Inlägg från: Bumman79
|
-
-
Oj är det dags att föda snart? Vilken vecka är du i? Låter som förvärkar eller något?PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-05 20:53:09 följande:Just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Har så ont i magen! Det är bebisen som roterar eller trycker eller rör sig på något sätt så det gör så förbaskat ont i såväl mage som underliv! Kan inte sitta still, kan inte sitta i fåtöljen längre och att ligga ner gör också ont.
Nu är jag så jävla less på det här, molvärken kan jag väl stå ut med eller ja...men måste ju det, men den här tryckande smärtan neråt och i underlivet gör mig galen!
Jag börjar nästan undra varför jag inte har så mycket sammandragningar osv...går in i v 35 på måndag...har bara förbaskat ont i ljumskar å blygdben osv pga foglossning men värkar å sånt har jag inte känt av alls mkt... -
Å den som vi dregglat över ;) älskar Emmaljungas produkter...men som sagt de kostar lite extra...sophieand skrev 2012-05-05 21:00:29 följande:Vi köpte en emmaljunga first Class med bas. Skulle ha hämtat den idag, men varit liggande så tji fick jag.
-
Det kanske är olika då från person till person...jag tycker att nästan alla verkar ha sammandragningar å förvärkar osv...enda gångerna jag verkligen har känt av något var när jag sprang runt å stressade mycket på post/förbutiken i flera timmar då fick jag ofta en mensvärksliknande känsla långt ner på magen men sen jag slutade där så har det varit mer lugnt...gizmolarson skrev 2012-05-05 21:24:24 följande:Bumman79- jag har aldrig haft speciella sammandragningar i mina grav..
-
Om inte nu så kanske du får om 1-2 veckor låter ju som att du inte behöver oroa dig för att gå över tiden iaf :P.PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-05 22:24:41 följande:För en stund sen hade jag, vad jag tror så här i efterhand, var en rejäl värk! Det gjorde så brutalt ont i mage och rygg och lår och det tryckte neråt och ilade i underlivet. Och så efter ett tag släppte det sakta men säkert och just nu känns det rätt skönt förutom det konstanta molandet som jag har. Ska bli intressant att se om jag får fler såna "värkar", måste ha varit en värk alltså....för det gjorde så ont och jag tänkte att det här är nog början. Ah, vi får vänta och se, blir spännande att se hur natten blir.
-
Du är ju INTE tjock alls...du såg ju jättefin ut i den klänningen :).RocketQueen skrev 2012-05-05 23:16:26 följande:Många utav er här var så himla bra på att peppa bort min tjockångest jag hade inför dagens fest. Jag hittade en klänning och lyckades till och med känna mig rätt snygg tillslut. Till och med högklackat fick jag på mig! Finns en bild på badbollsklänningen i min blogg om nån skulle vara nyfiken, det går ju inte att ladda upp bilder från mobilen...
theawesomelifeofanordinaryrocksthar.blogspot.... -
Visst känner man sig lite tråkig när man inte orkar vara med på roliga saker så länge? Man vill orka men gör det ju inte...men nu är det ju bara några veckor kvar av graviditeten sen har man en liten bebis å ta hand om å det är nog roligare än allt annat hoppas jag :).RocketQueen skrev 2012-05-06 11:01:31 följande:Vad snälla ni är allihop
Det blev en riktigt lyckad dag/kväll till slut och jag hade jätteroligt. Tyvärr är man ju inte direkt någon partyprinsessa längre så jag kastade in handduken innan efterrätten och åkte hem
Idag blir det återhämtning hela dagen!
Och idag är det exakt en månad kvar till bf! -
Var det fullmåne inatt? Jag vaknade vid 4 och kunde knappt somna om....hade skitsvårt med det och fattade inte varför...brukar somna om lätt efter man varit på toa osv...så det kanske var därför då...
-
Jag hade oxå småhuvudvärk inatt så imorse när jag gick upp tog jag en alvedon för jag sov riktigt dåligt...skumt att väder å månen mm kan påverka en så :PRocketQueen skrev 2012-05-06 15:45:21 följande:Jo det var ju till och med superfullmåne som de så fint kallade det. Själv fick jag rejäl huvudvärk som vanligt när det är fullmåne... Satt på middagen och undrade varför jag hade så ont i huvudet, tills jag kom ut och fick syn på månen...
-
Å fy vilken panikkänsla! Tur att det inte hände en olycka :).fyrklöver81 skrev 2012-05-06 22:01:14 följande:För att bjuda på sig själv- jag var sååååå nära på att bajsa på mig idag, jag och min man och dotter var ute med hunden, han tråkade mig rejält när jag försökte gå snabba steg med foglossning och panik mot huset , hahaha, men det gick vägen, inga pinsamheter framför grannarna.
Samma sak hände förra graviditeten under en promenad usch vad ska man genomgå , ser det som ett roligt inslag i vardagen och hoppas det inte händer igen.
Måste ju vara lillen som trycker på eller ngt!????