Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

Conda: massor kramar till dig. Måste som sagt vara en helt hemsk upplevelse. Men bra att det känns lite lättare ned tiden, även om det alltid finns kvar.

• Pinkflower880

Tycker också magen bara fylldes ut under denna veckan. Nu känner jag mig verkligen gravid. Vikten ligger på 56 kilo, samma som vid inskrivning. Gick upp tolv kilo med dottern och har inte tänkt gå upp mer denna gång. Gick ner allt emellan, men gick upp under sommaren *grillkvällar i cola*. Så låg två kilo över på startvikten denna gång...

• Pinkflower880
    OHs mamma skrev 2012-01-06 18:16:07 följande:
    Min snart 2-åriga son smällde till mig rätt hårt på magen idag...blev rätt rädd och orolig för bebisen. Men sen dess har jag känt av bebisen åtminstone två gånger så jag hoppas att det inte är någon större fara.

Är det nån mer som känner av bebisen lite högre upp? Jag tycker det känns som att den bökar runt på vänster sida, jämte naveln...kan det stämma?
    Min dotter är åtta månader och sparkas ofta i magen. Hon förstår absolut inte det där med att låta mammas mage vara... :)
    Enligt BVC är det mesta okej från barn så. Bebis ligger så väl skyddad.
    Sådär ja
  • Pinkflower880

MVC ska det ju stå! Nåväl, dom sa samma sak på Bvc också. :)

• Pinkflower880

Vad kul att det skrivs så mycket! :) Har RUL imon, längtar, hoppas få reda på kön. Ang. blöjor så kör vi libero, pampers funkade inte alls. Dom läckte och tycker dom luktade kiss. Nu kör vi up o go, funkar fint.

• Pinkflower880

Min svägerska har Tako-vagnen. Hon är helnöjd och det jag provkört gillar jag den också. Hade nog satsat på en sån om jag inte skulle ha syskonvagn. Liggdelen är rymlig och den är smidig att sätta på och ta ur. Har däremot inte testat sittdelen, så kan inte säga hur den är. Men som liggvagn får den höga poäng! Tror den får det som sittvagn också, men vågar inte lova.

• Pinkflower880

Busbus: Lider med dig. Hoppas det löser sig på ett bra sätt.

Va på RUL idag och fick se bebisen. Till 90% så är det en liten kille. Men han ville inte riktigt visa upp sig, men det var något som stack ut mellan benen när man såg honom underifrån. :)

Allt annat var också bra, moderkakan i framvägg.
    Förstod dock inte vad det gör för skillnad??? Mer än att man kan känna bebisen senare och så. Men rent medicinskt? Nån som vet?

Nu ska här planeras bröllop! Skrattande (hoppas jag, om kyrkan och prästen var "lediga" ihop) Tungan ute

Sådär ja
  • Pinkflower880

Lycka 4: Jag hade känsla av pojke redan när jag såg plusset. Och sen har graviditeten varit tvärtemot när jag väntade dottern. Och visst gömde det sig en liten kille igår på RUL. :D

• Pinkflower880

Gammelmamma: vi gjorde RUL i Jönköping igår och frågade innan hon började om man kunde få veta kön. Det fick vi, det blir en liten pojke till 90%, man fick tydligen inte säga helt säkert?! Men hon sa att dom kan kolla efter kön om det syns och hon ser, men dom letar inte och väntar på att den ska vända sig rätt. Så man måste ha lite tur med... :)

• Pinkflower880

Dancia: hoppas verkligen du kommer iväg. Det är hemskt att behöva vara så långt bort när det är sånt som händer. Hoppas allt går så bra det bara kan för din farmor!

Svar på tråden Juni-barn