Juni-barn
PIO: Tråkigt att höra att även du är inlagd... Ta hand om dig nu! Håller tummarna för att även din bebis ska stanna kvar några veckor till.
PIO: Tråkigt att höra att även du är inlagd... Ta hand om dig nu! Håller tummarna för att även din bebis ska stanna kvar några veckor till.
En fråga.... om läkaren vill sjukskriva mig på tex 50% nästa tisdag. Kan försäkringskassan neka mig det? Och hur blir det då med betalning. Jag menar då får jag ju bara 50% från arbetsgivaren och inget mer. I sånt fall har jag jobbat å får ut mindre än om jag skulle sjukskriva mig själv 7 dagar på heltid. Hoppas ni förstår min fråga blev lite krångligt att försklara.
Styrkekramar till er som är inlagda.
Själv har jag varit på föräldrautbildning idag... och är helt slut. Så mkt info men det var en bra dag. Många frågor som blivit besvarade iaf.
Förlossningsfilmen hade jag dock klarat mig utan
PIO: Stort grattis! Skönt att höra att ni mår bra :)
Vad flitiga ni alla varit på att skriva :) Själv har jag haft så sjukt mkt att göra i helgen då vi flyttar på fredag. Å som för många andra här är sömn en bristvara. Och ont har man oxå men men det är sånt som hör till antar jag.
Idag blir det rutin kontroll hos BM och imorgon ska jag till läkaren. Hoppas innerligt att jag får gå ner i tid.
Baby1112: glömde säga grattis till ältenskapet :)
Zvartaliljan: Tänker på dig! Du kommer klara det här! Förstår att det känns himla tungt just nu :( styrke kramar till dig!
När det gäller namn till kommande krabat så har vi inte bestämt oss. Men vi funderar på Emilio om det blir en pojke och flicknamn har vi ett gäng... Några vi fundrar på är: Melissa, Cassandra, Melody, Ebba... Och ett gäng till ;)
Även jag har varit iväg till barnmorskan.
Vecka 34+0
blodtryck 116/70
Hjärtljud 146-148
Sf-mått 33
Bebis ligger med huvudet neråt och är
fixerat. Var den sist med men skönt att höra att den är det nu med :)
Gammelmamma: fy, så ledsamt att du inte hann till din pappa :( kram
Elvis mamma: Skönt att inte tappen var påverkad....
Många här som har fått problem med mkt sammandragningar :(
Idag ska jag till läkaren... Får se hur det går. Hoppas verkligen att jag blir sjukskriven iaf 50% Har för ont för att jobba 8h... Så håll tummarna nu!
JennieJ: usch, vad läskigt! Tur att de är så skyddade i magen.
Bumman: Har du varit till läkaren? Och hur gick det?
Jag blev sjukskriven 50% känns sååå skönt och lite overkligt.
Jag bor oxå i stockholm (Huddinge) :)
När det gäller föräldradagar så har jag tänkt ta ut 4 dagar/v. Eller måste jag ta ut fler i början för att få behålla sgi?
Tack för alla svar om hur många dagar man måste ta ut för att behålla SGI.
Zvartaliljan: stort grattis till Emilio :) vi har faktiskt oxå Emilio som namn och Melissa om det blir en flicka. Jättetråkigt att höra att det inte gått så bra med dig :( hoppas du blir bättre snart. Massa kramar till dig!
När det gäller bristningar så har jag än så länge klarat mig men har ju drygt 5 veckor kvar så vi får se.
Tessi: jag tycker BOOB har bra amningslinnen. Jag har köpt sånna och tycker de är bra. Har använt de även nu innan bebisen kommit :)
Packa väskan ska jag oxå göra senast imorgon. Flyttar på fredag och då är det lika bra att ha en väska packad. Man vet aldrig.
Hej tjejer! Har inte varit in här på ett tag nu. Vi har ju flyttat till hus å haft massor att göra och inatt kl 2 gick mitt vatten och 9.39 kom det ut en liten Melissa :) vi mår alla bra men är helt slut!
Kämpa på nu tjejer snart är det er tur!
Kram