Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

LillaGrynet skrev 2011-12-12 12:50:26 följande:
    Hej tjejer! PANIK! Nu när jag gick på toa så kom det blod o jag har haft lite molande värk i nedre delen av magen några dgr..
    Har trott att det är växtvärk.. Men nu vet jag inte.. Blödningen var inte jätte stor men lite klumpar( ursäkta äckelvarning).. Nån som haft nått liknande? Jag är i v.15(14+3)...
    Ja åk in. Blod med klumpar är aldrig bra. Kan vara ingenting kan vara MF. Har du gjort något VUL tidigare???? Om inte så kan det ju i värsta fall ha avstannat tidigt och kommer ut nu. Vill absolut inte skrämmas men blir galen på dom som säger det e normalt  och "oroa dig inte". Bättre att veta. TA HAND OM DIG OCH JAG HÅLLER ALLA TUMMAR JAG HAR!!!!!
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611
    Dancia skrev 2011-12-12 13:15:53 följande:

Är det några som är säkra på att ni kännt fosterrörelser?
    Jag började känna rörelser i v.15 med första barnet, i v.14 med andra och nu i början av v.13 med tredje barnet, tidigare och tidigare var gång :). Var inte riktigt säker på vad jag kände i början men när det sprattlade till flera gånger när jag böjde mig framåt igår i soffan så var jag väldigt säker :).

Jag tror jag kännt men e inte säker. Ett par gånger på kvällen om jag legat på sidan i soffan har det kännts som sprattel, men det kan lika gärna varit tarmar eller typ som nervryckningar, Min moderkaka sitter lågt det e det enda jag vet. Hoppas på att den kommer hamna i bakvägg så man kan se och känna tidigt. 
  • IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2011-12-12 13:39:48 följande:
    förra gången var jag sjukskriven från v.19 då jag knäckte svanskotan. Nu ska jag in o undersöka om jag lyckats med nyckelbenet o axlarna denna gången....jag är överrörlig och kan lyckas med det mesta tyvärr...särskilt när gravidhormonerna gör sitt o luckrar upp lederna ännu mer :-/
    Men denna gången studerar jag så en sjukskrivning skulle ju inte direkt hjälpa mig...måste plugga ju...vill bli färdig med detta innan bebis kommer.
    Sjukskrivning pga tappen blev jag i v.22 med sonen. Får väl se hur länge det dröjer denna gången...men mina blödningar håller i sig fortfarande...men de tycker bara jag är nojig. Jag tycker jag har anledning till o vara nojig!!!!!!!!!!!
    Åh jag hade också varit nojjig om jag blödde. Blir jätte rädd så fort det rinner till med nån litenn flytning eller så efter sex. Om jag blödde skulle jag nog gå å få magsår.
    Har en himla växtvärk den här veckan. Man kan nästan se varje morgon att det hänt något med magen Förvånad
  • IdaElinLivia040611
    OHs mamma skrev 2011-12-12 15:06:44 följande:
    Vadå? Är det farligt att ha mycket flytningar?? Ursäkta äcklet, men jag blir blöt i trosorna varje dag av flytningar...*orolig*
    Dancia skrev 2011-12-12 13:15:53 följande:

Är det några som är säkra på att ni kännt fosterrörelser?
    Jag började känna rörelser i v.15 med första barnet, i v.14 med andra och nu i början av v.13 med tredje barnet, tidigare och tidigare var gång :). Var inte riktigt säker på vad jag kände i början men när det sprattlade till flera gånger när jag böjde mig framåt igår i soffan så var jag väldigt säker :).

Jag är 90% säker på att jag kände ett rejält sprattel/pet i magen igår kväll när jag låg på rygg och skulle försöka sova.
    Nej gud nej det e inte farligt om det e vanliga vita som inte luktar. Men min förlossning startade med en massa flytningar förragången som hade en massa blodstrimmor och så i v 22+5 födde i 25+0 och har en pigg frisk söt tjej nu. Därför jag kopplar ihop flytningar med nått dåligt. Så va inte orolig
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2011-12-12 16:26:14 följande:
    En fråga till er alla? Är de många av er som har växtvärk och är öma i nedredelen av magen? Ätit pencillen för urininfektionen men den molandevärken är kvar vilket inte är onormalt i vecka 15 enligt BM. Men är de fler än jag som känner de? Trodde de var mer sådant i början av dom 12 veckorna?
    är i v 14 och har grym växtvärk den här veckan. Går som att jag e höggravid Tungan ute.
  • IdaElinLivia040611
    LillaGrynet skrev 2011-12-12 15:54:58 följande:
    Nu har jag varit på gynmottagningen:) Brukar vara lite svårt å få komma dit o ofta tycker dem man ska avvakta.. Så jag "överdrev" lite med blödningarna.. Lärde mig det från förra graviditeten att spä på lite för att dem ska ta en på allvar;) Han/hon sprattlade så fint å hjärtat ticka på som det skulle Antagligen kommer blödningen från moderkakan..:-P Känns skönt å veta för nu kan jag vara lugn till RUL.. Gjorde både VUL o UL
    Åh va glad jag blir, kommer säkert från moderkakan det e ju ganska vanligt.....Glad.
    Härligt med sprattlande bebis, vilken vecka e du i nu??? 
  • IdaElinLivia040611

Har också varit på lucia firande...myyys!!! Mellan dotterns sista år på dagis, tur att man fyller på med barn så man får gå en massa fler år Tungan ute.
    Molar på i magen fortfarande och jag får nog inse att det får bli en väldigt lugn graviditet. Känns nästan som det e som en enda lång samandragning, fast inte så starkt. Som att man dragit år med ett skärp.
    Tyckte jag kände bebis ett par gånger igår och även idag. Som små mini sprattel.
    Glömde bort att göra bikarbonat testet i morse så får göra det i morgon i stället.

Var uppe halv 7 i morse och det e tidigt för mig som e hemma hela dagarna, men lucia tåget började tidigt. Åh fy va trött jag e nu. Sov även dåligt för jag va så rädd att försova mig, så nu måste jag nog sova en stund Flört . Skönt om jag blir sjukskriven då kan jag spara 6 mån på lilltösens mammadagar (farmor kommer hit och hjälper mig) + att man får nya för nästa bebis. Här kommer man va hemma länge.....love it!!!!

• IdaElinLivia040611

I morgon går jag in i vecka 15...yeess!!!!
    Här är sexlusten också på topp men vi vågar inte för ofta pga senaste graviditeten. Jag vet att det skall vara ofarligt med sex men har man en känslig tapp så känns det lite läskigt. Så vi har sagt max 3 ggr/veckan...haahaa låter som msn har värsta schemat. Men vi e ju igång varje dag annars. Vet inte vad det e med denna man, med mitt ex blev sex så småningom inte lika intressant och det kunde gå 2 veckor ibland, men nu e det 3 år sen vi träffades och det e liksom bara nått magiskt med honom.

Busbus - håller med föregående inlägg, du förtjänar inte det här. Satan va ledsen jag blir när jag läser om det. Hur hade ni det innan du blev gravid???? 

• IdaElinLivia040611
    fyrklöver81 skrev 2011-12-15 19:02:06 följande:
    hej alla härligt att en del har sexlust kvar, själv känner jag mig inte attraktiv alls. Är svullen om magen ,har "mensvärk" och bubblig ;) sexigt värre! =)
    Någon mer som har mensvärk? Jag är i vecka 12 och är egentligen inte orolig men det gör ju ont.
    trevlig kväll alla! 
    hade en himla mensvärk/växtvärk ända fram tills för ett par dagar sen. Kom och gick lite men det var något ständigt återkommande:)
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2011-12-15 19:01:43 följande:
    Jag och min exman hade sex en gång på ett år... och då var vi ändå nygifta!!!
    oj....ja ibland e lixom inte den kemin där bara....å det e tråkigt. Men jag fattade inte hur illa det var förrens jag hade sex med min nya första gången. Började till och med gråta efteråt...haha han tyckte nog jag va lite störd Tungan ute nej men allvarligt. Sex e sjukt viktigt för oss i alla fall och det e skönt att ha hittat nån man e så synkad med.
Svar på tråden Juni-barn