Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Nu har jag lagt in två bilder på min enbart tjocka mage i bildtråden... Den ocensurerade sanningen..

• Sweet life

Idag är lite av en ny värld för mig.. Att vakna utan att behöva springa och spy är underbart! Så jag håller på med stora julbaket, saffransbullarna vart monsterstora, ischokladen megagod och nu är det dags för den vita chokladtryffeln med saffran...

• Sweet life

Ikväll ska jag kräva ett svar från gubben här hemma.. Är han in eller out... Jag måste få planera framåt och inte sitta på nålar för vad han ska bestämma sig för...

• Sweet life
    Ice Age skrev 2011-12-14 15:59:27 följande:
    Äntligen fått tid till RUL. Ser framemot det massor. Då får äntligen maken se bebisen också.
    Börjar absolut få mage och kan utan tvekan känna livmodern en  bra bit ovanför bäcken men ser trots ändå mest fet ut i nuläget. Hoppas det blir tydligare snart, vet som inte riktigt hur jag ska klä mig. Längtar tills man känner bebisen och att det även känns utanpå magen.

Nu ska jag njuta av ett par dagars ledighet efter två nätter från hell på jobbet. Usch för magsjuka jag hoppas verkligen inte jag har dragit med det hem. Räcker ju med en redan känslig gravidmage! 
    Hur fan känns den? Jag kan verkligen inte känna nån skillnad....
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-12-14 16:14:23 följande:
    Livmodern känns som en liten ballong en bit nedanför naveln, den känns tydligast på morgonen när du ligger på rygg i sängen och kissblåsan är full för då trycks livmodern upp lite extra :).
    Det enda jag känner är på morgonen när jag vaknar och ligger på rygg är att det är stenhårt en liten bit under naveln... När jag då drar in magen går allt in förutom den biten... Är det livmodern?
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-12-14 16:20:19 följande:
    Ja precis, där det är hårt på morgonen det är livmodern :)
    Sweeet! Du gjorde precis min kväll..
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-12-14 16:25:09 följande:
    Vad kul :)
    Det är riktigt roligt att känna livmodern så man vet precis var bebisen ligger om man vill "klappa" lite :). Sen känner man tydligt när den växer och växer :)
    Ja! Det kan jag verkligen förstå! Nu får vi hoppas att min kväll fortsätter i glädjens tecken, annars kommer jag in och gråter ut senare...
  • Sweet life

Det blev inget samtal igår. Han stora tjej åkte aldrig till stallet som planerat utan vi blev hemma i soffan alla tre...

Han har inte rört mig på flera dagar, och det händer aldrig... Börjar få sån ångest och panikkänsla i bröstet att jag bara vill explodera!!

Men, jag botade den lite genom att klicka hem två bebisplagg i stlk 50-56 från Geggamoja så här på eftermiddagen...

• Sweet life

Insåg precis att jag kommer få fira jul ensam och vart genamst jäkligt deppig... Hela min familj åker till Thailand dan innan julafton och som det låter här hemma ska han åka till sin syster där jag inte är välkommen.. Så det känns som jag vet vart han står i vårt förhållande iaf. Känns trist, men jag gör det här bättre själv.. Men just julen som alltid vart så viktig för mig....

• Sweet life
    Nilee skrev 2011-12-15 16:05:20 följande:
    Varför är du inte välkommen där ? :( Alltså din karl, han borde få en gammeldags uppfostran! Det var inte många veckor sedan han låg med dig, och han är ju vuxen och vet väl vad som komma skall ( förr eller senare ) när man ligger med varandra. Usch jag blir så arg, och tycker så synd om dig att du ska behöva gå igenom något sånt i en sådan fin period i livet. Köp en biljet och följ med dina föräldrar, om du så ska behöva låna av alla du känner, inte ska du sitta själv vännen. Stor kram till dig!
    Hon är bästa vän med exfrun... Mer behövs ju knappast sägas..
    Ja, han har ju två barn och vet ju hur dem blev till och ibland har jag bara lust att dra och i dörren säga "Du kan ju leva här med dina önskade, älskade barn som du inte kan välja bort så åker jag och lever med vårt kommande oönskade, oälskade barn som uppenbarligen är nått du villigt väljer bort..." Men så inser jag hur omoget det är och jag ska inte sjunka till hans nivå!

Ja, nästan så jag funderar på det. Men jag kan inte, har bara uppehåll i skolan mellan 23 dec och 1 jan och sen är det föreläsningar och seminarier igen.. Och en vecka i Thailand är inte resan och kostnaden värd.. Får försöka nästla mig in hos lite vänner istället kanske...
Svar på tråden Juni-barn