Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

lycka 4 skrev 2011-12-21 08:29:58 följande:
    Morrn på er! Julkänslan infinner sig sakta men säkert , så mysigt att vakna till en vit tomt :) julklapparna färdiga. Köpte ett angel sound till min man i julklapp . Antar att det kanske är lite tidigt än men längre fram kan det ju vara mysigt. Jag mår rätt ok. Illamåendet kommer ibland men jag funkar som människa igen iallafall annars har jag inte så mycke sympom förutom sammandragningar
    Man kan höra redan från fullgången v 12:) så ni kan nog lyssna redan på julafton...vilken fin julklapp Glad
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Har aldrig fått det där ensambesöket, och heller aldrig nån fråga om våld...konstigt.

Här rullar allt på, vilar mycket  och tar mina bricanyltabletter, dock blir jag helt speedad och darrig av dom, får passa på å städa lite försiktigt medans den effekten sitter i Tungan ute.
    Måste handla julklappar idag och på kvällen e det dags för julgranen. Börjar få lite julstämmning nu äntligen och när man börjar griljera skinka och laga massa julmat så blir det ännu mysigare.

Har fortfarande molvärk antagligen pga snittet så det e nog bara att inse att det kommer va så. Ska lämna in ett kissprov å se så det inte e uvi, men jag glömmer å kissa i röret varje morgon....måste göra det i morgon så dom hinner odla det. Det tar väl ett par dagar innan det e klart.

Ja sgi e ett riktigt pyssel och det e jobbigt om man inte tänkt på det innan om man inte har fast jobb.
    Det bästa e väl att ha en ordnad ekonomi innan man planerar barn, men ibland blir det ju som det blir. Och ibland kanske man inte vill vänta. Men då får man ju accepera en dålig mamma peng också. Man kan inte få allt Tungan ute 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2011-12-21 09:14:49 följande:
    Kan man åhh så skoj !! Vet du vart man lättast hör hjärt ljuden nu? Mitt på magen ?
    Jag hör på olika ställen varje gång. Ibland kan det ta ett tag så bli inte orolig. Och ibland hör man inte alls. Du kommer få in din egen puls jätte lätt men den e ju mycket långsammare. Jag tror jag hör så lätt dels för jag e smal och dels för att moderkakan ligger i bakvägg. Så testa runt lite mellan blygdben och naveln:) Lycka till!!!
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2011-12-21 11:17:08 följande:
    Ja jag provade lite igår innan jag slog in den =) Men jag fick bara in mitt eget hjärtljud . Har aslltid varit lite anti mot sånt men nu när jag väntar barn med min nya man så är allt sååå annurlunda, han tycker verkligen att det är ett mirakel och tycker att det är sååå underbart att vi ska ha barn det har liksom aldrig kännst så här så nu känns det som om det bara är en ur mysig sak.

Tänkte på det som du IdaElin skrev tidigare ang sexet med din man så är det här me , kände igen mig i det du skrev om att du grät första gången ni hade sex =) Det är sååå jävla magiskt att hitta mannen i sitt liv
    eller hur.......bästa känslan. Tråkigt bara för nu har vi fått sex förbud fram till Bf...satan va jobbigt!!!!! Tungan ute
  • IdaElinLivia040611

Jag har inte heller nån riktig gravidmage om man inte ser mig på kvällen efter middagen Tungan ute, då jäklar. Känner inget speciellt annars heller så om jag inte gjort VUL x antal gånger hade jag också trott att det bara var i mitt huvud. Skönt ju att inte vara så stor än för det blir vi alla garanterat sen. Dom som växer mycket nu stannar nog av ett tag sen så vi kommer ikapp. Så himla roligt å se alla riktiga gravidmagar om ca 10 veckor för alla ser så olika ut.

Idag måste jag köpa gran, handla julklappar, börja fixa med lite julmat, julstäda lite till och helst hitta en tvätt tid. Inte så lätt å hinna allt när man måste tänka på att ta det lugnt och vila hela tiden. Har bara köpt julklappar till lilltjejen men, men har ganska klart för mig vad jag ska handla. Så himla skönt för i år bestämmde vi syskon att bara köpa till barnen.....man har inte råd å hitta klappar till alla. Men mamma och pappa och svärisarna ska få nått paket å så min fina man såklart. Fast han e as svår att köpa till Obestämd.

Har inte kännt bebis på ett par dagar, han har nog gått och gömt sig långt långt in Tyst, snart börjar RUL tiderna närma sig för oss alla, dom flesta verkar ha första halvan av januari.....spännande och se kön för dom som vill veta. Kul å göra en lista sen och se antal pojkar och flickor:)

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2011-12-22 09:14:48 följande:
    Jag med, ligger verkligen och vänder mig hela tiden. Igår natt låg jag säkert vaken 3 timmar mitt i natten helt klarvaken, inte vanligt för att vara mig. ´Hittar inget skön position med magen ..

Fanns det inte någon "gravidkudde" eller nåt som man kunde ha vid benen eller så?

En fråga  till.. hur mycket sd är ok att ha? Hade jätte mycket igår em/kväll varav ett par gjorde ont. Är ju i farten ganska mycket men kände aldrig något sånt med sonen. Jobbar ju inte ens än..
    Man kan tydligen känna av sammandragningar tidigare som omföderska, men ont ska dom inte göra än. Har sagt det till många tidigare i denna och andra trådar att kolla med BM vad hon tycker. Ibland vill dom att man lämnar ett kissprov för att kolla uvi om man har många och onda sammandragningar. Har man det en längre tid kan det även vara bra att kolla så att inte tappen e påverkad. Oftast e det inget men det e ju så lätt att kolla att det e dumt att gå och ha ont och undra när man kan få ett svar så snabbt Glad
  • IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2011-12-22 22:27:55 följande:
    Tack så grymt mycket alla @-}-- ni är verkligen små änglar. Nu sitter jag å väntar på att mannen hittar en taxi hem. Bebisen mår bra och växer fint, dok så har jag en blödande infektion runt livmodern som ligger och trycker. Fick mediciner och ska äta alvedon för värken ska även vila dagligen fram till söndag då jag ska tillbaka för ett nytt ultraljud och se om infektionen gått ner. Denna infektion har framkallat dessa förvärkar. Nu ska jag hem och vila och se till att ta de lugnt under julen. Å tack än en gång tjejer.
    Oj tur att bebis mår bra. Så infektionen är inte inne hos barnet utan utanför? Jag hade samma och min dotter kom i v 25 bara därför jag frågar. Dom sa till mig att det är svårt att få bukt med infektioner som sätter sig där. Men du har nog något annat. Hoppas allt går bra. Håller tummarna.
  • IdaElinLivia040611

Godmorgon alla mammor. 
    Dan före doppare dan. E det nån mer som har en massa kvar att fixa? För det har jag. Lite julklappar och laga en massa mat. Är så himla glad att det blev som jag önskade och att illamåendet var borta till jul. Nu ska det frossas i sill å sinka och annat gott. Vågen stod på -0,5 i morse. Trodde jag ökat för det känns så men icke. +2 kg och går in i vecka 16 idag. Och jag som knappt rör på mig. Men snart smäller det nog. 

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2011-12-23 08:53:24 följande:
    Jag börjar tro att jag är osynlig b
    ?
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2011-12-23 09:11:20 följande:
    Åhhhh va glad jag e !!! Jag har ju som vanligt i mina  grav inte kunnat dricka kaffe  å hag som ääälskar kaffe ! Igår köpte jag hem latte macciatho till våran maskin å i morse provade jag att göra en kopp å åååå va gott det va =) Jag som inte dricker latte i vanliga fall då jag vill ha mitt kaffe svart men detta smakade lite kaffe å det fick mig på strålande humör haha vilka värdsliga beskymmer man har =)

Tyckte mig även känna bebben i går kväll , en snärt bakom naveln ( lite längre ner )
    Härligt, jag kan dricka kaffe denna gång och det e riktig lycka. Vad har ni för maskin? Det e en sån där man köper typ "puckar" till som bli en kopp kaffe. Vill ha en sån men vill köpa nån bra:)
Svar på tråden Juni-barn