Juni-barn

Har aldrig fått det där ensambesöket, och heller aldrig nån fråga om våld...konstigt.
Här rullar allt på, vilar mycket och tar mina bricanyltabletter, dock blir jag helt speedad och darrig av dom, får passa på å städa lite försiktigt medans den effekten sitter i .
Måste handla julklappar idag och på kvällen e det dags för julgranen. Börjar få lite julstämmning nu äntligen och när man börjar griljera skinka och laga massa julmat så blir det ännu mysigare.
Har fortfarande molvärk antagligen pga snittet så det e nog bara att inse att det kommer va så. Ska lämna in ett kissprov å se så det inte e uvi, men jag glömmer å kissa i röret varje morgon....måste göra det i morgon så dom hinner odla det. Det tar väl ett par dagar innan det e klart.
Ja sgi e ett riktigt pyssel och det e jobbigt om man inte tänkt på det innan om man inte har fast jobb.
Det bästa e väl att ha en ordnad ekonomi innan man planerar barn, men ibland blir det ju som det blir. Och ibland kanske man inte vill vänta. Men då får man ju accepera en dålig mamma peng också. Man kan inte få allt
Jag har inte heller nån riktig gravidmage om man inte ser mig på kvällen efter middagen , då jäklar. Känner inget speciellt annars heller så om jag inte gjort VUL x antal gånger hade jag också trott att det bara var i mitt huvud. Skönt ju att inte vara så stor än för det blir vi alla garanterat sen. Dom som växer mycket nu stannar nog av ett tag sen så vi kommer ikapp. Så himla roligt å se alla riktiga gravidmagar om ca 10 veckor för alla ser så olika ut.
Idag måste jag köpa gran, handla julklappar, börja fixa med lite julmat, julstäda lite till och helst hitta en tvätt tid. Inte så lätt å hinna allt när man måste tänka på att ta det lugnt och vila hela tiden. Har bara köpt julklappar till lilltjejen men, men har ganska klart för mig vad jag ska handla. Så himla skönt för i år bestämmde vi syskon att bara köpa till barnen.....man har inte råd å hitta klappar till alla. Men mamma och pappa och svärisarna ska få nått paket å så min fina man såklart. Fast han e as svår att köpa till .
Har inte kännt bebis på ett par dagar, han har nog gått och gömt sig långt långt in , snart börjar RUL tiderna närma sig för oss alla, dom flesta verkar ha första halvan av januari.....spännande och se kön för dom som vill veta. Kul å göra en lista sen och se antal pojkar och flickor:)
Godmorgon alla mammor.
Dan före doppare dan. E det nån mer som har en massa kvar att fixa? För det har jag. Lite julklappar och laga en massa mat. Är så himla glad att det blev som jag önskade och att illamåendet var borta till jul. Nu ska det frossas i sill å sinka och annat gott. Vågen stod på -0,5 i morse. Trodde jag ökat för det känns så men icke. +2 kg och går in i vecka 16 idag. Och jag som knappt rör på mig. Men snart smäller det nog.