• Pepita

Juni-barn

Fy, så tråkigt att läsa att en del av er har påverkad tapp.

Håller tummarna för att era bebisar ska stanna i magen i några veckor till åtminstone.

• Pepita

Ni som varit till ullared och köpt saker till bebisen och till er själva. Vad har ni köpt? och minns ni vad saker och ting kostade?

Svärföräldrarna ska dit och vi ska lägga in en beställning. Men vet inte riktigt vad som kan vara bra att beställa.

Nu börjar det dra ihop sig för oss alla. snart börjar de första bebisarna titta ut :) 

Hur många av er jobbar fortfarande? jag tycker det börjar bli tungt nu. Hur känner ni? När ska ni gå? Och hur gör ni då? sjukskrivning/ föräldradagar/semester?

Jag jobbar på förskola och många av arbetsuppgifterna innebär lyft och sitta på golvet. Inte så enkelt att ta sig upp längre..hehe.        

• Pepita
    MarieG81 skrev 2012-04-15 19:33:49 följande:

Jag jobbar också på förskola med 3-6-åringar. Jag har slutat göra vissa saker, tex knyta skor. Det får mina kollegor göra. Jag försöker att inte sitta på golvet utan vi har små rullstolar istället som jag använder, så mycket bättre och smidigare. Min plan är att jag ska jobba tills en vecka innan men att sista månaden bara jobba 4 dagars vecka. Då kommer jag plocka semesterdagar, vill inte plocka föräldradagarna för dom går ju före semesterdagarna sen när man börjar jobba igen. Sen är det ju en del klämdagar och nationaldagen innan, så jag har räknat att jag har 40 dagar kvar att jobba. Jag vill inte sitta hemma för länge hemma och bara vänta, så länge jag mår bra så vill jag hålla igång. Vi får väl se hur det går :)

Oj,det låter vågat att jobba till en vecka innan. Det kommer nog inte jag våga göra.... Känner precis som du att jag inte vill ta ut föräldradagar innan barnet kommit. Jag jobbar med 1-5 åringar så det blir en del lyft och hjälp med påklädning. Tyvärr har inte vi några bra små stolar som vi kan använda så det brukar sluta med att jag sitter på golvet med ett barn i knät och klär på. Får se hur länge jag orkar jobba.
  • Pepita
    Sweet life skrev 2012-04-15 19:48:46 följande:
    Uch, jag är sååå svullen i underlivet! Det gör ju ONT!!!

Igår påbörjade vi renoveringen av bebisrummet och vagnen åkte ut på den plats där den ska stå när bebis kommit (innan för ytterdörren). Nu känns det som att det är på riktigt. Golvlisterna är borttagna och jag ska måla taket i veckan samt spacka och latexfoga hål i väggarna...

:( låter inge vidare alls.....

Vad skönt att ni börjar med renoveringen iaf. Själv väntar jag på att vi ska flytta. Så just nu är det packa kartonger som gäller. Och så hoppas jag att jag är pigg när vi flyttat så jag orkar fixa lite i barnrummet....  
  • Pepita
    Ginny skrev 2012-04-16 14:02:29 följande:
    Jag var på GeKås för några veckor sedan och köpte bl.a. detta till bebisen. (Ungefär-priser.)
    Badbalja med badstol och termometer (140)
    Nappflaska MAM (kan den ha hetat så?) (50)
    1 Pyjamas (60)
    Två ombyten kläder i stl. 50 + kofta och strumpor (250)
    Tjock filt (80)
    1 set påslakan+örngott, 2 lakan och 1 plastad frotté (160+70)
    Täcken och kuddar till säng och vagn (160)
    Och förstås förbrukningsvaror som tvättlappar och våtservetter, salva och liknande...
    Tack Ginny! Tycker det är så svårt att veta vad man ska beställa utav svärföräldrarna men nu fick jag en hel del tips :)
  • Pepita
    Zvartaliljan skrev 2012-04-16 15:09:55 följande:

Jag var där i helgen och köpte förbrukningsprylar till bebisen som tvättlappar, olja, salvor o.s.v Kuddar och täcken till vagga och vagn. Nappar, snuttefiltar och napphållare. Finns ju massor där, men hade mycket innan. Till mig blev det höga trosor och flera onepiece. Ska snittas o då finns nog inget värre än byxor så onepiece är vad jag kommer bo i veckorna efter snittet!

Vad är det för salvor du köpt? och hur ser snuttefilten ut? Är det en sån med ett djur huvud i mitten?

När var det du skulle snittas? för visst hade du fått datum?

Tack för alla tips på vad som finns :)     
  • Pepita
    lycka 4 skrev 2012-04-16 18:22:43 följande:
    Ho ho tjejer !!

Varit hos bm idag
    Allt såg bra ut å magen växer så att det knakar .
    Skulle få läkarbesök v 32 men eftersom vi ska flytta upp till stockholm i juni så måste jag ringa huddinge i morgon å ev måste jag åka dit upp suck !

Vikt upp 7 kilo ( känns inte alls bra )
    Sf mått 27
    hjärtslag 136
    järn 119 å socker 4,8

Lill fisen låg med huvudet på vänster sida , kändes jätte tydligt.

Ska försöka få till en bild i kväll
    Skönt att allt såg bra ut :) Vilken vecka är du i nu? Ska du flytta till Huddinge?
  • Pepita

Lycka 4:

Ok, förstår att det känns tryggt att komma till ett sjukhus du känner till. Då flyttar vi ungefär när vi är lika långt gångna :) Det blir en rejäl prövning för min del.... Tycker det är otroligt svårt att inte hjälpa till med kartonger och allt annat man ska göra vid en flytt.

• Pepita
    Zvartaliljan skrev 2012-04-18 18:27:33 följande:
    Godkväll. V.31+6 idag och ligger inlagd då vattnet gick inatt avskyr sjukhus...nu är det strikt sängläge som gäller o antibiotika. Snitt om två veckor om inget mer händer.

Åhh, nej.... din stackare! Jag som precis tänkte skriva att du skulle ringa så att du fick din tid för snitt. Å så har vattnet gått nu å du är inlagd Rynkar på näsan Hoppas bebis stannar kvar i två veckor till. Skönt att dom har koll på dig iaf. Sköt om dig!
  • Pepita

Bumma:Känner precis som du. Jag har fått en läkartid till nästa tisdag och hopper verkligen innerligt att läkaren tror på mig och att jag åtminstone får gå ner i tid. 

Tycker det är sååå svårt jag är nämligen en sån som i princip alltid ler oavsett om det gör ont eller inte..... Känns inte som en bra egenskap just nu. Orkar verkligen inte med en heldag på jobbet. Har så ont i ryggen på kvällen och natten att jag verken kan sitta,stå, ligga nå längre stunder för ingen ställning är bekväm. 

Håller tummarna för att vi båda ska bli betrodda när vi träffar läkaren.     

Svar på tråden Juni-barn