• PIO

Juni-barn

Alltså livmodern blir sne o hård, som att den "dras" åt en sida

• PIO

Busbus- stå på dej! Tycker att du gör helt rätt!!

Imorgon är det dags för läkarbesök. Får ja se om ja blir sjukskriven längre lr om ja kan börja leva lite som vanligt igen, dock tror ja på förlägning av sjukskrivningen då hon som gjorde RUL såg att moderkakan fortfarande låg över tappen. Men ska bli skönt att få träffa läkare. Har varit lite orolig den sista tiden pga sd o brunaktiga flyt.

• PIO

Stjärnfrukt- min moderkaka låg ju över tappen då när ja började blöda i v 13. Va för 6 veckor sen. Va inne idag på undersökning då hade den flyttats upp en liten bit så nu låg den ca 1 cm brevid ist. :)

• PIO

Igår va ju vi på läkarbesök uppe på spec mvc. Allt såg bra ut. Livmodertappen va helt stäng vilket känns väldigt skönt. har varit så orolig pga alla sammandragningar. Vi diskuterade hur vi ska gå till väga den här grav. Läkarna funderade på om de ska sätta cerclage lr inte. Ska på läkarbesök igen på måndag sen får vi se vad de kommer fram till. Jag kommer iaf få gå på kontroll en gång i veckan resten utav graviditeten för att ha koll på tappen. Känns både skönt o lite jobbigt. Helt plötsligt kom det upp känslor från förra graviditeten när man blev så rädd. Men skönt att läkarna vill ha sån koll på mej. Får hoppas att den här lilla bebisen stannar mycket mycket längre i magen än till v 24.

• PIO

Vi har några förslag till våran kommande tös: Freja, Tuva, Noomi och Noelle om det skulle råka bli en pojk så har vi: Charlie och Melwin. Storebror heter Oliwer
    Men det känns som att man ändrar sej hela tiden..hihi..får väl se den dagen hon tittar ut vad det är för en liten goding

• PIO

Usch vilken natt!! Fick åka in till förlossningen inatt. Hade sammandragningar var tionde min, molvärk o värk i ryggen. Nu är ja inlagd o får bricanyl sprutor för att stoppa förlossningen. Får vi se om det lyckas. Ååå gud ja är så rädd!!!!

• PIO

Tack vad ni är snälla! Just nu har det varit väldigt lugnt i magen. Kommer få stanna här till tidigast måndag. Men har lugnat ner mej lite nu när de är lugnt i magen. Får hoppas att det går åt rätt håll. Bebisen mår bra iaf de är min livmoder som krånglar me sammandragningar o tappen hade gått från 4 cm till 2. Ja vi får hålla alla tummar o hoppas på att våran lilla tös får stanna kvar många veckor.

• PIO

Hej på er. Tänkte uppdatera lite om nin situation :)
    När ja kom in till förlossningen natten till lördagen va min livmodertapp 2 cm och läkaren kunde se ett tryck emot den. Idag på undersökningen så va livmodertappen minst 3 cm o trycket borta. Känns ju jätte bra :) då går de ju åt rätt håll just nu iaf. Ska fortsätta med bricanyl sprutorna och imorgon ska de göra en ny bedömning. Just nu känns det väldigt skönt iaf :) kram på er alla. Är i v 18+4 idag

• PIO

Hej tjejer!
    Nu är jag hemma igen. Ska äta bricanyl tabletter för sd så de inte kommer så ofta. Allt är lugnt nu o bebisen mår bra. Ska in på kontroll om en vecka igen. Läkarna bestämde att inte sätta cerclage utan att vi ska vänta. Jag känner mej mycket lugnare nu o de e skönt att vara hemma igen. Nu e de bara att vila o hoppas på att bebisen stannar kvar i magen några månader till :)

• PIO

En liten fråga... Imorgon ska ja till min bm o ja skulle ta med ett morgon urinprov ska vara där kl 13 hur förvarar ja urinet. Fick ett sånt där rör ja ska kissa i o sen då?? Ska ja bara lägga de på toa så länge lr?? Haha skulle hu ha frågat idag innan ja blev utskriven från sjukhuset men glömde bort o kom på de nu.

Svar på tråden Juni-barn