Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

Inbjudningarna är nu utskickade till bröllopet. Det blir i slutet av april, så jag kommer vara riktigt tjock! ;) Hitta klänning verkar vara mindre smidigt?! Nån som har något tips var man kan köpa? Men nu har vi äntligen kommit igång iaf... :)

• Pinkflower880

Liljan o loppan: ska kolla. Normalt har jag ju S i kläder, så borde kanske funka i klänningen med?

• Pinkflower880

Liljan o loppan: du får jättegärna maila bild! Gillar korsettsnörning! :)

• Pinkflower880
    Zvartaliljan skrev 2012-01-12 20:48:03 följande:
    Behöver mail då
    Haha, sant. Skyller på gravidhjärna!!!

[email protected] :)
    Sådär ja
  • Pinkflower880
    gizmolarson skrev 2012-01-12 19:08:49 följande:
    Pinkflower880- va roligt att ni ska gifta er..jag hade ca 1,5 månad kvar med min först när jag giftade mig..underbart var det
    Ja, jag hoppas bebis inte vill ut alldeles för tidigt! :)

Men känns skönt att äntligen vara på gång, vart så mycket datumproblem hela tiden. :)
    Sådär ja
  • Pinkflower880
    Tesssi skrev 2012-01-12 19:03:53 följande:
    Här finns många fina klänningar för gravida.  www.tiffanyrose.com/

Grattis till alla lyckade RUL!

Danica: Hoppas det löser sig med försäkringar etc så att du kan resa!
    Kollade bara snabbt, men superfina klänningar och stort urval. :) Tack för tipset!
    Sådär ja
  • Pinkflower880

Åh, tycker namn är jöttesvårt. Men vi väntar ju en pojk och vi båda gillar namnet Maximilian. Storasyster heter Olivia. Men sen tycker jag att man måste känna in namnet med. Olivia hette Esther dom första dagarna, sen kom vi fram till att hon var en Olivia. Gillade inte ens namnet innan... :)

• Pinkflower880

Pio: fy vad hemskt. Hoppas det fortsätter åt rätt håll. Kramar till dig

• Pinkflower880
    SnuttanSnuttan skrev 2012-01-14 20:00:23 följande:
    Får man fråga vad ni har gått upp i vikt hittils? *nyfken Jag går in i v. 20 på måndag
    1 kilo... Men antar att resten av de 12 (siktar på det) kommer nu under sista halvan... Skrattande
    Sådär ja
  • Pinkflower880
    RocketQueen skrev 2012-01-14 18:08:25 följande:
    Fyyy vilken helg, igår begravde vi min pappa, och idag delade vi upp alla hans saker... Vilket jobb... Men vi blev klara med allt och nu ska vi bara frakta upp allt till Stockholm också. Men vi har bestämt att på vägen upp åker vi inom Ullared och köper en massa bebissaker så att det inte bara blir tråkigheter på den här resan

Och jag fyller år idag så nu när vi ändå är i min hemstad har vi bjudit in hela släkten till min mamma och ska fira min födelsedag med dunder och brak. Det lät som en jättebra ide innan men oj vad jag ångrar mig nu... Efter de två senaste dagarna har jag så ont i fogarna att jag inte vet var jag ska ta vägen. Innan var det bara i framfogarna men idag är det baktill också och det sprider sig upp i ryggen. Hur kan det göra så ont?! Jag kunde inte ens föreställa mig att du kunde göra SÅ ont! Och det lär ju bli värre :-/

Nu känns det lite bättre när jag fick gnälla lite, tack

Och Pio! Oj vad läskigt! Hoppas allt blir bra snart med både dig och lilltjejen.
    Usch vad jobbigt. Men låter helrätt med ett stopp för bebissaker. Man får ju göra det bästa av det... Skrattande
    Sådär ja
  • Pinkflower880

Har varit och provat bröllopsklänning idag. Insåg att jag är "sent" ute... Det tar tre och en halv månad att få klänning dom inte har i lager... Jag tyckte jag var i väldigt god tid, april är ju långt bort... Men framförhållning har aldrig varit min grej. Är mest impulsiv... Det ska hända nu!!! Skrattande

Kollat nätet istället. Insett att det både är billigare och snabbare! Cool 
    Nu vet jag ju vilken modell, färg och tyg jag ska ha... Smidigt!

Sådär ja
  • Pinkflower880

AgnesGN: Vad kul med tvillingar!!! :) Nästan lite avis... Å andra sidan är min dotter bara åtta månader, så det blir tätt nog som det blir ändå... Flört

Dontworry: Välkommen!

Höstmamma: Välkommen!

Här är det också sjukstuga... Har en dotter som håller på att få en tand samtidigt som hon är dunderförkyld. Inte mycket sömn alls de sista två nätterna. Det är ju så svårt när de är så små och inte kan snyta sig, det bara rinner ju hela tiden... Nåväl, hoppas på att hon sover lite bättre inatt. Det behöver vi alla... Drömmer

Sådär ja
  • Pinkflower880

Angående amning så hoppas jag att den funkar super den här gången. Det började bra med dottern, men efter två månaders konstanta skrik och trasslig amning konstaterade dom att hon var överkänslig mot komjölk. Hon började då få flaska och ratade sedan bröstet... :(
    Tycker det är mysigt att amma, så hoppas det funkar. Även om det är praktiskt med ersättning ibland... 

Någon som haft Mountain Buggy vagn? Vanlig eller syskon? Funderar på att köpa deras Duet vagn, det är den smalaste på marknaden för syskon. Men kan inget om själva märket? Är det ett pålitiligt och bra märke?  

Sådär ja
  • Pinkflower880

Har ingen rädsla inför förlossningen alls. Hoppas denna går lika bra som förra, gick inte sönder något och åkte hem dagen efter. Sex funkade efter två veckor. Däremot är jag lite rädd för att det ska gå fö fort, så jag liksom föder i hallen typ. Dottern gick fort, 3 timmar från vattnet. Denna gång har BM sagt att jag borde åka vid första värken eftersom det kan gå ännu snabbare med andra barnet... Blev ju bara rädd ju! :/

Svar på tråden Juni-barn