Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

LillSnurr82 skrev 2012-04-12 21:16:52 följande:
    Samma bf som mig med :) Fast enligt oraklet så säger hon att jag ska föda mitt andra barn på våren en blåsig natt , hon ser siffran 4(april) så då föder jag väl vilken dag som då?? Haha! Aldrig frågat nåt orakel förr, så får se om hon har rätt... Kunde ju inte låta bli när jag hitta tråden här på familjeliv och det var/är gratis :)
    Vad är det för orakel? :)

Idag var jag på föräldrautbildning det var ju intressant..mycket snack om förlossningen...vi fick även se på en förlossningsfilm å efter den var hela gruppen rätt tysta å lite chockade :P
  • Bumman79

Jag var tvungen att beställa amningsbh:ar på Bonprix då jag har stora bröst...får alltid köpa bh:ar från generous avdelningen på Lindex tex i vanliga fall å då räcker 95C el 95D men nu när brösten blir ÄNNU större så beställde jag ett 2 pack amnings bh:ar i strlk 100 F å de storlekarna har ju inte HM  tex..jag har inte hittat ngn i min storlek i ngn affär....:(

• Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-04-15 14:44:58 följande:
    Uscha, snart kommer de massa tjejer hit, det ska planeras för möhippa. Jag mår bara kasst, imorgon kl 09 ska ja va på sjukhuset och få en bedömning om inläggning. Mår så psykiskt dåligt just nu, vill bara att alla datum ska passera så att vi kan få bli en normal familj igen. Får inte sova, ångestattackerna är täta maten får inte stanna i magen och jag har gått ner två kilo :(
    Vill inte gnälla och är inte en sån person som gör det, men just nu är de mycket!
    Ush stackars dig...det är inte konstigt att du mår dåligt ju med allt du har gått igenom...men snart har du förhoppningsvis en frisk liten bebis i din famn som gör att du mår bättre....du kommer ju aldrig glömma din första men kanske kan du gå vidare iaf och känna lycka igen.

Det är inte alls kul att må riktigt dåligt jag har oxå gjort det flera ggr i mitt liv pga uppväxtproblem osv och ibland känns det verkligen riktigt motigt och illa. Men som tur är går det ju oftast över efter ett tag....

Hoppas att du mår bättre snart iaf! Kram
  • Bumman79
    Pepita skrev 2012-04-15 19:07:52 följande:
    Ni som varit till ullared och köpt saker till bebisen och till er själva. Vad har ni köpt? och minns ni vad saker och ting kostade?

Svärföräldrarna ska dit och vi ska lägga in en beställning. Men vet inte riktigt vad som kan vara bra att beställa.

Nu börjar det dra ihop sig för oss alla. snart börjar de första bebisarna titta ut :) 

Hur många av er jobbar fortfarande? jag tycker det börjar bli tungt nu. Hur känner ni? När ska ni gå? Och hur gör ni då? sjukskrivning/ föräldradagar/semester?

Jag jobbar på förskola och många av arbetsuppgifterna innebär lyft och sitta på golvet. Inte så enkelt att ta sig upp längre..hehe.        
    Jag jobbar fortfarande (går in i v 32 imorrn) men känner att det är stressigt slitigt å tungt nu. Fick bara igenom 25% gravidpenning så jag måste jobba 75%. Tror att jag har åkt på foglossning för jag har ont på flera ställen av kroppen.
    Funderar på om jag ska kämpa på eller gå å snacka med en läkare för att se varför jag har så ont eller det kanske är normalt att ha det så...
  • Bumman79
    Nu börjar det göra ont överallt i kroppen känns det som speciellt ryggen värker när jag jobbar och så har jag med stor sannolikhet foglossning men vet inte hur kraftig. Är i v 32.

Jag hade tänkt att försöka jobba tills den sista maj men nu känner jag att jag inte pallar så jag ringde och bokade tid hos en läkare via Barnmorskemottagningen och ska dit om en vecka....men nu börjar jag få lite ångest över vad jag ska säga och känner ibland att jag kanske inte är så dålig ändå....?? Jag ska alltid tvivla...
     Men så ska jag resa mig ur soffan eller sängen och så skär det och bränner det i benen...varje steg gör ont mellan låren. Och det bränner ofta i ljumskarna och på blygdbenet och på rumpan någonstans...och hugger gör det oxå ibland...man kan ju inte ens klä på sig längre utan att det gör ont.

Jag tycker ibland att det är svårt att stå på mig och berätta om alla krämpor man har osv å göra mig till "ett offer" istället tar man på sig ett leende och säger att allt är bra. Men nu känner jag att jag inte pallar mer nu skulle det vara skönt att vila upp sig lite. Det tar hårt på krafterna och kroppen att arbeta man orkar ju inget annat sen kommer man hem å har ont hela kvällarna.

Är det kraftig foglossning jag har tror ni? Vad ska jag fokusera på när jag pratar med läkaren någon som har tips?
  • Bumman79
    Baby1112 skrev 2012-04-18 02:26:51 följande:
    Bumman: låter som foglossning. Min är ganska koncentrerad just i blygdbenet, varje gång man vänder sig på natten eller ska ur en bil känns det som att man går sönder typ.
    Var hos sjukgymnast och fick bälte. Hjälper lite då jag inte kan ta så stora steg när jag går tex...

Är precis som du, har svårt att sitta och tala om hur dålig jag är. Så dagen innan jag skulle till sjukgymnasten gick jag massor så jag visste att jag skulle ha ont när jag kom dit. :) Så man verkligen känner att man måste ta tag i det.
    Sen gjorde han massa övningar som spände och klämde satan, och konstaterade foglossning...

Hoppas det går bra hos läkaren! Lycka till!
    Ja jag tänkte oxå så att jag kanske borde röra på mig mycket dagarna innan bara för att verkligen känna att jag inte "fuskar" eller att man inte har ont just DÅ. För efter hårda arbetsdagar har man ju ont men dagen jag ska dit så är jag ledig...

Ja då kommer jag säkert oxå att bli undersökt...oj gjorde det väldigt ont när de klämde sådär?

Tack för att du svarade :).
  • Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-04-18 06:59:05 följande:
    Stå på dig och tala om för läkaren precis som det är , han kommer ju att känna på dig och du kommer att tycka det gör ont och det är det han vill se . Om du har kraftig foglossning är ju svårt att bedömma då även smärtgränsen är olika hos olika människor. Jag har haft kraftig foglossning med två av mina barn och den fpölrrra va gräslig men jag hade min foglossning koncentrerad fram.

Det kommer å gå bra hos läkaren och jag tycker absolut att du ska passa på att vila .
    Ja det är bra att de gör en såndär undersökning då så att de ser att man har ont....

Ja man vill ju inte känna att sista tiden är en pina med jobb stress å smärta...så det skulle vara skönt att ta det lugnt nu...
  • Bumman79
    fyrklöver81 skrev 2012-04-18 11:44:14 följande:
    Min läkare klämde lite på mig bak på fogarna bad mig lyfta och vrida ut benen, inget av detta gjorde ont, då jag har ont i fogen framtill och dessutom åkt bil till läkaren en morgontid och inte ansträngt mig alls. 
    Hon såg skeptisk ut när hon sjukskrev mig 40% , kände att hon inte trodde på mig. Nu gör det så ont att jag knappt orkar jobba mellan 7-11 trots enklare arbetsuppgifter.
    Men 1/5 går jag på graviditetspenning så jag slipper gå till läkaren igen.

Ush det är precis det jag är rädd för att det JUST DEN dagen ska vara lite bättre och att man inte kan stå på sig och att läkaren ska tycka att man överdriver....men man kan ju bara gå dit och försöka berätta...men det kanske är bra att gå mycket innan man ska dit då.
  • Bumman79
    fyrklöver81 skrev 2012-04-18 15:22:09 följande:
    Dagen innan läkarsamtalet var jag hos sjukgymnast och gick dit i "rask" takt så jag skulle ha ont när hon gjorde bedömningen, men ingen bedömning där inte utan bara info om bälte och träning.
    När jag skulle till läkaren trodde jag hjag hade det på det torra och åkte därför bil dit, nu i efterskott ångrar jag att jag inte gått dit så jag hade ont.

Tycker det är oerhört svårt att vara i fokus och berätta om hur ont just jag har.
    Jag brukar alltid le och vara glad oavsett smärta så jag ser piggare ut än jag är.
    Så var det när jag födde dottern med, jag var för glad för att vara på förlossningen de trodde de skulle få skicka hem mig, men jag var ju öppen och fick stanna kvar...
    Låter precis som mig då...det kanske är vanligt det där att vi tjejer inte vill vara till besvär...
Svar på tråden Juni-barn