbet hade jag ju som avsikt att göra det.. men tror att det måste vara från när man skriver på papper för att få höjd SGI?? Men jag får lösa det på nått sätt.. ljuga i värsta fall..
    Hur länge är vikariatet beräknat att fortsätta? Så länge vikariatet är beräknat att pågå i minst 260 eller 280 dagar (kommer inte ihåg vilket) så har du rätt till SGI efter den lönen oavsett hur länge du jobar :). När jag väntade första barnet fick jag ett mammavik på 14 månader och hann bara jobba i 3 månader innan jag blev sjukskriven och jag fick SGI baserad på den lönen :).
  • Dancia
    Nangijala skrev 2011-12-20 16:18:57 följande:
    Jag menar mer att jag kan säga att jag inte trodde jag var så långt gången utan att jag trodde jag skulle hinna jobba i 6 månader, nu hinner jag jobba i drygt 5 månader, så om jag hade varit 2-3 veckor kortare gången hade det inte varit några problem..
    De räknar efter BF-datumet som man får på RUL. Så tyvärr hjälper det nog inte med tidigare beräkningar :(
  • Dancia

Jag har heller aldrig fått en fråga om våld. Tycker att de borde införa det överallt för det är bra att de frågar.

Lycka4: vilken härlig julklapp :). Jag har hjärtljuden med min angelsound sen 10+0. Är ett tag sen jag lyssnade så jag tänkte lyssna sen och då kan jag berätta var jag hittade hjärtljudet :). Innan har jag hittat det precis ovanför blygdbenet, väldigt långt ner mao. Det mysiga med as är också att man kan höra bebisen sparka och tumla runt där inne :). Sist fick min lilla hoppsan in en rejäl spark rakt mot dopplern :).

• Dancia

Nangijala: Nu hänger jag med :). Jag hoppas och håller tummarna för att allt löser sig till det bästa med SGIn :).

Å vad härligt, det är så mysigt :). Jag längtar till man känner riktigt tydliga buffar.

• Dancia

jjohansson: Å jag håller tummarna för att allt är bra och att det snart slutar göra ont <3

• Dancia
    Aikotakara skrev 2011-12-22 19:51:57 följande:
    Jag köpte ett par leggings/tights som är perfekta nu när det är kallt ute. Köpte på åhléns och dom har som lite fleece på insidan. SUPERSKÖNA! Kunde dra upp dom ovanför magen och dom är inte alls tighta eller obehagliga. En lång tröja på det så är det super!
    Tack så mycket för tipset :). Leggings som man kan dra upp över magen är precis vad jag vill ha :). Tack till er andra som också tipsat om andra ställen och länkat, ska in och internetshoppa lite imorgon :)
  • Dancia
    JennieJ skrev 2011-12-22 22:27:55 följande:
    Tack så grymt mycket alla @-}-- ni är verkligen små änglar. Nu sitter jag å väntar på att mannen hittar en taxi hem. Bebisen mår bra och växer fint, dok så har jag en blödande infektion runt livmodern som ligger och trycker. Fick mediciner och ska äta alvedon för värken ska även vila dagligen fram till söndag då jag ska tillbaka för ett nytt ultraljud och se om infektionen gått ner. Denna infektion har framkallat dessa förvärkar. Nu ska jag hem och vila och se till att ta de lugnt under julen. Å tack än en gång tjejer.

Å vad jag tänkt på dig och hållt tummarna! Var tvungen att gå in och läsa nu när jag vaknade och det är så skönt att få läsa goda nyheter :). Inte att du fått en infektion men att din lilla bebis mår bra :). Säger som de andra: låt din familj passa upp på dig nu under jul och vila ordentligt :).
  • Dancia

Å jag måste bara dela med mig av min glädje! :). Hittills har jag mest bara känt sprattel från min lilla bebis som dessutom varit ganska lätt att förväxla med bubbel i magen ibland. Men nu precis så kände jag 4 upprepade sparkar från små fötter på vänster sida, helt underbart :). Det känns så otroligt konstigt och speciellt denna gången när barnet var så oplanerat. Nu fattar man verkligen att man har ett nytt litet liv där inne som växer och frodas, börjar bli så nyfiken på vad det är för nån :).

• Dancia

Funderar en del på amningen nu när det spänner i brösten. Jag gjorde en.bröstförminskning och tog bort drygt hälften av brösten och allt har läkt fint. Har bättre känsel i bröstvårtorna än jag trodde att jag skulle ha efter så jag hoppas verkligen att jag kommer kunna amma. Men är lite orolig för att det inte ska komma någon mjölk alls.

Någon av er som opererats och kunnat amma efter, eller känner någon annan som gjort det? Frågan är ju om det kommer någon mjölk, resten beror ju på rätt sugtag m.m för att få det att funka. Tacksam för svar då jag tänker en hel del på detta :).

Svar på tråden Juni-barn