Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Lillsnurr - hmm kanske kan vara värt att testa. Har tens apparat nu och det hjälper när jag har den på mig men så fort jag tar av den är Smärtan tillbaka. Ska också till sjukgymnasten i januari. Hur länge och hur mkt ska man stå ut med innan man själv tycker att man har rätt att vara hemma?!

• MissFörstånd

Dancia - en släkting som förstorat, hon har Inte ammat efteråt men läkaren sa att om man kunde amma innan så ska det Inte vara några problem.

Funderar på sjukskrivning men jag har ingen anställning, jag jobbar på timmar så jag vet inte hur det skulle funka.

• MissFörstånd

Dancia - ja just det, det har du rätt i. Då får vi helt enkelt hålla tummarna för att det ska funka bra.

Jag fick heller aldrig igång amningen. Dottern var tung för tiden och gick lov att äta på en gång, alltså ersättning, och sen blev hon för bekväm och vägrade suga !! Vill verkligen amma, så jag åker inte hem förräns jag vill

Ikväll firade vi kul hemma hos min pappa och plötsligt får min fasters ett telefonsamtal om att hon måste åka till akademiska sjukhuset i Uppsala för de har en njure där som nog passar henne. Snacka om en julklapp om den passar och allt går bra. Hon har gått på dialys och väntat i TIO år. Det är 24 mil till Uppsala så vi hoppas den passar.

• MissFörstånd

Tack alla men tyvärr blev det en resa till och från Uppsala bara för faster. Hoppas på fler chanser snart, njuren passade inte.

Lillalyckan - massa styrkekramar till dig och din familj.

God jul till er alla tjejor!

• MissFörstånd

Dancia - hoppas gör vi men jag tror inte det kommer någon ny snart. Hon har några antikroppar och detta var den första njuren på tio år som ev skulle passa men det gjorde den inte.

Hoppas ni alla haft en trevlig jul. Jag är på vårat fjärde och sista firande just nu. Det är så mysigt men lite jobbigt. Tre småbarn och tre i 5-6 års åldern på ganska liten yta, det blir lite lätt högljutt!

• MissFörstånd

Vi kommer ha 4,5 år mellan barnen och vi får endast kommentarer som: det var väl på tiden!!! Varför får man inte bestämma sånt själv?! Vi försökte i över ett år innan vi blev gravida med dottern och nu var det försök nr 2 men det vet ju inte de som kommenterar. Så det är lika jobbiga kommentarer om man väntar med att skaffa syskon som om man gör det snabbt. Tänk om man bara kunde få ett: grattis, vad roligt!

Är i v18 nu :-O. Shit vad fort det går!!

• MissFörstånd

Zupermia - precis. Man blir chockad över hur folk beter sig. Likadant efter förlossningen så anser sig alla ha rätt att fråga: gick allt bra? Tror de att man vill berätta för ALLA om det gick bra eller om det blev snitt eller om man sprack. Det är inget kanske man berättar om i mataffären, fräckt är vad det är.

• MissFörstånd

Aaev - finns massor man ska tänka på vid foglossning. Googla det :). Men ex när man sovit ska man rulla sig upp på sidan, håll ihop benen när du kliver i och ur bilen. Gå som småbarn i trappor, alltså ett litet steg i taget. Stå rätt, väg inte på höfterna.

Jag hat varit orolig över bebis och tyvärr tror jag FL stressar mig massor, är i 17+2 och inte känt tydliga buffar så jag ringde bm imorse och fick komma å lyssna på hjärtat vid lunch. Det lät jättefint och slog 140 slag/minut. Rul om två veckor

• MissFörstånd
    LillaGrynet skrev 2011-12-29 10:43:28 följande:
    Känns som att jag fått tid för RUL väldigt sent.. BF enligt BM är 10-13juni hon har sagt olika vid båda tillfällena jag varit där.. Har RUL 18 januari o kommer då vara i v. 19+ 0 - 19+3 alltså i v.20

Samma här. Jag kommer vara i 19+2 och det känns sent, men då har man verkligen klarat halva graviditeten så det känns ju skönt. Man får försöka tänka positivt . Ska på rul den 11/1
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • MissFörstånd

Hjälp!

Vad är det för typ av Babyskydd man ska ha nuförtiden? Till dottern hade vi ett acta graco logico s som vi var jättenöjda med, men vad har man nu, 4 år senare?! Någon som har något tips? Vi sålde såklart vårat gamla babyskydd och nu vet jag inte vad man ska ha. Funderade på ett sånt man kan sätta på Emmaljunga vagnen (som vi inte sålt =)) men är de bra? Finns det bas? jisses, vilken jungel!

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
Svar på tråden Juni-barn